Ik ben op zoek naar een programma het liefst webbased (php/mysql e.d. draaien op mijn server). Maar als het niet anders is dan lokaal voor op mijn eigen pc. Ik zoek een helpdesk programma dat zoveel mogelijk van de onderstaande opties heeft:
- tickets loggen (logisch)
- Klanten info bijhouden
- Hardware van de klanten bijhouden, ook indien ze meerder systemen bezitten
Het gaat mij dus vooral om dat laatste punt, want ik loop al de hele avond beetje rond te zoeken op sourceforge en helpdesks.com, (en ook op tweakers, maar die linkten weer veel naar die sites
) maar daar zijn wel programma's die wat klanten info bij kunnen houden maar dat gaat meestal niet veel verder dan het adres en het telefoon nummer. Ik wil daar dus ook nog de hardware specificaties (en eventueel software) aan kunnen koppelen.
Webbased zou op zich het mooiste zijn natuurlijk, zodat ik vanaf werk e.d. ook mijn openstaande tickets e.d. kan bekijken. Mijn klantenkring is dus vooral vrienden/familie/kennissen/via via via kennissen. Maar dat groeit toch al snel uit over de 50+ man.... dus dat word te veel om op te slaan in een leuke excel sheet.
Aangezien mijn php/mysql skills niet van dusdanige aard zijn dat ik zelf wat in mekaar kan werken, moet ik het dus eigenlijk hebben van een gratis programma, omdat het toch voor thuis gebruik is. Ook access is niet een van mijn beste office onderdelen kwa kennis
Dus ik hoop dat jullie nog enige idee'en hebben kwa pakketten, of word t toch iets custom build?
- tickets loggen (logisch)
- Klanten info bijhouden
- Hardware van de klanten bijhouden, ook indien ze meerder systemen bezitten
Het gaat mij dus vooral om dat laatste punt, want ik loop al de hele avond beetje rond te zoeken op sourceforge en helpdesks.com, (en ook op tweakers, maar die linkten weer veel naar die sites
Webbased zou op zich het mooiste zijn natuurlijk, zodat ik vanaf werk e.d. ook mijn openstaande tickets e.d. kan bekijken. Mijn klantenkring is dus vooral vrienden/familie/kennissen/via via via kennissen. Maar dat groeit toch al snel uit over de 50+ man.... dus dat word te veel om op te slaan in een leuke excel sheet.
Aangezien mijn php/mysql skills niet van dusdanige aard zijn dat ik zelf wat in mekaar kan werken, moet ik het dus eigenlijk hebben van een gratis programma, omdat het toch voor thuis gebruik is. Ook access is niet een van mijn beste office onderdelen kwa kennis