[Helpdesk] Webbased programma gezocht

Pagina: 1
Acties:

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik ben op zoek naar een programma het liefst webbased (php/mysql e.d. draaien op mijn server). Maar als het niet anders is dan lokaal voor op mijn eigen pc. Ik zoek een helpdesk programma dat zoveel mogelijk van de onderstaande opties heeft:

- tickets loggen (logisch)
- Klanten info bijhouden
- Hardware van de klanten bijhouden, ook indien ze meerder systemen bezitten

Het gaat mij dus vooral om dat laatste punt, want ik loop al de hele avond beetje rond te zoeken op sourceforge en helpdesks.com, (en ook op tweakers, maar die linkten weer veel naar die sites ;) ) maar daar zijn wel programma's die wat klanten info bij kunnen houden maar dat gaat meestal niet veel verder dan het adres en het telefoon nummer. Ik wil daar dus ook nog de hardware specificaties (en eventueel software) aan kunnen koppelen.

Webbased zou op zich het mooiste zijn natuurlijk, zodat ik vanaf werk e.d. ook mijn openstaande tickets e.d. kan bekijken. Mijn klantenkring is dus vooral vrienden/familie/kennissen/via via via kennissen. Maar dat groeit toch al snel uit over de 50+ man.... dus dat word te veel om op te slaan in een leuke excel sheet.

Aangezien mijn php/mysql skills niet van dusdanige aard zijn dat ik zelf wat in mekaar kan werken, moet ik het dus eigenlijk hebben van een gratis programma, omdat het toch voor thuis gebruik is. Ook access is niet een van mijn beste office onderdelen kwa kennis :X Dus ik hoop dat jullie nog enige idee'en hebben kwa pakketten, of word t toch iets custom build?

Mijn Systeem Specs

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
heb je al op hotscripts.com gekeken?

Verwijderd

IK denk dat je het beste gewoon iets kunt normaliseren en met acces in elkaar kunt planten, kun je geloof ik zelf formulieren mee maken in html

Zoeken met google naar normaliseren gaat je je denk wel een stap in de goede richting helpen :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 01:44 . Reden: tis laat ]

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 21:58
ik ben voor school bezig met een helpdesk programma in PHP en MySQL het word niet echt heel uitgebreid maar zodra die af is (met 2 a 3 weken) kan ik hem wel ff sturen kun je kijken wat je ermee kunt!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

phpgroupware is nogal uitgebreid en uitbreidbaar.
Daar hebben wij ook naar gekeken een tijd terug.

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 25-01-2004 02:04 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• TheWarden
We Are Borg schreef op 25 januari 2004 @ 01:40:
heb je al op hotscripts.com gekeken?
hotscripts heb ik ook bekeken. Maar het leuke is, veel van die programma's voldoen wel gedeeltelijk aan mijn eisen (en ik vind niet eens dat mijn eisen zo gigantisch raar zouden zijn voor een bedrijf, maar dat terzijde).

Milk:
Normaliseren e.d. kan ik op zich wel, maar vooral omdat ik het ook richting webbased wil hebben, zodat ik er bijna altijd mee kan werken. Omdat het ook wel is gebeurd als ik op school/werk zit, dat ik mobiel word gebeld, en dan kan ik niet ff snel wat nakijken. Dus vandaar.

Stoney:
Ik kijk uit naar wat jij/jullie brouwen. Het zou wel mooi zijn als dat echt lekker aansluit op mijn eisen.

phpgroupware, de site kan ik nu niet bekijken, alleen de "project" site op savannah. Daar zal ik nog eens extra naar kijken, maar ik had meer t gevoel dat dat altijd was (van die groupware pakketten) voor b.v. het delen van een kalender binnen t bedrijf, mededelingen doen. enz enz. Had nooit t idee dat t gebruikt kon worden voor een helpdesk.

Hoop dat er nog meer reacties zijn :)

Mijn Systeem Specs

• Boomerang
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Is MyHelpdesk misschien iets? Of phphelpdesk ?

• TheWarden
Die had ik beide gisteravond al bekeken. Maar dan kom ik wederom terug op mijn probleem. Het invoeren van de hard/software van de gebruikers.... dus dat moet aan elkaar gelinkt kunnen worden. En als b.v. mevr trien trutje 2 pc's heeft, moet ik per pc de problemen aan kunnen geven. (volgens mij heb ik echt iets custom builds nodig |:() maarjah laten we hopen dat nog iemand toevallig wat heeft ;)

Mijn Systeem Specs

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:19

Boss

+1 Overgewaardeerd

Als je een beetje geld hebt: Volgens mij kan je met TopDesk dat allemaal wel doen, ook via een web interface.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• TheWarden
Boss schreef op 25 januari 2004 @ 22:48:
Als je een beetje geld hebt: Volgens mij kan je met TopDesk dat allemaal wel doen, ook via een web interface.
Ik heb ook zelf met Magic gewerkt (weet niet meer waarvan dat was, volgens mij NAI, niet zeker.) Maar het is voor prive werk. Dus niet voor een bedrijf, en dus prive is liever gratis. Maar ik blijf steeds beetje doorzoeken. Als iemand nog wat weet kwa info of echt als programma graag even laten weten. Ik laat het weten als ik wat heb. dan post ik het weer :)

Mijn Systeem Specs

Pagina: 1