Toon posts:

3com 10mbit 8 poorts hub op ALCATEL 510i icm ipv6

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

ik zit al geruime tijd met een probleem waar ik niet echt uitkomt namelijk het volgende.

Ik heb hier een freeBSD 4.9 beesje staan en wil daar ipv6 op runnen je kent et wel psybnc enzo , nu is mij verteld ondermeer op #ipv6 op efnet dat dat niet gaat lukken met een alcatel 510i en dat je er een HUB achter moet hangen.

Nu is mijn probleem de configuratie , me alcatel staat nu gewoon zo ingesteld:

code:
1
2
3
4
5
6
7
Region  Nederland 

Provider  ADSL van KPN 

Service Name  PPPoA NAT-Router & DHCP & set LAN 

Service Description  PPP over ATM - NAT-router - DHCP server on LAN - User defines LAN-settings

gewoon de setup gedraaid werkt al maanden perfect :D
hoe gaat et nu in zn werk als ik er een hub achter hangt moet die dan in port 3 van me router en dan via de hub me freeBSD box connecten of moet ik nog ports forwarden want hij werkt nu namelijk in de 10.0.xx range en ik weet niet hoe dat gaat als ik er een hub bij hangt of ie dat zelf doet of dat je dat nog zelf moet doen.

2e optie was is mij ook verteld om de router fucntie uit te schakelen in die alcatel ik heb daar wel een .ini voor en dan inbellen , allleen is mij dat nog niet gelukt onder XP. EN zodra die dan als modem werkt dan er een hub achter hangen weet namelijk niet hoe die nu moet staan als router en de hele zooi als hier boven of gewoon als modem om het aan de gang te krijgen :).

Ik hoop zo voldoende informatie gegeven te hebben en dat jullie me uit de brand kunnen helpen , zou heel erg gaaf zijn harstikke bedankt alvast!

greets

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het nu namelijk zo gedaan

-ROUTER-WINXP-PC-HUB-FREEBSD-

gewoon dus zoals ie was en als ik me hub op de freeBSD zet geeft ie ook wel ips vrij en heb de firewall uitgezet van de speedtoch. is dit zo goed of moet ik em toch in DHCP spoof mode zetten?