Mobo geeft geen geluid

Pagina: 1
Acties:

• HansMij
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-08 13:31
Ik zojuist een PC in elkaar gezet, hierin zit een Asus A7V8X-X. Dit mobo heeft een onboard geluidskaart.

Het geheel heb ik geinstalleerd op Win2K Pro. De driver (SoundMax) die ik erbij gekregen heb werkt uitstekend (iets wat bij andere topics op dit forum anders was), de device-manager geeft geen conflicten aan, en ook de driver geeft geen rare dingen. Hoewel alle programma's gewoon de geluidskaart zien staan en muziek gaan spelen, komt er geen geluid uit.

Ondertussen heb ik met het programma MemTest het geheugen getest, en ook hier komt niets vreemds uit.

Ondertussen ben ik helemaal radeloos, dus alsjeblieft, weet je waar dit door komt???

• htol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-04-2024
Kijk even bij volume regeling of die niet uitstaat ofzo :)

Heb je je boxen wel aangesloten en aan staan :+

[ Voor 31% gewijzigd door htol op 24-01-2004 23:46 ]

• HansMij
Zo slim was ik zelf ook al geweest. Alle volume staat op max, nergens heb ik mute aangevinkt, en ook mijn speakers zitten goed ingeplugd en staan aan.

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem gehad, ...voor een aantal minuten dan. :)
even een simpel rijtje; misschien dat je wat over het hoofd hebt gezien:

- Heb je niet toevallig een andere geluidskaart erin zitten? Die in het configuratiescherm is geselecteerd, met de daarbij behorende drivers.
- De 3.5 mm jack is in de groene uitgang geplugged.
- Je hebt in het windows 'regeling voor afspelen' (icoon in system tray) het geluid niet toevallig op dempen staan?

Bij mijn was het eerste van toepassing...

• htol
Geluidskaart staat aan in de BIOS?

• HansMij
Helaas, ik heb al deze dingen al gechecked, en ze alles staat aan, ook in de BIOS. Het enige wat ik zelf nog kan bedenken is dat er een jumper verkeerd staat, maar volgens mij is dit op dit moederbord alleen via de BIOS te setten. Ik kan namelijk zowel op het moederbord als in het boekje wat ik erbij gekregen heb niets vinden over een jumper voor dit probleem.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Heb je 2 jumpertjes op de audio pennen zitten van je moederbord? zodra die eraf zijn doet je line out op de achterkant het niet meer bij een A7V8X-X.

Afbeeldingslocatie: http://dreeke.crewserver.com/temp/jumpertjes.jpg

Zie cirkeltje

[ Voor 21% gewijzigd door dreeke op 25-01-2004 00:01 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• htol
Heb je niet een geluidskaartje liggen om te testen??

Heb je windows opnieuw geinstaleerd nadat je een nieuw mobo had?

Het lijkt me sterk dat het de jumpers zijn, want die staan altijd op de standaard instelling, maarja je weet het maar nooit ;)

[ Voor 37% gewijzigd door htol op 25-01-2004 00:08 ]

• HansMij
dreeke schreef op 24 januari 2004 @ 23:59:
Heb je 2 jumpertjes op de audio pennen zitten van je moederbord? zodra die eraf zijn doet je line out op de achterkant het niet meer bij een A7V8X-X.
{image}
Zie cirkeltje
Ik zal direct de kast van die PC even openschroeven om dat te controleren.. ontzetten bedankt voor deze tip. Ik zal zeker nog een reactie schrijven of dit de oorzaak van dit probleem is.

• dreeke

dreeke

outdated icon

ok ... bij een nieuw bord horen ze er wel op te zitten.

• HansMij
Ik heb de kast opengeschroefd, en inderdaad misten die twee jumpertjes. Twee jumpertjes van mijn voorraadje erin geprikt, en voila, het werkte. htol ontzettend bedankt voor de tip, zonder jouw inbreng had ik het nooit gefixed.

Voor de goede orde, ik heb vanmiddag hals-over-kop nog snel even een mobo'tje gescoord. Omdat ik geen tijd meer had heb ik het bij hoge uitzondering bij de Vobis in Apeldoorn gedaan. Die gasten hadden alleen een mobootje liggen waarvan de doos naar mijn mening al een keer open was geweest. Die verkoper verzekerde mij dat het echt een nieuwe was.

Moraal van dit verhaal, KOOP NOOIT MEER IETS BIJ VOBIS. wat een kutwinkel is dat (sorry ik weet niet of die laatste zin wel volgens de voorwaarden van GoT is)

Verwijderd

heb je zo geen toetsenbord met mute functie heb ik al veeel meegemaakt dat ik niet wist wat het was

• htol
ehm, volgens mij was het dreeke met de tip over de jumpers,
maar toch "graag gedaan" :)

• dreeke

dreeke

outdated icon

Om de front audio aansluiting van een behuizing aan te sluiten moeten die jumpers eraf. Hij zal dus waarschijnlijk al gebruikt zijn ja. Leuk!

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem, met waarschijnlijk dezelfde oplossing...
Echter het plaatje is down :S

Bij deze een vriekendelijke vraag of hij weer up mag? ;)

Edit: Bij mij gaat het trouwens om een A7V8X (dus geen-x, maar met sata, raid, firewire, etc)

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2005 22:05 ]

Pagina: 1