Beste tweakers,
ik heb sinds een paar uur een Abit nf7. Ik helemaal blij, eindelijk dat ECS bordje weg
Abit geinstalleerd, alles werkt perfect. Ik heb de volgende hardware:
Athlon XP 2400+ (Tbred
pc2700 512mb DDR-RAM ca2.0
GF4 MX 440se 128mb
40GB HD Maxtor 7200rpm
Alles werkte, wat zitten klooien met de instellingen tot alles goed stond. Ik in windows drivers installeren, moest ik rebooten. Alles goed. Ik ga lekker UT spelen en reboot later weer ffies. Echter, na die reboot ging er een soort sirene loeien en ik trok snel stekker uit stopcontact.
Ik kijken, niks te zien aan pc. Weer aangezet, geen beeld, geen piepjes, wel het draaien van de HD en fans, ook branden de ledjes gewoon op het mobo. Op het toetsenbord branden de ledjes niet.
Ik heb geprobeerd:
-bios resetten door ins ingedrukt te houden met opstarten
-bios resetten door cmos clear jumper
-bios resetten door cmos clear jumper, ATX connectors eruit en de batterij eruit
-andere videokaart (PCI)
-zonder geheugen booten
-gekeken naar proc, niks aan te zien.
Ik heb de search gebruikt en er zijn al vaker topics over geopend, overal werd er gezegd 'o, die is dood, gewoon ff naar de winkel' Maar is het nu bij mij ook echt 100% zeker dat ie dood is?
Want ffies naar de winkel is eigenlijk een hele toer... (ver weg)
Aan het mobo is niets te zien en op het moment van 'de crash' was ie niet overgeklokt. Ook de temperaturen waren niet slecht, rond de 40graden. Het geheugen werkt nog, evenals de videokaart (beide getest)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Harstikke bedankt alvast
ik heb sinds een paar uur een Abit nf7. Ik helemaal blij, eindelijk dat ECS bordje weg
Athlon XP 2400+ (Tbred
pc2700 512mb DDR-RAM ca2.0
GF4 MX 440se 128mb
40GB HD Maxtor 7200rpm
Alles werkte, wat zitten klooien met de instellingen tot alles goed stond. Ik in windows drivers installeren, moest ik rebooten. Alles goed. Ik ga lekker UT spelen en reboot later weer ffies. Echter, na die reboot ging er een soort sirene loeien en ik trok snel stekker uit stopcontact.
Ik heb geprobeerd:
-bios resetten door ins ingedrukt te houden met opstarten
-bios resetten door cmos clear jumper
-bios resetten door cmos clear jumper, ATX connectors eruit en de batterij eruit
-andere videokaart (PCI)
-zonder geheugen booten
-gekeken naar proc, niks aan te zien.
Ik heb de search gebruikt en er zijn al vaker topics over geopend, overal werd er gezegd 'o, die is dood, gewoon ff naar de winkel' Maar is het nu bij mij ook echt 100% zeker dat ie dood is?
Aan het mobo is niets te zien en op het moment van 'de crash' was ie niet overgeklokt. Ook de temperaturen waren niet slecht, rond de 40graden. Het geheugen werkt nog, evenals de videokaart (beide getest)
Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Harstikke bedankt alvast