Toon posts:

Abit nf7 dood?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

ik heb sinds een paar uur een Abit nf7. Ik helemaal blij, eindelijk dat ECS bordje weg :) Abit geinstalleerd, alles werkt perfect. Ik heb de volgende hardware:

Athlon XP 2400+ (Tbred B)
pc2700 512mb DDR-RAM ca2.0
GF4 MX 440se 128mb
40GB HD Maxtor 7200rpm

Alles werkte, wat zitten klooien met de instellingen tot alles goed stond. Ik in windows drivers installeren, moest ik rebooten. Alles goed. Ik ga lekker UT spelen en reboot later weer ffies. Echter, na die reboot ging er een soort sirene loeien en ik trok snel stekker uit stopcontact. :X Ik kijken, niks te zien aan pc. Weer aangezet, geen beeld, geen piepjes, wel het draaien van de HD en fans, ook branden de ledjes gewoon op het mobo. Op het toetsenbord branden de ledjes niet.

Ik heb geprobeerd:
-bios resetten door ins ingedrukt te houden met opstarten
-bios resetten door cmos clear jumper
-bios resetten door cmos clear jumper, ATX connectors eruit en de batterij eruit
-andere videokaart (PCI)
-zonder geheugen booten
-gekeken naar proc, niks aan te zien.

Ik heb de search gebruikt en er zijn al vaker topics over geopend, overal werd er gezegd 'o, die is dood, gewoon ff naar de winkel' Maar is het nu bij mij ook echt 100% zeker dat ie dood is? :? Want ffies naar de winkel is eigenlijk een hele toer... (ver weg)

Aan het mobo is niets te zien en op het moment van 'de crash' was ie niet overgeklokt. Ook de temperaturen waren niet slecht, rond de 40graden. Het geheugen werkt nog, evenals de videokaart (beide getest)

Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Harstikke bedankt alvast _/-\o_

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-08 14:46
klinkt als een doorgebrande processor. cooler wel goed bevestigt?

Verwijderd

Topicstarter
Ja, want de proc. heeft ook een paar uur gedraaid. Mooie temps, rond de 40 graden :) De proc is het dus niet

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:27
Laatst wilde ik 2,2v op m'n proc zetten en toen ging ook de sirene af na een reboot(prime liep vast). Hierna leek het ook of er iets dood was. Ik heb echter de batterij er iets van 2 uur uit gehad en toen deed alles het weer. Nu weet ik dat jij niet aan het overklokken was, maar laat die batterij er eens een behoorlijk tijdje uit. In eerste instantie haalde ik de batterij er slechts 5 min uit en dat werktte dus niet.

iRacing Profiel

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Voordat je helemaal in de stress raakt, zou ik eerst het systeem weer uit elkaar halen, en stap voor stap opnieuw inbouwen. Probeer het bordje even met een andere processor, of stop deze processor in je oude bordje. Dan kom je er vanzelf achter.

Geen inspiratie

Verwijderd

Topicstarter
martijn12345 schreef op 25 januari 2004 @ 10:03:
Voordat je helemaal in de stress raakt, zou ik eerst het systeem weer uit elkaar halen, en stap voor stap opnieuw inbouwen. Probeer het bordje even met een andere processor, of stop deze processor in je oude bordje. Dan kom je er vanzelf achter.
Ik raak nooit gestresst ;) :P

Ik heb het systeem al helemaal opnieuw opgebouwd, geen resultaat. Een andere proc. heb ik niet en mn ouwe bordje heb ik niet meer (ik heb deze gerolen, hij mijn ECS+beetje geld, ik een nieuwe Abit nf7)

Bedankt voor jullie tips. Ik zal even, zoals Razkin zei, de batterij een uurtje of wat eruit halen.

@Razkin, had je tijdens het eruithalen van de batterij ook de stekker uit het stopcontact, of de clear cmos jumper op 2-3 gezet, of de atx-connectors van het mobo afgehaald?

Een ander klein vraagje tussendoor, die vierkante 12V ATX connector voor de proc, MOET die erin? Zonder dat ding werkte het bordje, maar met werkte ie ook. Wat is het verschil als je hem er wel in doe? :)

Verwijderd

Met alleen het verwijderen van de batterij wil een cmos niet altijd resetten.
Het beste te doen is:
* verwijder de stroom van de pc dmv de stekker uit het stopcontact te halen.
* maak je kast open en verwijder de batterij uit de batterijhouder op uw moederbord.
* Er zitten in deze houder twee contact punten.
Kunt u deze kortsluiten met een muntstuk/zijkant van de batterij voor 10 sec, daarna is de bios geresetted

Verwijderd

Heb ik ook wel eens gehad, alleen dit was door het OC'en en toen had ik hem een keer te ver ge-OC'd en ging die ook loeien als een gek.

Ik een paar keer de reset knop achter elkaar ingedrukt en toen schoot ie weer terug naar een soort van fail-safe modus en kon ik weer opnieuw beginnen met het OC'en.

Maar goed aangezien jij niet heb Overclocked, zal dit het wel niet zijn. Maar weet niet of je dit al geprobeerd hebt, maar je kan het altijd een keertje proberen, gewoon een paar keer achter elkaar de reset knop indrukken.

Verwijderd

Topicstarter
De oplossingen van Gotties en Spyronius werken beide niet, maar toch bedankt :)

Ik heb nu de batterij eruit gehaald, en die laat ik er een paar uur uit, zoals Razkin zei :*)

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:27
De stekkers was sowieso uit m'n voeding. Hoe de jumper zat weet ik niet meer :+
Ik denk dat ik hem niet op clear cmos had zitten op dat moment.

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
De batterij ligt er nu bijna 2 uur uit, k zal m er zo weer indoen. Bedankt voor je tip

• daandegoeiste
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dit heb ik als ik de koeler er scheef op doe. misschien de cooler opnieuw erop doen.

Verwijderd

Topicstarter
Koeler heb ik er al opnieuw opgedaan. Ik heb net de batterij er weer in gedaan --> geen resultaat.

Weet iemand nog iets anders? Alvast bedankt :)

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Jongens jongens, tìs ook zo moeilijk, die sirene`s heb ik elke dag als ik in een OC bui ben :P
Gewoon Clear CMOS ! Ik kauw het wel weer voor :) Sommige lui weten niet hoe ze het moeten doen. (ik deed vorige week nog 1000 keer de foute methode en het lukte maar niet :P ) gewoon vergeten dus.
Stap 1: Doe het CMOS jumpertje in Clear stand, met de stroom er nog op
Stap2:Verwijder de stroomkabel uit uw PSU
Stap3:Wacht 1 a 2 minuutjes ( doe dit ook echt ! anders cleared die hem dus niet)
Stap4:Doe de stroom er weer op
Stap5:DAARNA pas het jumpertje in gewone stand zetten.
Stap6:Druk op het power knopje op uw PC
De pc zou nu aan moeten gaan :P

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Topicstarter
In het boekje van Abit staat het dus echt anders beschreven, maar ik ga het wel ff proberen :) bedankt

Verwijderd

probeer het idd precies zoals caspergt zegt...

werkt dit niet probeer ff je gehuegen reepje in een ander slot te steken...

haal ook alle kabels van je kast van je mobo los en start je mobo met een schroevendraaier

Verwijderd

heb je misschien ook op Del en insert gedrukt tijdens het opstarten van je PC :?

Verwijderd

Topicstarter
Jongens jongens, tìs ook zo moeilijk, die sirene`s heb ik elke dag als ik in een OC bui ben
Gewoon Clear CMOS ! Ik kauw het wel weer voor Sommige lui weten niet hoe ze het moeten doen. (ik deed vorige week nog 1000 keer de foute methode en het lukte maar niet ) gewoon vergeten dus.
Stap 1: Doe het CMOS jumpertje in Clear stand, met de stroom er nog op
Stap2:Verwijder de stroomkabel uit uw PSU
Stap3:Wacht 1 a 2 minuutjes ( doe dit ook echt ! anders cleared die hem dus niet)
Stap4:Doe de stroom er weer op
Stap5:DAARNA pas het jumpertje in gewone stand zetten.
Stap6:Druk op het power knopje op uw PC
De pc zou nu aan moeten gaan
done, geen resultaat. De pc gaat wel aan, maar zoals het was, geen beeld of piepjes
werkt dit niet probeer ff je gehuegen reepje in een ander slot te steken...
done, geen resultaat
haal ook alle kabels van je kast van je mobo los en start je mobo met een schroevendraaier
done, geen resultaat
heb je misschien ook op Del en insert gedrukt tijdens het opstarten van je PC
done, geen resultaat

edit:

/me begint toch bijna te vrezen dat z'n plank echt dood is. En dat zonder dat ik de kans heb gekregen om dat ding ook maar 1MHz over te klokken :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 14:16 ]

• Total-Control
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-06-2025
Heb je al eens getest zonder harddisk, pci kaarten ed.. dus puur de basics (videokaart, geheugen, proc)?

Verder kan je ook het beste even je speakertje los laten en je reset knop.

Doet ie het dan nog niet, dan kan je is proberen de insert toets ingedrukt te houden tijdens het aanzetten. Dus computer uit. Insert toets ingedrukt houden. Computer aan en dus die insert toets nog steeds vasthouden... seconden of 3 a 4 en hij zou toch echt moeten starten.

Succes!!!

Getting it hot makes it work, keeping it cold makes sure it stays that way.

Verwijderd

mijn eerste abit nf7 ging ook zomaar dood, dus maybe heb jij wel het zelfde nu.
zou hem gewoon omruilen voor een andere.

Verwijderd

Topicstarter
Total-Control schreef op 25 januari 2004 @ 14:43:
Heb je al eens getest zonder harddisk, pci kaarten ed.. dus puur de basics (videokaart, geheugen, proc)?

Verder kan je ook het beste even je speakertje los laten en je reset knop.

Doet ie het dan nog niet, dan kan je is proberen de insert toets ingedrukt te houden tijdens het aanzetten. Dus computer uit. Insert toets ingedrukt houden. Computer aan en dus die insert toets nog steeds vasthouden... seconden of 3 a 4 en hij zou toch echt moeten starten.

Succes!!!
bedankt, maar dit helpt ook niet.

Ik vrees toch dat mn bordje dood is. Moet k weer helemaal naar Alternate, dan kan ik wel vergeten dat mn ouders me ook nog naar UFO brengen
:/
Pagina: 1