Nfore 2 driver probleem

Pagina: 1
Acties:

• siskos
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 00:27
Vandaag kreeg ik eindelijk mijn Trust 514DX 5.1 Sound Expert Optical. Meteen ingebouwd in de pc en het kaartje speelde, tot mij verbazing direct :) . Maar met mijn oud geluidskaartje (onboard) had ik zo'n mooi c-media menu. Dus maar ff die drivers downloaden maar daarvoor moest ik eerst ff mijn pc herstarten. Wat blijkt nu na de restart? Windows blijft gewoon laden (de bootsrceen in xp waar die blokjes lopen). Dus heb ik weer ff zitten suggelen voor te onderzoeken waar dit nu weer aan lag. Nu blijkt als'k mijn nvidia nforce drivers erafgooi dan start het zaakje perfect op. Het ligd overigens ook niet aan dit trust kaarje want als'k mij Soundblaster 1024 erinsteek dan doet windows net hetzelfde ('k dacht al dat deze soundblaster gewoon kapot was).

Nu een simpele oplossing kan zijn
- flikker die soundcard eruit en zet onboard aan : tjah ik heb dus wel de digitale uitgang op die trust nodig ;)
-installeer de nforce driver niet: dan werkt mijn netwerkkaartje niet :'(

Is hier iemand met eenzelfde probleem of iemand die hier de oplossing voor heeft ?
Mijn specs vind je nog altijd in men sig 8)

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

Misschien onboard sound uitschakelen in BIOS ?

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

grimson schreef op 24 januari 2004 @ 23:32:
Misschien onboard sound uitschakelen in BIOS ?
idd. als je onboard geluid in de BIOS is uitgezet dan zullen de drivers daarvan ook niet geinstalleerd worden. De overige nForce drivers worden dan wel gewoon geinstalleerd.

9800x3d

• siskos
De onboard geluidkaart heb ik direct uitgeschakeld toen ik de trust geluidskaart erinstak dus van die kan ik normaal geen problemen hebben. Ook heb ik vooralleer ik begon de onboard zijn drivers verwijderd :)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Probeer dan eens een andere versie van de nForce drivers en test ook in een ander PCI-slot :)

[ Voor 23% gewijzigd door Pollewob op 24-01-2004 23:47 ]

• siskos
Waarom denk ik nu nooit eens aan zoiets :?

Ik heb ergens één of andere gemodificeerde versie van de nforce drivers afgehaald en nu werk de pc perfect :*)
Pagina: 1