Ik heb een el-cheapo MP3/CD discman (Microstar) gehaald bij de MediaMarkt. Ding klinkt niet echt meesterlijk, maar met een stel betere oordopjes acceptabel. Ik heb een paar CD-RWs vol MP3s gezet. Nu merk ik helaas toch een echt storend probleem, nl. 'bliepjes' en soms 'drop-outs' en 'knetters' bij het afspelen. Het ligt niet aan de MP3s zelf, want op de PC zijn ze perfect. Bij afspelen van de MP3 CD-RWs op mijn (eveneens el-cheapo MediaMarkt) DVD speler blijken ook daar dit soort fouten op te treden
Mijn vraag is: weet iemand waardoor die afspeelfouten worden veroorzaakt?
Volgens mij is het niet de decoder, want dezelfde MP3 op een andere CD/RW geeft niet op precies dezelfde plaats fouten.
Zijn het misschien leesfouten die niet of niet snel genoeg worden gecorrigeerd? Is hierover iets bekend?
Kunnen deze el-cheapo apparaten slecht overweg met CD-RWs? Heb ik kans op verbetering als ik CD-Rs gebruik? Heb ik kans op verbetering als ik een duurdere MP3/CD discman koop (de DVD speler wordt toch nooit voor MP3s gebruikt...)?
Mijn vraag is: weet iemand waardoor die afspeelfouten worden veroorzaakt?
Volgens mij is het niet de decoder, want dezelfde MP3 op een andere CD/RW geeft niet op precies dezelfde plaats fouten.
Zijn het misschien leesfouten die niet of niet snel genoeg worden gecorrigeerd? Is hierover iets bekend?
Kunnen deze el-cheapo apparaten slecht overweg met CD-RWs? Heb ik kans op verbetering als ik CD-Rs gebruik? Heb ik kans op verbetering als ik een duurdere MP3/CD discman koop (de DVD speler wordt toch nooit voor MP3s gebruikt...)?
Weet nog steeds niks.....