Afspeelfouten in MP3/CD en DVD/MP3 speler.

Pagina: 1
Acties:

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Ik heb een el-cheapo MP3/CD discman (Microstar) gehaald bij de MediaMarkt. Ding klinkt niet echt meesterlijk, maar met een stel betere oordopjes acceptabel. Ik heb een paar CD-RWs vol MP3s gezet. Nu merk ik helaas toch een echt storend probleem, nl. 'bliepjes' en soms 'drop-outs' en 'knetters' bij het afspelen. Het ligt niet aan de MP3s zelf, want op de PC zijn ze perfect. Bij afspelen van de MP3 CD-RWs op mijn (eveneens el-cheapo MediaMarkt) DVD speler blijken ook daar dit soort fouten op te treden :(
Mijn vraag is: weet iemand waardoor die afspeelfouten worden veroorzaakt?
Volgens mij is het niet de decoder, want dezelfde MP3 op een andere CD/RW geeft niet op precies dezelfde plaats fouten.
Zijn het misschien leesfouten die niet of niet snel genoeg worden gecorrigeerd? Is hierover iets bekend?
Kunnen deze el-cheapo apparaten slecht overweg met CD-RWs? Heb ik kans op verbetering als ik CD-Rs gebruik? Heb ik kans op verbetering als ik een duurdere MP3/CD discman koop (de DVD speler wordt toch nooit voor MP3s gebruikt...)?

Weet nog steeds niks.....

• Freddy_Fish
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-02 07:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Ik zou eerst is een cd-r bakken en kijken wat dat voor resultaat geeft.

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Topicstarter
Freddy_Fish schreef op 24 januari 2004 @ 22:45:
Ik zou eerst is een cd-r bakken en kijken wat dat voor resultaat geeft.
Tja, dat kan natuurlijk. Ik vroeg me alleen af of het zin heeft. Als nou iemand meteen weet dat dit geen leesfouten zijn en dat het niet aan de RWs ligt, kan ik me de moeite en de verknoeide CD-Rs besparen.... Ik kon hier zelf niet echt iets over vinden, vandaar de vraag.

Weet nog steeds niks.....