zyxel router/bridge+dsl modem i.c.m. d-link router/switch

Pagina: 1
Acties:

• Peanuts
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-05-2024
;) Ik post 'm nog maar eens maar nu met een meer pakkende header. :*)
Ik hoor en lees bijna overal dat, wanneer je een Zyxel 650R-31 i.c.m. een router-switch gebruikt, je de Zyxel in de router-modus moet zetten. Wat ik nergens lees is waarom dit het beste is. Ik ga 'm gebruiken i.c.m. de router-switch D-Link DI-604.
Ik heb 't gevoel dat de D-Link meer mogelijkheden heeft als router. Ik wil uiteindelijk een FTP-servertje gaan draaien en kunnen MSN-en met messenger (Beeld en geluid).
Ik zoek al een tijdje op het net maar kan geen antwoord vinden. Misschien hier iemand?

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Met welke provider ga je dit doen ?. dubbele router is echt niet nodig hoor. Ik heb ook alleen een zyxel en daar kan ik ook gewoon een ftp server mee draaien en mee MSN (emule etc. ook) is supereenvoudig te configureren. Alleen de maximale connections van 250 is een nadeel op zyxel, maar daar kom je toch niet onderuit als je dubbel gaat natten.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Peanuts
KaMiKaZe schreef op 24 januari 2004 @ 23:37:
Met welke provider ga je dit doen ?. dubbele router is echt niet nodig hoor.
Met Demon DSL 2048/1024. Inderdaad dubbel routeren is nie nodig. Maar waarom de, in mijn ogen beperkte router-modus gebruiken van de Zyxel i.p.v. de router van de D-Link DI-604?
Ik heb ook alleen een zyxel en daar kan ik ook gewoon een ftp server mee draaien en mee MSN (emule etc. ook) is supereenvoudig te configureren.
Da's goed om te horen :) Maar heb je d'r ook een switch achter hangen dan?
Alleen de maximale connections van 250 is een nadeel op zyxel, maar daar kom je toch niet onderuit als je dubbel gaat natten.
Is dat het plafond? En, heb je daar veel last van? Zo ja wanneer dan?

• KaMiKaZe
Demon DSL kun je gewoon bridgen geloof (bbned) en dan heb je verder niets te maken met de beperkingen van de Zyxel.

Problemen krijg je met bepaalde versies van overnet software (emule etc.) de connectie reset zich dan en dat kan best vervelend zijn. Ik heb er overigens een switch tussenhangen.

• Peanuts
KaMiKaZe schreef op 25 januari 2004 @ 00:23:
Demon DSL kun je gewoon bridgen geloof (bbned) en dan heb je verder niets te maken met de beperkingen van de Zyxel.
Dat snap ik en trouwens,... ik zit dadelijk ook op BBNed. Wat ik me nog steeds afvraag is waarom iedereen de voorkeur geeft aan de routerfunctie van de zyxel i.p.v. de routerfunctie van de router/switch. En wat zou voor mij het beste zijn als je meeneemt dat ik ook een FTP-servertje wil draaien en graag wil kunnen emule-en en messenger-en (wat een woord) met beeld en geluid?
Problemen krijg je met bepaalde versies van overnet software (emule etc.) de connectie reset zich dan en dat kan best vervelend zijn. Ik heb er overigens een switch tussenhangen.
:/ OK Maar wanneer dan? Als de zyxel in de bridge-mode of als hij in de router mode staat?

• KaMiKaZe
wanneer de zyxel staat te routeren. Gewoon bridgen dus en een goede router gebruiken (draytekje of zoiets). Ik kan niet bridgen omdat ik KPN adsl heb anders had ik em ook allang gebridged staan.

[ Voor 30% gewijzigd door KaMiKaZe op 25-01-2004 01:30 ]

• Peanuts
KaMiKaZe schreef op 25 januari 2004 @ 01:29:
wanneer de zyxel staat te routeren. Gewoon bridgen dus en een goede router gebruiken (draytekje of zoiets). Ik kan niet bridgen omdat ik KPN adsl heb anders had ik em ook allang gebridged staan.
Dank je. Ik zal het eens proberen. Enne,... ik heb dus een D-Link DI-604 router/switch.

• Peanuts
Inmiddels heb ik m'n Zyxel Prestige 650R-31 (pfff,...kan het nog langer), D-Link DI-604 en het Demon account geinstalleerd en het werkt allemaal fantastisch. Ik heb de Zyxel inderdaad in de bridge-mode laten staan en de D-Link als router-switch gebruikt. Ik ben keiblij! Alles werkt boven verwachting. Ook de verbinding met Demon is razendsnel! 216 Kb/s. En het allermooiste is dat ik nu gewoon kan emule-en terwijl ik aan't surfen ben vanwege de 8x snellere upload t.o.v. het @home breedband abonnement. Ik heb sowieso de indruk dat Demon DSL 2048 sneller is. Zeker wat surfen betreft.
De D-Link router is zeer gemakkelijk te installeren en te configureren. Het is haast verdacht zo vlekkeloos als het ging en gaat. Je zou haast niet durfen te juigen, maar toch doe ik het:

Joepie!
Pagina: 1