Toon posts:

On-board geluid confilcteerd met WiFi NIC *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb bij iemand een wireless netwerkje aangelegd, het edimax wireless pci kaartje zorgt er alleen voor dat het geluid verzuipt (net als of je HD heel druk bezig is) als ik het netwerkkaartje uitschakel bij apparaatbeheer dan is het geluid weer prima.
Gaat om een Asus P4P800 mobo en soundmax drivers die door asus zelf geleverd worden.
Aangezien ze wel gewoon wireless willen internetten.. en daar bij een fatsoenlijke audiostream willen luisteren, moet het wel ff opgelost worden.
Het geluid is normaal gesproken goed dus lijkt het ons zonde om een apart geluidskaartje aan te schaffen, misschien dat een ander wireless kaartje wel de oplossing is.. maar als iemand een idee heeft, let me know.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wat doet je CPU load bij een stijgende netwerkusage-lijn? Misschien IRQ conflictje ergens?

Verwijderd

Topicstarter
HunterPro schreef op 24 januari 2004 @ 22:19:
wat doet je CPU load bij een stijgende netwerkusage-lijn? Misschien IRQ conflictje ergens?
Er wordt nog geen gebruik gemaakt van het wireless internet, alleen het pci-kaartje zit er alvast in.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dus alleen al bij het drivers laden heb je slecht geluid ?
Dan lijkt het me bijna een IRQ conflict ja.

Titel edit trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Koffie schreef op 24 januari 2004 @ 22:41:
Dus alleen al bij het drivers laden heb je slecht geluid ?
Dan lijkt het me bijna een IRQ conflict ja.

Titel edit trouwens
Ja zodra ik de wifi nic inschakel bij apparaatbeheer dan heb ik meteen dat weggezonken geluid, als ik uitschakel kies dan is het weer prima.
Ik dacht eerst dat IRQ's niet zouden conflicteren met onboard dingen, maar moet ik in de bios handmatig IRQ's dan maar opgeven ?

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Steek dat kaartje eens in een ander pci slot, misschien is het dan al opgelost.
Edit: zo ver mogelijk van het "geluidsblokje" op het moederboard af.

[ Voor 31% gewijzigd door Elektronicanet op 24-01-2004 22:59 ]

Nederlander in België

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Elektronicanet schreef op 24 januari 2004 @ 22:58:
Steek dat kaartje eens in een ander pci slot, misschien is het dan al opgelost.
Edit: zo ver mogelijk van het "geluidsblokje" op het moederboard af.
lijkt me enigszins oud-hollandsch geløl, dat dat zou storen. Een Wifi signaal wordt 3 cm verderop echt niet duidelijk zwakker of zo.

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
lijkt me enigszins oud-hollandsch geløl, dat dat zou storen. Een Wifi signaal wordt 3 cm verderop echt niet duidelijk zwakker of zo.
Tja, als je het ziet als pure interferentie, dan is het inderdaad bull. Maar normaal gesproken shared een chip ook wel de irq met een PCI slot die er het dichtst bij ligt, scheelt weer in afstand voor de connectie enz. Dus het is helemaal niet zo gek om te kijken waar de kaart zit ten opzichte van de chip.

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 16:26

Elektronicanet

Leds do it!

Willems schreef op 25 januari 2004 @ 01:33:
[...]

Tja, als je het ziet als pure interferentie, dan is het inderdaad bull. Maar normaal gesproken shared een chip ook wel de irq met een PCI slot die er het dichtst bij ligt, scheelt weer in afstand voor de connectie enz. Dus het is helemaal niet zo gek om te kijken waar de kaart zit ten opzichte van de chip.
Inderdaad, ik bedoelde het vanuit de irq's gezien ;)

Nederlander in België

Pagina: 1