IBM's IMS draaid standaard op mainframe's op het Z-os/S390 Operating System. Is er ook een manier om het op een pc te draaien? Dit of direct door een Unix/Windows/Linux/Solaris-x86 versie van IMS; geloof alleen niet dat deze bestaat. Is er een emulatie mogelijk van Z-os/S390 op Linux of Unix/Solaris mogelijk zodat je IMS in een gesimuleerde omgeving kan draaien?
Tikje naar Non-Windows Operating Systems , daar hebben de mensen wat meer verstand van exotische systemen dan in Software Algemeen
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Met behulp van Hercules is het mogelijk om Z/OS te emuleren op je PC. Het schijnt alleen wel een hoop werk te zijn om aan de praat te krijgen (zelf nooit geprobeerd).
http://www.conmicro.cx/hercules/
http://www.conmicro.cx/hercules/
Bedankt; dacht in eerste instantie aan Non-Windows maar toch in de algemeen gepost omdat er daar meer posts in zijn gedaan.
De Hercules z/Architecture Emulator lijkt een oplossing voor het OS en het is nog eens Open Source! Maar hoe kom je aan IMS als je geen Mainframe budget hebt? Zouden er IMS compatible Open Source alternatieven zijn?
De Hercules z/Architecture Emulator lijkt een oplossing voor het OS en het is nog eens Open Source! Maar hoe kom je aan IMS als je geen Mainframe budget hebt? Zouden er IMS compatible Open Source alternatieven zijn?
Verwijderd
Ja, ik weet wel wat van IMS.
Ik weet dat het mogelijk is om een mainframe op PC te emuleren. Maar 't geen "free beer". Enig idee wat MVS licenties kosten? En daar bovenop nog IMS? En als je 't hebt, waar is dan de systeemprogrammeur op 't zaakje te installeren? Dat redt je niet met een bundeltje "howto's" van 't net...
Maar het kan wel. De onderkant van de mainframe markt kan met PC's worden afgedekt. Je zou zeggen "met quad-xeons natuurlijk". Niets is minder waar. Als je processor-configuratie licht genoeg is, dan blijkf je onder een bepaald "MIPS" plafond en dan zijn de licenties nog te betalen.
Bij ons op de zaak hebben we een presentatie gehad van een bedrijf die dat kan leveren. 'k ben de naam even kwijt. Daar kom ik nog wel op terug.
Ik weet dat het mogelijk is om een mainframe op PC te emuleren. Maar 't geen "free beer". Enig idee wat MVS licenties kosten? En daar bovenop nog IMS? En als je 't hebt, waar is dan de systeemprogrammeur op 't zaakje te installeren? Dat redt je niet met een bundeltje "howto's" van 't net...
Maar het kan wel. De onderkant van de mainframe markt kan met PC's worden afgedekt. Je zou zeggen "met quad-xeons natuurlijk". Niets is minder waar. Als je processor-configuratie licht genoeg is, dan blijkf je onder een bepaald "MIPS" plafond en dan zijn de licenties nog te betalen.
Bij ons op de zaak hebben we een presentatie gehad van een bedrijf die dat kan leveren. 'k ben de naam even kwijt. Daar kom ik nog wel op terug.
Pagina: 1