Hele PC doorgebrandt..Garantie?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
oh wat zijn we hier weer blij :'(
m'n vriendin zit te internetten...plop..beeld weg...
zij denkt in eerste instantie stroomuitval, dat was het dus helaas niet, de bekende stinkgeur..zij dus de pc uit.

ik ga er s'avonds naar kijken
zet m aan...niks
omdat zij het over het beeld had trek ik meteen de videokaart eruit
na grondige inspectie blijkt de spanningsregelaar doorgebrandt te zijn

ik pak een andere videokaart
weer niks... in ene beginnen de fans wild te draaien, alle leds beginnen wild te knipperen en weer stinken :'( (zou haast in tranen kunnen uitbarsten terwijl ik het type)

alles uit elkaar gehaald
ALLES is stuk

Garantie is volgens winkel (1jaar) verlopen
ik laat me niet kennen en besta op mijn 2 jaar europesche garantie
begint de verkoper dat het de schuld van de voeding is en dus verzekeringstechnisch..mischien wel spanningspiek van nuon?

met andere woorden, ik word afgepoeierd
het mobo en geheugen zijn van hun winkel (de bewuste voeding onbekend..en oud)
de videokaart (waar het waarschijnlijk mee begon) is alst goed is ook van hun

de hardeschijf van maxtor kan nog in rma, maar de verkoper wil hem niet in rma nemen..moet ik dus zelf opsturen (dat kost dan meer transport dan de schijf waard is)

ben ik gewoon de dupe nu of kan ik ergens nog wat aan garantie halen?
is het niet so dat HUN moeten bewijzen dat het de voeding was ?
[edit] er was niks geklooit in de pc (behalve heatsinks op de videokaart vervangen)

[ Voor 6% gewijzigd door Losha op 24-01-2004 21:56 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 09:53
ehh. .. je processor is naar de bakkes :) hij is te heet geworden , de rest doet het nog Hoogst waarschijnlijk .... je kan er zoveel video kaarten ingooien maar dat heeft geen zin als je cpu het niet doet :) dus nieuwe proc + ( eventueel mobo kopen als die ook stuk is )

• Losha

Losha

Topicstarter
nee, niet de processor is te heet geworden
lees nou ver%$&#e..ben al in zo'n leuke bui vandaag
ik type toch net dat ALLES kapot is
zelfs het toetsenboard is overleden (cdrom en hdd ook dood..draaien niet eens)

[ Voor 14% gewijzigd door Losha op 24-01-2004 21:59 ]

• NomadTitan
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-05 09:53
Modbreak:

Post behulpzaam of post niet...

[ Voor 82% gewijzigd door dion_b op 24-01-2004 22:47 ]

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
je hebt de heatsinks op de videokaart vervangen, en je zegt zelf dat het mischien met de videokaart is begonnen (geen beeld)

niet echt een poot om op te staan dan he, je ben zelf aan het modden geslagen

dus wat wil je eigenlijk, dat die winkel jouw garantie gaat geven omdat je het zelf niet goed hebt gedaan? lijkt me dat jijzelf aan het afschuiven/poeieren bent :z

[ Voor 29% gewijzigd door Zwelgje op 24-01-2004 22:02 ]

A wise man's life is based around fuck you

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Losha schreef op 24 januari 2004 @ 21:58:
nee, niet de processor is te heet geworden
lees nou ver%$&#e..ben al in zo'n leuke bui vandaag
ik type toch net dat ALLES kapot is
zelfs het toetsenboard is overleden (cdrom en hdd ook dood..draaien niet eens)
Kun je even beschrijven hoe je tot die conclusie bent gekomen want testen van de hardware met een kapotte CPU of mobo werkt natuurlijk niet.

Tobo kapot is wel heel erg raar overigens.
NomadTitan schreef op 24 januari 2004 @ 22:00:
van mij hoef je geen hulp/advies te verwachten :( shagorijn
Rustig rustig ;)

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47
Yori1989.. die gozer zn hele comp is net doorgebrand, natuurlijk is hij dan chagerijn; wat zou jij zijn..

De informatie die de TS in zijn StartPost geeft is duidelijk...

Je zou mss naar een Kanton rechter kunnen gaan, de winkel verplicht stellen je te helpen..

• itsme
  • Niet online
SyS_ErroR schreef op 24 januari 2004 @ 22:03:
Yori1989.. die gozer zn hele comp is net doorgebrand, natuurlijk is hij dan chagerijn; wat zou jij zijn..

De informatie die de TS in zijn StartPost geeft is duidelijk...

Je zou mss naar een Kanton rechter kunnen gaan, de winkel verplicht stellen je te helpen..
imho niet, hoe weet hij dat de HD kapot is?

"If God wanted us to have unlimited free energy He would have put a giant fusion reactor in the sky"

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Losha schreef op 24 januari 2004 @ 21:58:

zelfs het toetsenboard is overleden
Dit kan ik haast niet geloven. ALs dit zo is is het 100% zeker de voeding geweest die veel meer dan 5 volt heeft geproduceerd.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
En mocht het door de voeding gekomen zijn dan nog heb je geen garantie (die was immers al oud zoals je zelf zegt). Lijk mij dat dit een geval is van flink pech hebben :/

• Losha

Losha

Topicstarter
ik heb alles getest in andere systemen (helaas alles oude meuk waar niks fatsoenlijks mee valt te bouwen voor mn vriendin)
de heatsinks zitten er al iets van 2 tot 3 jaar op (nooit problemen gehad)
de oude voeding is waarschijnlijk wel van hun winkel, wat ze waarschijnlijk proberen af te schuiven, aangezien hun bonnen nooit duidelijk weergeven wat je precies gekocht hebt (ik koop daar ook al niks meer)

[edit] is het niet zo dat de WINKEL moet onderzoeken wat de oorzaak was?
daarvan afgezien dat ze de videokaart de schuld zullen geven door de heatsinks

[ Voor 17% gewijzigd door Losha op 24-01-2004 22:12 ]

• Robthebest
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-05 21:20
Ik werk zelf in een pc zaak maar als ik een klant zou krijgen en zou moeten onderzoeken waardat aan gelegen heeft nu er al zoveel kapot is, is het alleen maar gissen en kom je daar dus nooit achter imo

Verwijderd

Als je er niet mee om kan gaan blijf er dan af!!!!!!!!!

Houd je flames voor je, als je niets anders kan zeggen dan dit zeg dan niets. Houd je mailbox in de gaten :)

[ Voor 56% gewijzigd door Pollewob op 24-01-2004 22:25 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Met dit soort dingen weet je toch nooit precies waar het ligt. En als je garantie verlopen is dan kun je het wel vergeten lijkt me.
De winkel kan het natuurlijk voor je testen, maar wordt niet boos als ze je dan ook de rekening presenteren.
Bovendien als je zelf aan het modden bent geslagen kun je die garantie wel vergeten lijkt me. dat is het risico van modden.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 22:23:
Als je er niet mee om kan gaan blijf er dan af!!!!!!!!!
waar slaat dit op :?

Verder geldt als je geen garantie meer hebt op je gehele systeem van de pcboer dat je helaas pech hebt.

Je kan bijv. wel garantie hebben op je voeding maar de door de voeding aangerichte schade kan je niet vergoed krijgen vanuit de "voedingsleverancier/fabriek"

Ben bang dat je zelf zal moeten op draaien voor de schade. Ik zou daarom eerst alle onderdelen proberen te testen of ze nog werken. En de niet werkende onderdelen waar nog wel garantie op zit, bijv geheugen (vaak 10 jaar garantie bij A merken) op sturen voor reparatie. Zelfde geldt voor je hd.

• Losha

Losha

Topicstarter
dat probeer ik nou juist...
dat mobo+geheugen is 1jaar en 3 weken oud (wat dus binnen de 2jaar eu-garantie zou moeten vallen)
de hardeschijf is nog net geen 2 jaar (zit nog rma op) is de winkelier verplicht dit te doen of moet ik zelf de rma claimen?

Verwijderd

kans om garantie te krijgen lijkt mij niet groot, het is immers je eigen schuld (dit zullen zij tenminste zeggen). Je hebt bewust die videokaart zitten modden waaraan een risico zit, hierdoor is het ook je eigen schuld. Je zou kunnen proberen de fabrikanten van de individuele onderdelen over te halen ze te vervangen, maar meer denk ik niet dat je eruit kunt slepen.
Je weet niet precies waardoor het komt, dus als je ze als rma stuurt gewoon zeggen dat ie ineens uitviel (wat ook gebeurde) en dat je niet zeker weet waar het aan heeft gelegen en dat product X kapot is.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 22:34 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Losha schreef op 24 januari 2004 @ 22:32:
dat mobo+geheugen is 1jaar en 3 weken oud (wat dus binnen de 2jaar eu-garantie zou moeten vallen)
de hardeschijf is nog net geen 2 jaar (zit nog rma op) is de winkelier verplicht dit te doen of moet ik zelf de rma claimen?
Dit valt helaas toch onde rhet kopje 'user-abuse' :)

Als die hele printplaat van die HDD zwart geblakerd is dan fronzen ze bij Maxtor ook hun wenkbrauwen :)
Dus ik geef je helaas weinig kans.

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Losha schreef op 24 januari 2004 @ 22:32:
winkel is niet verplicht om jouw rma probleem op te lossen maar een beetje zelf respecterend bedrijf doet natuurlijk alles voor zijn klant mits ze weten dat je niet zelf hebt zitten klooien. Want op overklokken/modden van hardware geeft een winkel meestal geen garantie en willen ze je ook niet verder helpen.

Als ik jouw was zou ik met je systeem naar een andere winkel gaan, door het probleem voor leggen. Zij kunnen er vervolgens even naar kijken en waar nodig onderdelen vervangen en voor rma sturen indien er nog fabrieksgarantie is.

• Losha

Losha

Topicstarter
het gekke is trouwens dat er dus nergens brandsporen zijn
er is echt NIETS te zien aan de hardschijf, mobo, tobo, ram, cpu
maar allen weigeren ze de dienst

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 08:39

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Goed. Je voeding heeft dus je pc verneukt. Je kan het bij een inboedel verzekering proberen, maar hier heeft geen enkele leverancier wat mee te maken verder.

Gebeurt vaak trouwens, dat een voeding een hele PC molesteert. Zo kom je er achter dat merk voedingen misschien tóch beter zijn dan die 10 euro Tokywoky voedingen.

Het leven is hard, en dit geintje is erg duur. Sterkte.

Verwijderd

Losha schreef op 24 januari 2004 @ 22:45:
het gekke is trouwens dat er dus nergens brandsporen zijn
er is echt NIETS te zien aan de hardschijf, mobo, tobo, ram, cpu
maar allen weigeren ze de dienst
vaak is het ook niet aan de buitenkant te zien. Als je het wel kan zien is het goed fout. Kleine voltage verhoging kan al fataal zijn, inwendig kan de schade al groot zijn.

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Maybe kan de Consumenten Bond je helpen ofzo je weet het nooit

Verwijderd

Het enige nadeel van deze voeding is dat er geen overbelastingsbeveiliging opzit waardoor de 5V-lijn een hoger voltage gaat afleveren als er teveel stroom wordt gevraagd.
Van die voedingtest van de frontpage.. zal hier dan ook wel niet opgezeten hebben. Volgende keer beter op letten wat voor'n voeding erbij gaat. Maar ik moet mn mond houden, heb zelf een ook merkloos 235W voeding bij mn vriendin in der pc zitten ;)

• Losha

Losha

Topicstarter
:'( :(
dat merkvoeding belangrijk is had ik al door (net 2 weken geleden een van mn voedingen vervangen..helaas dus de verkeerde vervangen)

het zal volgens de winkel inderdaad "user abuse" zijn
was't maar waar..ik ben nog wel zo netjes iets niet te ruilen wat ik zelf sloop
alleen deze pc is toch echt zelf overleden :(

ik ga in ieder geval niks meer doen met koelblokken
dan maar de kaart te heet laten worden en door laten fikken
maar dan kunnen ze nooit meer zeiken
(alhoewel...kan altijd nog met thermal-tape ofzo..zien ze het niet)

het is trouwens een as-rock (asus) die doen volgens mij geen rma voor consumenten
geheugen is twinmoss (pc133-256mb) volgens hun site 1jaar rma (dus al vervallen)
blijft over de hardeschijf...tot juni2004rma..is een 20gb disk, voor het geld naar ierland koop je bijna een nieuwe kleine maxtor

ik (en vooral m'n vriendin) zijn blij :'(
lang leve garantie..daar heb je dus ook nooit wat aan zo

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Losha schreef op 24 januari 2004 @ 22:59:
blijft over de hardeschijf...tot juni2004rma..is een 20gb disk, voor het geld naar ierland koop je bijna een nieuwe kleine maxtor
Dat opsturen kost je geloof ik iets van 7 euro (misschien wat meer). Daar kun je echt geen nieuwe hdd voor kopen hoor. Als je dat wel lukt wil ik wel eens waar je ze haalt, dan ga ik ook nog wat sloten gigabytejes halen :P

• Rukapul
  • Laatst online: 23:48
Losha schreef op 24 januari 2004 @ 22:59:
:lang leve garantie..daar heb je dus ook nooit wat aan zo
Als je een complete PC gekocht had dan zou het een garantiekwestie zijn, want dan was de voeding van dezelfde leverancier en is de leverancier verantwoordelijk voor het geheel. Wat kan de leverancier er in dit geval aan doen dat je een te oude ranzige voeding in je systeem plaatst die vervolgens de boel opblaast?

Dit is dus nooit een kwestie van garantie (garantie gaat overigens altijd alleen maar over het product zelf), maar hooguit van aansprakelijkheid. Zoals je zelf al aangeeft betreft het een oude voeding die zelf is ingebouwd waardoor er in redelijkheid geen (volledige) aansprakelijkheid meer is voor de originele leverancier.

Ik kan overigens nauwelijks geloven dat echt alles is doorgebrand. Hoe zit het bijvoorbeeld met de floppy drive, netwerkkaart, geluidskaart, cd-rom, hd, processor, geheugen? Een spanningspiek van die orde moet haast wel zichtbare schade opleveren en er bovendien voor zorgen dat je stoppen (aardlek) springen.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
toch erg misselijk dat ze in die winkel niet eens de moeite nemen voor RMA
ik had defect moederbord (a7n8x de luxe) deed helemaal niets meer, alleen voeding ging aan
terug naar de winkel, zij testen hem daar, zelfde resultaat en krijg zonder pardon nieuwe mee (4mnd oud) zonder rede hoeven te geven van defect (zat uberbios1007 in, kan niet de reden geweest zijn maar toch)

_/-\o_ voor norrod leeuwarden

Verwijderd

Ik vind het wat ver gaan om de winkel overal de schuld van te geven.

Voor 80 euro heb je al een nieuw mobo met duron 1800.

Verwijderd

Rukapul schreef op 24 januari 2004 @ 23:29:
[...]

Als je een complete PC gekocht had dan zou het een garantiekwestie zijn, want dan was de voeding van dezelfde leverancier en is de leverancier verantwoordelijk voor het geheel. Wat kan de leverancier er in dit geval aan doen dat je een te oude ranzige voeding in je systeem plaatst die vervolgens de boel opblaast?

Dit is dus nooit een kwestie van garantie (garantie gaat overigens altijd alleen maar over het product zelf), maar hooguit van aansprakelijkheid. Zoals je zelf al aangeeft betreft het een oude voeding die zelf is ingebouwd waardoor er in redelijkheid geen (volledige) aansprakelijkheid meer is voor de originele leverancier.

Ik kan overigens nauwelijks geloven dat echt alles is doorgebrand. Hoe zit het bijvoorbeeld met de floppy drive, netwerkkaart, geluidskaart, cd-rom, hd, processor, geheugen? Een spanningspiek van die orde moet haast wel zichtbare schade opleveren en er bovendien voor zorgen dat je stoppen (aardlek) springen.
Ik kan dit ook nouwelijks geloven wij hebben bliksem inslag gehad zelfs bij de adsl centrale van kpn lag onze ...kaart eruit door die inslag de hele pc deed het nog van mijn ouders op de voeding en netwerkkaart na. Met andere woorden je moet wel een uber hoog voltage door je pc rammen wil je ALLES dood krijgen, al kan ik ook niet snel iets verzinne wat hele systeem plat legt.

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Maak je voeding eens open. (let wel op dat nu de garantie zeker vervalt)

Het lijkt erop dat de voeding teveel stroom heeft afgegeven aan de rest van je systeem. Met name bij 300 watt JNC voedingen komt dit nog best wel eens voor.

Waneer je een spanningspiek in je systeem hebt kan je het wel vergeten. Vrijwel alle componenten zijn dan kapot... Heb het zo erg gezien dat zelfs toetsenbord en muis aan de ps/2 poort kapot waren.

Als je je voeding openmaakt, en je ziet een paar weerstanden zitten met een zwate plek eromheen weet je hoe laat het is.

[ Voor 5% gewijzigd door dreeke op 24-01-2004 23:55 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Losha

Losha

Topicstarter
hoorden jullie die spannende trommelroffel ook ?
Dreeke..je hebt de hoofdprijs gewonnen.
een nieuwe pc (al voorgebrandt....)

het was een..TADA JNC-300watt voeding :'(

[edit] ik zal de rma maar klaarmaken en dan kijken wat me dat pakje daadwerkelijk kost..als het echt maar iets van 7 euro is dan is't nog net de moeite
hopelijk wordt die dan wel vervangen (spint niet meer op dus)

dan hoef ik alleen nog een:
mobo
cpu
videokaart
toetsenboard
muis
voeding
cdrom
en geheugen te kopen

:'(

[edit2]
wow..net de muis getest..die werkt nog wel :) (logitech first pilot) hulde aan logitech..die kon de knal hebben...het logitech tobo trouwens niet

[ Voor 67% gewijzigd door Losha op 25-01-2004 00:27 ]

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 08:52

mace

Sapere Aude

Sjongejonge, tough luck dude! Ik denk dat er niks anders opzit dan nieuw kopen, Ik weet wel dat toen ik 2 dode IBM HD's van elk 60 GB had (gratis gekregen :D ) dat ik ze voor 7.25 had opgestuurd naar hitachi, en zonder pardon 80 GB schijven er voor terugkreeg, omdat de 60 niet meer op voorraad was, misschien krijg jij ook wel een grotere er voor terug (40 GB ofzo). Het is het proberen waard.

• vierkant228
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-04-2025
dat een voeding zoveel schade aan kan brengen.................
ik weet wel dat aarde heel belangrijk is (daarom bij mij goed geaard) en storingsvelden, dus kast altijd netjes dicht, kabels niet in haspel etc.
ik ben blij dat ik een enermax voeding heb (ook alleen maar omdat standaard voeding zoveel herrie maakt)
ik zal deze ZEER wijze les in 8 nemen, en even controleren wat voor voeding er in die andere PC zit (Aopen geloof ik)

ps. een UPS zorgt voor een stabiele voedingsspanning, betekent dat dat dit ook veel leed kan voorkomen ?

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:45
het is 7 euro naar ierland/maxtor :) twee maandjes terug nog gedaan. Overigens kan je beter advanced replacement aanvragen (jij krijgt eerst een andere hd, daarna stuur je jouwes op) aangezien je dat al inpak materiaal gestuurd krijgt (ik weet alleen niet hoe het dan zit als je rma wordt afgekeurd).

• Losha

Losha

Topicstarter
ik heb credit card..zat al te denken over advanced rma..dus echt 7 euro..das mooi..als wat voor pakket en via welk post-bedrijf was dat?

ik hoop dat ze'm als rma zien..je ziet niks en de motor draait niet meer
mischien dat ze'm als overleden afschrijven
ach..anders kan ik me voorstellen dat een schijf via maxtor altijd nog iets goedkoper is dan een lokale pc-boer

• marteltor
gewoon, het simpelste pakket :P 0-5 kg geloof ik, bij het postkantoor op laten sturen.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-05 08:52

mace

Sapere Aude

ja, maar bij hitachi werd je RMA afgekeurd als hij niet in een speciale verpakking zat ofzo, ik weet niet of dat bij seagate ook zo is, misschien ff checken bij (een andere ;) ) pc boer of hij nog wat heeft, zo kwam ik er ook aan :)

• marteltor
MaCe1337 schreef op 25 januari 2004 @ 00:41:
ja, maar bij hitachi werd je RMA afgekeurd als hij niet in een speciale verpakking zat ofzo, ik weet niet of dat bij seagate ook zo is, misschien ff checken bij (een andere ;) ) pc boer of hij nog wat heeft, zo kwam ik er ook aan :)
dat klopt, is volgens de regels iig ook zo bij maxtor. Maar dat mooie verpakkingsmateriaal was je krijgt bij advanced replacement kun je dus mooi recyclen door je schijf met dat materiaal naar maxtor te sturen.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Ok mensen niet allemaal zo heel negatief en niet zeuren over wie zijn schuld dit is.

Als het goed is heb je een inboedel verzekering en gebruik je een geaard stopcontact. In dit geval valt het onder brand schade en moet je even rustig overleggen met je verzekering.
Ik heb een vergelijkbaar probleem gehad met mijn nieuwe systeem (2 maanden oud) en gelukkig niet zo ver hoeven komen als posten op tweakers met mijn probleem.
Na telefonisch overleg met mijn verzekeraar "Interpolis" werd alles zonder moeilijk doen (geen rekeningen sturen) overgemaakt naar mijn bankrekening.

Als je dit doet moet je wel netjes en eerlijk zijn en dus vertellen dat je pc al een jaar oud is, aan de hand hiervan doen ze netjes een bedrag uitkeren en kan je in ieder geval verder.

succes

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Ik weet niet of ie hier al langsgekomen is :

www.staiksterk.nl

Op deze site kan je nagaan of je nog recht op garantie hebt en wat bij een eventuale reparatie door de _winkel_ in rekening gebracht mag worden (bv onderzoekskosten).

Zover ik het consumenten recht erop na heb geslagen heb je heus wel meer dan 1 jaar garantie. Dat het een het ander gesloopt heeft, maakt niet echt uit. Als bij een auto bijvoorbeeld een dynamo je accu, navigatiesysteem en radio gesloopt heeft, dan zal de garage die ook allemaal vervangen als het binnen de garantie valt. Met PC's is dat net zo.

Maar, recht hebben en je recht krijgen, zijn 2 totaal verschillende dingen.
Reken maar dat je heel veel gezeur gaaat krijgen omdat sommige winkels echt denken dat ze boven de wet staan.
Als jij of je vriendin je recht niet kunnen krijgen dan kan je altijd een rechtswinkel bezoeken om te kijken wat die kunnen doen. Tegen een kleine vergoeding heb je een redelijke kans van slagen als je het recht aan je zijde hebt.
Ook kan een rechtsbijstandverzekering soms uitkomst bieden (maar die moet je dan wel al afgesloten hebben voordat je PC kapot ging).

Senile! Senile Oekaki

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 00:15

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

RMA van Maxtor werkt prima, gewoon het RMA formulier op de Maxtor site invullen en hun instructie volgen. Ondanks dat de schijf defect is stelt Maxtor redelijke eisen aan RMA verzonden hardeschijf met name hoe de schijf wordt verpakt, let daar wel op, ook wordt aangeraden om de schijf verzekerd te versturen. Ik heb een maand geleden een 30GB schijf verzonden kosten €14 (daar krijg je dus echt geen nieuwe 30GB schijf voor).

In de €14 verzend kosten zit de verzekering, tracking (je kunt dan opvragen waar het pakket is of het al afgeleverd is) en versnelde verzending. (de versnelde verzending was 1 euro meer anders koste het €13)

Maar in iedergeval ik had binnen 14 dagen een nieuwe 30GB schijf.

Ik had een DiamondMAX 45 Plus 30 GB en ik heb terug gekregen een DiamondMAX 8 Plus 30GB. De verbetering van ATA66 naar ATA133. Daarnaast is de terug gekregen schijf geen refurbised of hoe noemen ze dat, een schijf die hersteld is. De fabrikatie datum is namelijk 15 november 2003 en ik heb hem in December 2003 ontvangen. Daarnaast kun je vaak aan het anti statische zakje zien of een schijf opnieuw is verpakt en deze was precies zo verpakt als de nieuw schijven :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Even een reactie op Bas,

Dit valt, als het hard om hard gaat, niet onder garantie maar onder gevolg schade. Gevolg schade is niet gedekt door garantie omdat dit door meerdere factoren kan komen. (je kan dus niet aantonen dat het komt door een defect en of "Fabrieksfout" in een bepaald product)

TS moet gewoon even netjes met verzekering om tafel daar valt mee mee te regelen dan een koppige peecee toko.
Pagina: 1