Toon posts:

Ok, the NOob has Arrived

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hEEJ, mensuh
ik wil een video opnemen op de pc. Ik heb het opgenomen op tape maar nu wil ik um naar mijn pc zette....alleen ik wete niet hoe. Op de video kaart staat VID IN en VID OUT. Ik probeer het bij windows video maker te openen maar dat lukt niet ik heb ook een kabel met 4 (in totaal) audio in en out en ik heb ook 2 video in en out. aan het einde zit een scartaansluiting die ik in de videorecorder plug wat doe ik fout en wat moet ik anders doen?

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 26-07 21:32

krvabo

MATERIALISE!

even wat puntjes, je titel is niet al te geweldig en je verhaal is ook niet al te geweldig, maar ok, lees ff de faq.
Topictitel
Goed. Jij hebt een boeiend onderwerp, een probleem, of een interessante vraag, en je wilt daar een topic voor openen. Neem er even de tijd voor om een duidelijke topictitel te bedenken. Zo kunnen andere mensen sneller zien of het onderwerp voor hen ook interessant is. En al is een topictitel met allemaal hoofdletters wel lekker duidelijk, het wordt niet echt gewaardeerd, simpelweg omdat dat irritant is. Met een halve topictitel weet niemand meteen wat je bedoelt, en het kan heel wat irritatie opwekken als dat dag in dag uit gebeurt. Begin je topictitel met bijvoorbeeld [MP3] of [CDSPELER]. Zet er dan ook meteen de kern van je vraag bij, want met "[AV] Hoe moet dit?" schieten we ook niet veel op. Een goede topictitel voorkomt niet alleen irritatie, het zorgt ook voor meer reacties op je vraag.

Openingspost
De andere helft is een duidelijke omschrijving van wat je bedoelt. Alhoewel een quiz op de tv heel leuk kan zijn, hebben we hier liever een discussie of een goed gesprek. Als we moeten gaan raden wat je bedoelt zorgt dat er alleen maar voor dat je geen antwoord krijgt. Wees niet alleen duidelijk, maar ook nog eens enthousiast! Anderen zullen bereid zijn je te helpen als je laat je laat merken dat je al flink bezig bent geweest, of wanneer je de nodige aandacht hebt besteed aan je discussiepunt.
Bedenk ook dat AV er al een tijdje is, en dat veel topics erg vaak langs komen. Veel problemen zijn dan ook op te lossen door even de search te raadplegen. Wanneer je er met de search niet uitkomt, meldt dat dan ook even in je topic. Laat weten waar je op gezocht hebt en waarom je er met de gevonden info niet uitkomt. Vaak is het juist deze info die voor anderen een aanwijzing kan geven om je verder te helpen.
Je hebt neem ik aan ook software bij je kaart gekregen? probeer het daar eens mee, en kijk eens wat je daarmee krijgt.
Zoek daar gelijk ook ff naar een functie om op te nemen. (zit er zowiezo in)
Plug wel je scartkabel in de video-out van je recorder (kan verschillen)
Zet je videoplayer op play en kijk dan nog eens ;)
Welk programma moet ik gebruiken om TV te kijken/video op te nemen?

Vaak wordt bij je TV/capture kaart al goede software geleverd. Als dit niet voldoet, dan kun je als TV applicatie dscaler eens proberen. Als capture applicatie is virtualdub een goede optie. Voor de wat duurdere kaarten, zoals de DC10+, zal een applicatie als virtualdub niet werken, omdat deze een deels private capture interface gebruikt. Hier zit je dus een Studio DC10plus (de bijgeleverde software) vast. Voor de digitale firewire kaarten geldt eigenlijk hetzelfde.

Bij het kiezen van een goede applicatie geldt voornamelijk: doe zelf voldoende onderzoek! Elk persoon heeft eigen voorkeuren, en dus zal de ene persoon andere applicaties prefereren dan de andere persoon. Probeer dus voor jezelf enkele applicaties uit, om te kijken welke het beste bevalt.
kan je daar iets mee :+ ?
edit:
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif

[ Voor 97% gewijzigd door krvabo op 24-01-2004 21:39 ]

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

wat doe je fout ???fout 1 nou je probeert het zelf, laat het iemand met verstand doen.
fout 2 je hebt de kabels niet aangesloten, of niet zoals het hoort.
fout 3 je hebt er helemaal niks over opgezocht en hoopt dat wij het zoekwerk voor je doen.
fout 4 je gebruikt het verkeerde programma.
oke ik zal het hierbij laten.

• jevn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erm, jullie vergeten wat: Wat voor kaart (merk + type). Welke OS. Welk programma gebruik je.

Eén tip: wdm drivers installeren is d8 wel een must

Verwijderd

beter niet meer te reageren in deze post, TS is net nieuw, wacht liever op MOD die even slotje neerzet e.e.a. komt uitleggen

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

Heej MenSuH.
SloTjuh 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.