Toon posts:

omzetten mpeg naar wmv of avi

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een mpeg filmpje gedownload voor op mijn website te zetten maar het probleem is dat dit filmpje 24mb webruimte in beslag neemt.
ik zou het graag omzetten naar wmv of avi.
zou dit filmpje in dit formaat dan ook minder ruimte in beslag nemen? en de kwaliteit?
en met welk programma kan ik dit omzetten?
alvast bedankt

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-02 22:43

w0w

Als het voor een download is; Heb je al iets met Winzip of Winrar oid geprobeert?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Naar AVI omzetten wordt ie juist groter van, tenzij je daarop weer DivX compressie zet natuurlijk.
Ik denk tenzij je de resolutie kleiner maakt je het bestand niet veel kleiner kan maken, daar MPEG ook al een compressie is.

Helaas heb ik hier verder niet zoveel ervaring en kan je dus niet vertellen hoe je het aan moet pakken. Allicht al eens met Windows Movie Maker uit Windows ME oid geprobeerd om mee om te zetten naar WMV?

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tsja, wat voor formaat is het MPEG filmpje?
Wat voor resolutie, bitrate...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

Als je het filmpje kleiner wil krijgen zal je de resolutie en de bitrate lager moeten zetten. Je kan met TMPGenc eens wat proberen om het in mpeg formaat kleiner te krijgen. Denk daarbij ook aan geluid, wat soms een groot gedeelte van de ruimte inneemt.
Ik gebruik zelf om bestandjes naar .wmv om te zetten Sorenson squeeze, wat volgens mij erg goed werkt.
Maar je kwaliteit gaat er hoe dan ook van op achteruit.