Toon posts:

E-tech modem/router/switch ready lampje blijft uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanmorgen mijn adsl modem van etech binnengekregen en na het installeren van de hele boel werkt ook alles naar behoren, dus internet kon ik gewoon op.
maar ik draai ook web/mail/ftp enzo dus ik ga de router instellen dat de poorten gemapt worden e.d
na en stuk of 10/15 keer de modem/router via de software gereset te hebben, komt het modem/router niet meer online.
het ready lampje gaat even 3 seconden aan en dan gelijk weer uit.
ik heb bij etech gezocht maar kan niks vinden, er was op got wel en oud topic van april vorig jaar, maar dat is te oude info.
het is een 4 poort adsl router v2 adrto2 voor analoge lijn.
op de voorkant zit een resetknopje maar dat helpt ook niet, het modem is dus ook niet bereikbaar via de webinterface.
de helpdesk van etech is ook niet bereikbaar, en op de website staan geen firmware updates.
dus als iemand de truck weet om dit ding weer online te krijgen dan ben ik weer blij

Verwijderd

Ik weet het effe niet meer, maar als je effe gaat zoeken. Dan vind je een site hoe het zelf moet flashen als dat ding helemaal niets meer doet. Sorry ik weet link echt niet meer.

• KillerBee
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

KillerBee

This fragster is unstoppable!

En als je de spanning er eens helemaal af haalt?

Mijn Systeem "Always listen to experts. They'll tell what can't be done and why. Then do it"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles al los getrokken aan kabels. dus voedingskabel ook, schakelaar achterop het modem uit gezet. met paperclip de reset in gedrukt.
niks helpt, ik heb wel gelezen dat het met een usb kabel zou moeten lukken om het ding te flashen, maar ik heb geen usb kabel in huis.
en ik heb geen nieuwe bios voor het modem.
de bios versie die er nu opstaat is vlg mij 3.14 en op de site van etech staat versie 3.27, maar die sturen het pas op naar als je ze een mailtje stuurt.
maarja ik wil eigenlijk dit weekend het weer op gang helpen.

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-05 16:30

lohost

iemand had al localhost :-(

Zonder gelijk onzin uit te slaan, bij de e-tech router die ik heb moet je de resetknop ingedrukt houden.
Je haalt de stroom eraf, neemt een puntig voorwerp zoals een pen en houdt de reset ingedrukt. Nu de stroom erop. Ingedrukt houden tot de lampies heel gezellig gaan doen. Daarna gaan ze weer uit en kun je de reset loslaten. Dit duurt een aantal seconden. (het is niet dezelfde kermis als de alle lampen controle als wanneer je gewoon de stroom erop zet).

Maar, dit geldt voor een router/switch, niet modem/router/switch.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Verwijderd

Topicstarter
ik zal het eens gaan proberen.

nee werkt ook niet

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 21:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
hhhhhhhhhhhmmmmmmmmmm blijkbaar worden de producten van etech niet veel gebruikt hier.

• Boely
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:49

Boely

ja van die sneeuwpop ja..

KICK!

Ik heb nu hetzelfde probleem.

Ik heb dus ook de etech 4 ports adsl modem/router, en ik had geen internet meer. Hoewel de modem wel mijn adsl lijn zag, maar ik kreeg geen IP.
Ik kreeg dus te horen dat ik mijn firmware moest updaten. Dus ik kreeg dat e-mailtje binnen. Ik ga flashen, alles gaat goed. Als laatste stap de fabrieksinstellingen booten. Maar daar is dus iets fout gegeaan.

Ik kom met geen mogelijkheid op m'n modem. En ook mijn ready lamp gaat bij het opnieuw booten na ongeveer 3 sec. uit.

Ik heb de volgende mogelijkheden geprobeert.

-Alles wat hierboven als oplossing wordt gegeven
-auto. ip = Dikke DNS error :P
-static IP 10.0.0.3, supnetmask: 255.255.255.0 (meer zou je niet in hoeven te vullen om op m'n modem te komen)(heb ook de supnetmask 255.0.0.0 geprobeert en verschillende IP adressen behalve 10.0.0.2 natuurlijk.
-ping 10.0.0.2 = time out :(

Ik weet het niet meer...iemand?

[ Voor 4% gewijzigd door Boely op 20-04-2004 08:26 ]

Welk?

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb dat ook gehad met mijn e-tech adsl modem/router/switch (alles in 1 ding). Gaf toevallig ook de geest bij het porten forwarden :o
Ook van alles geprobeerd. UIteindelijik maar gebeld naar lapwing. Zij gaven opdrachten die hier stonden maar niet hielpen. Nog eens gebeld. Ja stuur em maar op. En binnen 5 dagen (weekend ertussen) was ie weer terug.

Ik zou dus mooi even bellen :)

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Ik had dat ook met de nieuwste firmware (grijze webinterface etc) en heb daarna via een omweg weer 3.27 erop kunnen zetten

zie topic: E-tech ADSL V2 modem (blauwe) foute flash

Aan de andere kant, jij hebt nog garantie en alles, dus als je dat ding langer als een week kan missen, zou ik hem gewoon terug sturen, je hebt opzich niets fout gedaan. (geen foute flash, niet dat ding uit elkaar geschroeft etc)

But voor je, maar tis niet anders.

/me To screw, or not to screw :Y)
edit:
Woei, zit op een oud topic te reageren ... op de verkeerde persoon :D dat was dus wel foute flash en misschien wel over garantie tijd heen, dat wordt denk ik USB kabeltje erbij pakken en weer reanimeren :/

[ Voor 18% gewijzigd door LinuX-TUX op 20-04-2004 08:52 ]

• Boely

Boely

Ik heb hem via ebay..erug goedkoop..maar hij heeft het toch al zeker 1 jaar goed gedaan. Na nog wat spuurwerk (lkkr in de baas z'n tijd :P) Heb ik al wel weer een paar dingen gelezen. Maarjah eerst werken... jah dat usb gedoe...ik hoop dat het werkt...maar bij mij doet dat lampje ook echt helemaal niks! En ik lees overal dat die gaat knipperen...

[ Voor 27% gewijzigd door Boely op 20-04-2004 08:57 ]

Welk?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

gewoon opnieuw flashen,heb ik al meerdere keren gedaan,als je alles heb is het in 10 a 15 min gedaan :) zie ook een topic op www.bbmuiden.com , daar staat alles uitgelegt :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Je hebt 5 jaar garantie op het modem, misschien kun je em dan toch beter opsturen dan zelf proberen te repareren. En kun je die modems nog wel zelf flashen?

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 19:57
Rox_NL schreef op 20 april 2004 @ 10:11:
Je hebt 5 jaar garantie op het modem, misschien kun je em dan toch beter opsturen dan zelf proberen te repareren. En kun je die modems nog wel zelf flashen?
Jep, al heb je hem helemaal vern**kt, dan kan je met een USB-A -> USB-B (zo noemde je die platte en vierkante toch?) kabeltje dat ding weer reanimeren. Het upgraden naar de huidige 3.2 of 3.40 V firmware is wat lastig, maar wel te doen met een omweg die op de 2e pagina staat van die link die ik eerder gaf.

• Boely

Boely

Als die link nu ook nog eens zou werken. Zou ik echt geholpen zijn. Ik kan hem ook opsturen, maar dan moet ik zo lang wachten...internet, verslavend? ;)

Welk?

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:43

mrsar

waar een sar is,is een wodka

mja bbmuiden leg ff plat zo te zien..... ik zal ff zoeken of ik dat verhaaltje ook nog hier lokaal ergens heb,anders zul je toch echt ff moeten wachten ;)

mocht je 1 van de firmware versies willen hebben moet je me maar ff mailen op mrsar [at] bikkelsinc [dot] nl :)

edit:
damn ik ben goed ;) klik op het volgende linkje voor het reanimatie doc :)

http://www.telebyte.nl/~bjsander/etech_router_flash.doc

[ Voor 27% gewijzigd door mrsar op 21-04-2004 20:30 ]

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Pagina: 1