Toon posts:

Geforce2 MX400 vs Intel Chipset probleem?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik een nieuwe videokaart voor mijn pc gekocht en heb de oude, een geforce2 MX400 32 MB, eruit gehaald. De geforce2 kon ik mooi gebruiken voor een andere pc (die het toen nog prima deed), waar nog een Terminator128 in zat. Na de geforce te hebben ingebouwd en nieuwe drivers geïnstalleerd te hebben (oude heb ik uiteraard eerst verwijderd), ging het mis. Windows 98SE begon af en toe, als je bijvoorbeeld iets selecteerde, vreemde kleuren weer te geven. Spellen zoals counterstrike en hidden & dangerous liepen steeds op hetzelfde punt vast (bij counterstrike als je begon te spelen en bij h&d gelijk bij het intro).
Ik heb andere drivers geprobeerd, maar dat hielp niet. Ik heb ook AGP drivers gedownload en zelfs Windows 98SE er opnieuw opgezet. Windows bleef het goed doen, mits ik de drivers van nvidia maar niet installeerde (ik heb enkele detonator versies geprobeerd, zonder succes). Dus zat ik vast aan de standaard driver van windows met maar 256 kleuren.
Waarschijnlijk dat het iets met een driver te maken heeft, want toen ik de pc op de tv aansloot (met SVideo) gaf de tv een goed beeld (POST enzo) totdat windows werd geladen.

Heeft iemand nog mogelijke oplossingen?

PC Specs:
Intel Celeron 300 @ 450 MHz
64MB RAM
Intel 440BX/ZX/DX Chipset
NVIDIA GeForce2 MX/MX 400 32MB
MEDION PC-TV-RADIO-KAART
SoundBlaster 16-Direct
Windows 98 SE

Verwijderd

Het kan zijn dat de videokaart kapot is gegaan, dus ik stel voor dat je de kaart nog even in de pc zet waar je hem uit hebt gehaald, werkt ie daar ook niet dan is je videokaart stuk. Werkt ie daar wel, dan moet je kijken naar de AGP-voltages in het bios van de 440BX mobo. (Videokaarten zijn vrij gevoelige dingen ik heb genoeg gevallen meegemaakt waarbij iemand zijn kaart had gesloopt of dat er door een spanningspiek de kaart het niet meer deed.)

• Miglow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:07
Geen detonators voor 2k/xp geinstalleerd, die staan meestal vooraan in het rijtje, omdat de meeste mensen met nieuwe vid kaarten win2000 of xp draaien. Kan me voorstellen dat dat niet goed gaat....

Verwijderd

Topicstarter
Het is me inmiddels gelukt. Ik heb de FSB setting op manual gezet en toen de verhouding AGP/CPU CLK op 1/1 ipv 2/3. Hierdoor werkt de kaart opeens zonder problemen. In ieder geval bedankt voor het meedenken :)

Verwijderd

> Intel 440BX/ZX/DX Chipset

Als het een BX chipset is heb je inderdaad een probleem, die werken niet. Bij Linux krijg je bij het booten een zwart scherm, en is X crasherig, in Windows heb je dergelijke problemen ook.
Niets aan te doen, is een hardware conflict.

Edit: Huh?? Het is je wel gelukt? Wauw, gefeliciteerd :-)
Jammer dat ik mijn GF2 al weg heb gegeven inmiddels.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 00:09 ]