Toon posts:

Wat is mijn bottleneck?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mede Tweakers!

Mijn probleem is als volgt:

Al een ruime tijd ben ik in het bezit van een leuk systeem. Het draait al een tijd op 2.2 Ghz en er is niets mis mee.
Nu zat ik zonet een beetje te surfen op tweakers en het begon weer te kriebelen. Ik moest en zo weer proberen om iets te gaan overclocken.
Nu stuitte ik op het volgende. Als ik mijn systeem op 10.5 x 210 fsb (dus ook 2200mhz) zet. Dan vertoont hij geen kuren in windows, maar wel met games. Nu heb ik mijn videokaart terug geclocked naar originele staat. Maar dit heeft niet veel geholpen. De spellen geven eerst duidelijke artifacts en loopt daarna vast.

Ik heb het volgende geprobeerd:

- lossere timings van mijn geheugen
- fsb omlaag (dan is het weer normaal, maar dat willen we natuurlijk niet)
- Vcore omhoog, baat niet. De CPU wordt warmer, meer niet.
- Vdimm omhoog, geen verschil niet.
- Vagp omhoog, maakt het alleen maar erger.
- agp snelheid vast op 66 mhz. Geen verschil
- andere drivers.

Ligt het aan mijn videokaart of is het iets anders?

Mijn systeem:

A7N8X Deluxe 1.04 Uber 1007
AMD 2500@3200 (11x200)
Club3D 9700 Pro
Audigy 1394
Sata Raid-0 (2x Maxtor 80gb)
1 x 20 gb maxtor schijfje
Verder een "goede" koeling

Verwijderd

Topicstarter
8)7 dubbel

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:01 ]

Verwijderd

volgens mij wordt je videokaart niet goed gekoeld. Artifacts is duidelijk een beeldkaart probleem

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:02:
volgens mij wordt je videokaart niet goed gekoeld. Artifacts is duidelijk een beeldkaart probleem
Maar ik krijg het niet als mijn systeem loopt op 11x200, alleen als ik boven de 210 kom. |:(

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
wat voor merk enzo geheugen heb je en hoe staan de timings?

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-02 18:46

Epsilon

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:04:
[...]

Maar ik krijg het niet als mijn systeem loopt op 11x200, alleen als ik boven de 210 kom. |:(
Probeer eens 11x210

de MP's 10 en 10.5 waren bij de NF7-s niet goed. Misschien bij dat bordje ook wel.

En, misschien niet onbelangrijk, wat is je geheugen ?

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
In zijn sig staat HyperX pc3500, dus dat zal het wel trekken, denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
geheugen spec staan in mijn sig.

Kingston HyperX 2 x 256 cl2.

EDIT: Ik probeer gelijk 11X210

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:15 ]

Verwijderd

Omdat je artifacts krijgt kan het zijn dat je AGP te hard loopt. Dus misschien een divider die niet goed staat B)

• bille
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-02 10:45

bille

Don't call me Buff

hoezo probeer je niet 12,5*200? Overgens heb ik hetzelfde alleen dan met een KT333 bordje.. als FSB boven de 200 komt dan krijg ik weirde artifacts bij het opstarten e.d., maar ik heb zo'n id dat dat komt door de chipset en niet door vid. kaart o.i.d.

Hoe goed is je chipset gekoeld? Kan best zijn dat dat de bottleneck is door warmte productie.

Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies

Verwijderd

bille schreef op 24 januari 2004 @ 20:22:
hoezo probeer je niet 12,5*200? Overgens heb ik hetzelfde alleen dan met een KT333 bordje.. als FSB boven de 200 komt dan krijg ik weirde artifacts bij het opstarten e.d., maar ik heb zo'n id dat dat komt door de chipset en niet door vid. kaart o.i.d.

Hoe goed is je chipset gekoeld? Kan best zijn dat dat de bottleneck is door warmte productie.
KT333 heeft dacht ik geen divider voor 200 dus zal je AGP/pci gigantisch hard gaan lopen B) . Als je boven de fsb200 komt gaan ze nog ahrder en heb je kans dat je HD's dood gaan/videokaart dood gaat en je pci kaartjes :9

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende geprobeerd:

11x210 blijft hangen
11x205 Niet echt superstabiel
10.5 x 210 loopt vast op 3d
10x210 geen succes
10x220 Boot wel, maar hangt gelijk in windows

Hmmm... godzijdank kan ik met mijn ogen dicht de CMOS clearen :p

Bij alle mogelijkheden met de voltages gespeeld, maar geen succes.

Moet ik dan echt waterkoeling aanschaffen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:34:
Het volgende geprobeerd:

11x210 blijft hangen
11x205 Niet echt superstabiel
10.5 x 210 loopt vast op 3d
10x210 geen succes
10x220 Boot wel, maar hangt gelijk in windows

Hmmm... godzijdank kan ik met mijn ogen dicht de CMOS clearen :p

Bij alle mogelijkheden met de voltages gespeeld, maar geen succes.

Moet ik dan echt waterkoeling aanschaffen?
Nou misschien wilt hij gewoon niet harder ;) , océn is neit gegarandeert. Misschien ken je iemand met een WC setje, kun je het even proberen >:)

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-02 21:52
kijk eens in je bios of je de AGP freq. kan locken op 66Mhz

TheS4ndm4n#1919

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-12-2025
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:27:
[...]

KT333 heeft dacht ik geen divider voor 200 dus zal je AGP/pci gigantisch hard gaan lopen B) . Als je boven de fsb200 komt gaan ze nog ahrder en heb je kans dat je HD's dood gaan/videokaart dood gaat en je pci kaartjes :9
A7N8X is toch Nforce2 en geen KT333? Bij een NF7-S kan je de PCI en AGP wel locken en dat is ook een NForce2 bordje.

Verwijderd

Het zou heel handig zijn wat voor merk en type voeding je hebt ;) aangezien je Spec heb je wat hdd's eraan hangen en een 9700 pro en dat al trek een hoop stroom. Misschien kan dat het verklaren dat je pc niet stabiel loopt bij OC stand

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:59 ]

Verwijderd

Topicstarter
In mijn openingspost staat ook dat ik mijn agp op 66 mhz heb staan.

Nou ja... ik accepteer dan maar dat hij niet harder wil. ;(

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De rev 1.04 heeft niet de nForce2 ultra 400 chipset, dus 200Mhz fsb wordt ook niet officieel ondersteund. Misschien zit je bord gewoon aan z'n max?

🖥️ | 🚗

Verwijderd

Sommige 2500+ cpu's willen gewoon niet eer an 2.2ghz, ik heb zo ook eentje gezien die op een soltek draait, net hetzelfde, hoger dan 2.2ghz gaat ie niet.

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-11-2024

martijn12345

Geen inspiratie

Ik denk dat het gewoon je chipset is die niet meer verder wilt. Vreemd dat je articfacts krijgt.
Probeer de temperatuur in je kast eens te verlagen, of je chipset beter te koelen, misschien dat dat wat soelaas biedt.

Geen inspiratie

Verwijderd

wat voor psu heb je?

en je bord is volgens mij geen nforce2 rev.2 dus oorspronkelijk bedoeld voor 166mhz fsb, het zijn vooral de rev.2 die verder gaan dan 200mhz, indat geval zou het ook aan je southbrigde kunnen liggen, die worden nog welleens warm op overgeklokte nforce2 borden, een heatsink op je southbridge zou het dan kunnen oplossen.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, een 1.04 ondersteunt de 200fsb niet officieel. Maar ik heb het vaak genoeg gezien dat ie d'r ruim bovne uitkomt.

Ik heb mijn NB actief gekoeld.
Mijn southbridge heeft een Zalman passieve koeler. (type nummer kwijt, goudkleurig=> NB32J ? )

Verder heb ik alles in een Lian Li last zitten met rounded kabels en nog eens een 94x94 fan. MIjn MB temperatuur is nu 14 graden, en mij cpu temp 46 (idle)

Voor het koelen van mijn processor heb ik een Coolermaster Heatpipe-Hcc01.
Ik vind persoonlijke dat mijn CPU ook aardig warm wordt (op 11x205=> 50 graden idle)

Koeling zal het niet echt zijn denk ik. Max van het bordje dan toch wel?

• vehpol
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-02 21:07

vehpol

Go Go Gadget!

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 11:14:
Ja, een 1.04 ondersteunt de 200fsb niet officieel. Maar ik heb het vaak genoeg gezien dat ie d'r ruim bovne uitkomt.

Ik heb mijn NB actief gekoeld.
Mijn southbridge heeft een Zalman passieve koeler. (type nummer kwijt, goudkleurig=> NB32J ? )

Verder heb ik alles in een Lian Li last zitten met rounded kabels en nog eens een 94x94 fan. MIjn MB temperatuur is nu maximaal 14 graden, en mij cpu temp 46 (idle)

Voor het koelen van mijn processor heb ik een Coolermaster Heatpipe-Hcc01.
Ik vind persoonlijke dat mijn CPU ook aardig warm wordt (op 11x205=> 50 graden idle)

Koeling zal het niet echt zijn denk ik. Max van het bordje dan toch wel?
14 graden voor je MB? Dan moet je wel lekker warm gekleed zijn achter de computer, want bij jou op de kamer moet het dan ook 14 graden zijn. Ik zou toch eens nakijken of je wel de goede sensor bekijkt. En anders ernstig over die sensor gaan twijfelen. 50 graden is niet aardig warm, 50 graden is gewoon een goede nette waarde nog.

Voor de TS: Rev. 1.04 heeft nog zo z'n beperkingen, zoals anderen ook al opmerkten. Koeling zou misschien iets op kunnen lossen, maar ik vrees voor je dat je moet accepteren dat je niet hoger komt, als ik zo lees wat je geprobeerd hebt.

Ceci n'est pas une signature!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
'T kan idd zijn dat je bordje helaas op z'n max zit. Verder vind ik een idle temp van 50 graden wel érg hoog! Als'ie idle al zo hoog zit, dan hang je stressed al gauw aan de 70 graden... 14 graden casetemp is niet zo onmogelijk hoor :P 'K heb hier al voor een oc met 9 graden gezeten (KOUDDD)

Ticking away, the moments that make up a dull day

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm.. kzag jou 11.5 x 200 staan. Mijn pc draait er nu ook op. :*)

Dat ik die mogelijkheid was vergeten.

maar het ging me ook vooral om meer uit mijn geheugen te halen, immers het is pc3500 gehuegen wat nu op 3200 draait. 90% aldus sisoft. Dat voelt gewoon niet goed. :D

Verwijderd

Maar hoeveel watt en merk is je Voeding dan ??? :? dat speelt wel een rol

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Asus planken gaan niet veel harder dan 200 fsb de een wel ander niet. Kan wel maar dan moet je v-modden. ( wel de Nforce 400 U plankjes de NForce 400 gewoon komen verder door de SC mem )

Die mem score klopt wel aardig. Sandra hier zegt 94% maar mijn fsb is 240 met 3670 mb/s. Als je 240 heb in dc dan haal je veeeeeeel meer dan dat dan hoor je in de 7000 te halen maar daarom moet je daar gewoon niet van uit gaan :) zelf p4 planken halen dat niet @ 240 fsb.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1