ik heb ADSL advanced van planet internet. de snelheid zou moeten worden verhoogd tot 4096 kbit downstream. dat is natuurlijk altijd lekker. maar! ik deed een speedtest bij speedtest.nl en daar kwam ik op slechts 320 kB/sec uit, maximaal. Dit is nog altijd 100kB/sec hoger dan voorheen maar ja, ik kan nog 200 hoger! Natuurlijk is het in de praktijk altijd lager dan de theorie, maar zoveel nee! Ik heb planet gemaild en die zeggen: het kan zijn dat de snelheid nog niet is verhoogd. Hoe kan ik dan toch 100 sneller halen? Ik wil graag weten of er meer mensen ontevreden zijn over de nieuwe snelheidsverhoging.
Ik zit dan bij XS4ALL, en heb fast. Maar ik zit meestal rond de 420KB/sec.
Maar wat jij hebt lijk me wel een beetje weinig. Maar kan van veel faktoren afhangen. Zoek eens hier op GoT, wie weet is er meer over te vinden.
Maar wat jij hebt lijk me wel een beetje weinig. Maar kan van veel faktoren afhangen. Zoek eens hier op GoT, wie weet is er meer over te vinden.
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
ja ik had uitgerekend dat ik rond de 440 moest gaan halen (gewoon 2maal de oude snelheid dus ik was snel klaar met rekenen) ja nu haal ik maximaal van ftp 300. dus daar kan ik geen genoegen mee nemen.
weinig goeds te vinden over dit op GoT of google
Wat is de afstand van je centrale? Heb je al contact opgenomen met Planet? Heb je dit op alle PC's in je netwerk?
geen genoegen mee nemenVerwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:08:
ja ik had uitgerekend dat ik rond de 440 moest gaan halen (gewoon 2maal de oude snelheid dus ik was snel klaar met rekenen) ja nu haal ik maximaal van ftp 300. dus daar kan ik geen genoegen mee nemen.
en als je te ver van de centrale zit haal je die snelheid niet nee, dat zegt planet ook wel
A wise man's life is based around fuck you
je kan vragen of de kpn de lijn wil nakijken.
en tja de snelheid is van verschillende dingen afhankelijk.
hoe is de conditie van de kabels onder de grond, hoever woon je van de centrale af, enz.......
dit bepaald allemaal je snelheid.
en tja de snelheid is van verschillende dingen afhankelijk.
hoe is de conditie van de kabels onder de grond, hoever woon je van de centrale af, enz.......
dit bepaald allemaal je snelheid.
[ Voor 3% gewijzigd door chucky666 op 24-01-2004 20:12 ]
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Het kan best zijn dat je al vrij ver van de centrale af zat, maar dat 2mbit nog te halen was. En omdat je nu 4mbit hebt het blijkt dat je gewoon te ver weg zit om dat te benutten.
I've got a feeling...
afstand tot centrale geschat op 579 meter. en jah op alle pc's. zoals ik ookal zei heb ik ze gemaild. daarin stond alleen dat de verhoging nog niet had plaatsgevonden hier. maar waarom dan wel al 80-100 hoger denk ik dan?
Verwijderd
Idd wat is de afstand naar de centrale? Je snelheid is hier afhankelijk van.Genghis Khan schreef op 24 januari 2004 @ 20:10:
Wat is de afstand van je centrale? Heb je al contact opgenomen met Planet? Heb je dit op alle PC's in je netwerk?
Als je er niet zeker van bent of je al ben aangepast check je even deze site:
http://www.adslcentrale.nl/.
ook niet 100% betrouwbaar btw.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:17 ]
Verwijderd
De snelheid op speedtest is een gemiddelde snelheid. Probeer de snelheid maar eens via http://www.mordax.nl . Die is beter dan speedtest
En anders ga je effe naar onderstaande site toe. Kan je beter testen op snelheid. Want echt betrouwbaar kan je je snelheid niet meten met een bestandje van 1MB.
http://speedtest.cistron.nl
http://speedtest.cistron.nl
was het maar zo dat het zeker is dat ik nog hoger krijg jah. als dit zo gratis is als jij zegt tuurlijk ben ik blij, maar ze moeten gewoon niet lullen dat ik 4096 haal als ik krap de helft haal!zwelgje schreef op 24 januari 2004 @ 20:12:
[...]
geen genoegen mee nemenjij krijgt een gratis upgrade en je gaat ook nog zeuren?
en als je te ver van de centrale zit haal je die snelheid niet nee, dat zegt planet ook wel
Ze "zeggen" ook niet dat jij 4096kbps haalt. Je max. snelheid wordt 4096kbps..Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:31:
[...]
was het maar zo dat het zeker is dat ik nog hoger krijg jah. als dit zo gratis is als jij zegt tuurlijk ben ik blij, maar ze moeten gewoon niet lullen dat ik 4096 haal als ik krap de helft haal!
Verwijderd
Ik geloof dat er op alle sites wel van alle aanboeders bij de hoogste abonnementen een sterretje staat.
* De maximale down- / upstream snelheid is afhankelijk van de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale en de kwaliteit van die koperlijn.
Helaas zie ik ze niet bij Planet
.
* De maximale down- / upstream snelheid is afhankelijk van de afstand van de koperlijn tussen uw adres en de KPN centrale en de kwaliteit van die koperlijn.
Helaas zie ik ze niet bij Planet
Heb je een ethernet modem? Kijk eens welke snelheid je hebt met de centrale.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:59:
ik heb ADSL advanced van planet internet. de snelheid zou moeten worden verhoogd tot 4096 kbit downstream. dat is natuurlijk altijd lekker. maar! ik deed een speedtest bij speedtest.nl en daar kwam ik op slechts 320 kB/sec uit, maximaal. Dit is nog altijd 100kB/sec hoger dan voorheen maar ja, ik kan nog 200 hoger! Natuurlijk is het in de praktijk altijd lager dan de theorie, maar zoveel nee! Ik heb planet gemaild en die zeggen: het kan zijn dat de snelheid nog niet is verhoogd. Hoe kan ik dan toch 100 sneller halen? Ik wil graag weten of er meer mensen ontevreden zijn over de nieuwe snelheidsverhoging.
Ik zelf haal na de verhoging 3500 kbit en woon nog geen 800 meter van de centrale. Ik heb het geluk een monteur bij KPN te kennen uit mijn regio.
Helaas kon hij het probleem niet oplossen en dien ik tot 30 januari te wachten.
KPN is dan officieel klaar met verhogen. Dan gaan ze ook storingen verhelpen.
Maar bekijk eerst de theoretische snelheid op je modem!
Dich bis echt unne foëzen haas
Ik heb precies hetzelfde, ik hoor 4mbit te hebben, maar kom maar aan 300 kb/s.Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:59:
Vriend van mij heeft ook ADSL advanced, die komt wel boven de 400 uit. Dus ik weet niet waar t aan ligt.
Verwijderd
Tool om afstand tot centrale te bepalen.
Dat is dus één van de maatgevende parameters voor de maximale snelheid die je kunt halen.
Wat getalletjes die iets vertellen over de mogelijkheden
Zo blijkt behalve de afstand ook maatgevend te zijn wat de PTT in een ver verleden in de grond heeft gestopt, draaddiameter en mate van twisting speelt ook een (bescheiden) rol. Afstand is dus het belangrijkst. Iemand die dus meer dan 3,7 km van de centrale zit zal merken dat hij de volledige snelheid niet meer haalt, en heeft dus gewoon pech.
Dat is dus één van de maatgevende parameters voor de maximale snelheid die je kunt halen.
Wat getalletjes die iets vertellen over de mogelijkheden
Zo blijkt behalve de afstand ook maatgevend te zijn wat de PTT in een ver verleden in de grond heeft gestopt, draaddiameter en mate van twisting speelt ook een (bescheiden) rol. Afstand is dus het belangrijkst. Iemand die dus meer dan 3,7 km van de centrale zit zal merken dat hij de volledige snelheid niet meer haalt, en heeft dus gewoon pech.
ik heb ze gemaild ik zal wel weer ff (een week!) wachten op antwoord. de centrale is 580 meter hier vandaan dus dat kan echt geen probleem zijn.. verder woon ik in een vrij nieuw dorp dus zal er ook geen rommel in de grond zitten... ik zie het vanzelf wel weer.... iig bedankt voor de reacties.. iemand nog iets te zeggen mag dat altijd natuurlijk
ls je dit http://www.hostingworx.net/testspeed/100mb.bin bestand download wat haal je dan?
Bij mij werkt Speedtest en Mordax ook niet meer. Die bestandjes zijn gewoon te klein.
Bij mij werkt Speedtest en Mordax ook niet meer. Die bestandjes zijn gewoon te klein.
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Verwijderd
Ik ben ook niet echt tevreden over mijn snelheid.
Tijdje geleden zou de snelheid al geupgrade worden naar 2048/320, maar ik haal maar maximaal 160KB/s terwijl ik theoretisch 256KB/s moeten halen, maar dat zal nooit voorkomen en dat weet ik zelf ook wel, maar in praktijk zou ik dan toch zeker 200+ moeten halen, want ik heb al verder gekeken en reacties gelezen van mensen die wel over de 200KB/s heenkomen.
Onlangs is er weer een upgrade geweest en daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Je zou haast zeggen dat mijn computer ergens gelocked zit op 160KB/s, maar volgens mij lopen ze gewoon te kutten.
Tijdje geleden zou de snelheid al geupgrade worden naar 2048/320, maar ik haal maar maximaal 160KB/s terwijl ik theoretisch 256KB/s moeten halen, maar dat zal nooit voorkomen en dat weet ik zelf ook wel, maar in praktijk zou ik dan toch zeker 200+ moeten halen, want ik heb al verder gekeken en reacties gelezen van mensen die wel over de 200KB/s heenkomen.
Onlangs is er weer een upgrade geweest en daar heb ik helemaal niks van gemerkt. Je zou haast zeggen dat mijn computer ergens gelocked zit op 160KB/s, maar volgens mij lopen ze gewoon te kutten.
als je die test doet heb je dan geen downloads aan staan?? of edonkey of iets van die shit?? dat kan ook het probleem zijn. En die afstand dat deels gewoon bullshit van een nichtje van mij woont in een gat en daar hebben ze kei veel open vlakten en die halen de volle snelheid. Oftewel die afstand is gewoon als smoesje.
haha idd, k had nie gezien dat het al een half jaar oud was
haha idd, k had nie gezien dat het al een half jaar oud was
[ Voor 12% gewijzigd door Bulleteater op 19-06-2004 13:34 ]
Ik denk dat deze kick idd niet echt nodig was
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()