Toon posts:

kantlijnvrij printen met Canon i560

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik overweeg een Canon i560 printer te kopen, mede door de functie kantlijnvrij printen op A4 formaat. Ik wil in mijn word template nl. een beeldvullend watermerk op de achtergrond (o.a. voor offertes/rekeningen etc.). Dit is goedkoper dan papier laten drukken. Op de Canon website wordt gesproken over een software tooltje om kantlijnvrij te kunnen printen. Er wordt niets gezegd over de generieke windows driver (wel of niet). Voor aanschaf wil ik zeker zijn dus ik heb de windowsdriver gedownload in de hoop verder te komen. Helaas, installatie kan pas voltooid worden als de printer hardwarematig aangesloten is...

Vandaag ben ik langs geweest bij Dynabye en Electricity (V&D). Deze zaken zien je liever gaan dan komen met zo'n vraag.

Wie o wie heeft deze printer en weet of deze functie ook vanuit windows werkt?

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Mijn broertje heeft de I850 van Canon; ook zo'n kantlijnvrij-printertje. Werkt gewoon goed onder XP

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:45
ik heb de i560, en als je bijv bij word op afdrukken drukt, dan kun je eigenschappen van printer drukken en aanvinken dat je kantlijnvrij wilt printen :) Je bent dan alleen wel verplicht om op normale kwaliteit te printen. Volgens mij is het dan dus gewoon de windows driver die het regelt :)

• NISMO
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 18-05 23:54
canon?? Hp deskjet 5150 heeft deze functie ook en print op een veel beteren kwaliteit toch eens overwegen om een Hp te nemen

rYs 4 life

• lrietveld
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09-2024
NISMO schreef op 25 januari 2004 @ 01:30:
canon?? Hp deskjet 5150 heeft deze functie ook en print op een veel beteren kwaliteit toch eens overwegen om een Hp te nemen
Hmmm. Interessante opmerking. Heb jij het voorrecht dan gehad om met de I560 te printen, EN met de 5150?
Als je het internet even afstruind dan zal je zien dat aardig wat reviewers het met jou oneens zullen zijn.
www.tomshardware.com

System Specs

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is niet helemaal waar. Eigenlijk zelfs helemaal niet. De laatste 5 reviews die ik hierover gelezen heb vertelden mij het tegenovergestelde. Vooral het verschil in prijs van de inkt en de snelheid waren bij de Canon beter.

Bij de instellingen van mijn Canon printer is het ook aan te vinken. Ik moet dan echter juist een ander papiersoort kiezen dan normaal papier(dus precies het tegenovergestelde van wat de persoon hierboven zei). Ik zal morgen het nog even exact nakijken.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• marteltor
kijk dat is handig om te weten! Alleen jammer dat wat testen die dit aantonen ontbreken....
Bij een grote test van printers, bij toms hardware, scoorde hij best goed:
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/consumer/20031208/images/image029.gif

en dan hier de 5150:
Afbeeldingslocatie: http://www6.tomshardware.com/consumer/20031208/images/image004.gif

Ja hij is echt veeeel beter :X i rest my case :P

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-05 20:31
Je plaatjes werken niet :)

Geef mij maar een Warsteiner.

• motormuisje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03-2024
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:47:
Ik wil in mijn word template nl. een beeldvullend watermerk op de achtergrond (o.a. voor offertes/rekeningen etc.). Dit is goedkoper dan papier laten drukken.
Iets op papier laten drukken is echt niet zo schikbarend duur. Als je net zoals bij ons op het werk heel veel rekeningen maakt dan is inkjet echt een slecht idee.
Plus het feit ik van jou geen rekening zo willen die met een inktjet gemaakt is..

Ik weet niet of je een winkel o.i.d. hebt maar als je naar buiten loopt en het regent een beetje is je offerte niet meer leesbaar. Dan maar naar de concurrent die een laser heeft staan.

• marteltor
Canon i560: http://www6.tomshardware....8/printer_roundup-03.html
HP 5150: http://www6.tomshardware....8/printer_roundup-08.html

de canon wordt dus op geen enkel punt verslagen, alhoewel het verschil in kwaliteit nihil is :)
wcduck schreef op 25 januari 2004 @ 01:53:
[...]

Dit is niet helemaal waar. Eigenlijk zelfs helemaal niet. De laatste 5 reviews die ik hierover gelezen heb vertelden mij het tegenovergestelde. Vooral het verschil in prijs van de inkt en de snelheid waren bij de Canon beter.

Bij de instellingen van mijn Canon printer is het ook aan te vinken. Ik moet dan echter juist een ander papiersoort kiezen dan normaal papier(dus precies het tegenovergestelde van wat de persoon hierboven zei). Ik zal morgen het nog even exact nakijken.
ze raden het niet aan om op normaal papier te printen, maar onderin de keuze lijst staat 'normaal papier' :)
Ik weet niet of je een winkel o.i.d. hebt maar als je naar buiten loopt en het regent een beetje is je offerte niet meer leesbaar. Dan maar naar de concurrent die een laser heeft staan
Je gaat toch niet naar de concurrent omdat die een laserprinter heeft? :D doe hem dan gewoon in een tas of koffertje oid

[ Voor 109% gewijzigd door marteltor op 25-01-2004 16:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen winkel o.i.d. Voor nu zou het gaan om 3 a 4 rekeningen per maand. Binnen 3 maanden zullen we beschikken over voorgedrukt briefpapier. Het gaat er ons om dat de rekeningen/offertes die we komende maanden afdrukken identiek zijn aan het uiteindelijke briefpapier. De reden waarom we nu nog geen briefpapier laten drukken heeft te maken met merk en logo registratie.

Zou er iemand bereid zijn een afdruk te maken op A4 formaat van een afbeelding (in Word) die ik per email stuur?

• marteltor
kan de dixons dat niet doen? Interesse tonen in die printen en vragen of hij hem even kan printen om de kwaliteit te checken?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik kom zojuist bij dixons vandaan. Ik had dezelfde gedachte om "de bal terug te kaatsen" naar de leverancier. Ik ben er met een pdf bestand naar toe getogen en mijn uitleg gedaan. De goede man zij "U zult hem dan toch eerst moeten kopen om het zeker te stellen. Canon zegt kantlijnvrij dus zal dat wel zo zijn". Ik vervolgens gezegd dat als het gaat ik de printer gelijk meeneem, maar de verkoper vond dat geen deal. Als de cartridges gebruikt zijn is de printer onverkoopbaar. Ik zei dan maar dat ik de printer toch maar meenam en het zelf ging uitproberen. Als het niet werkte zou ik hem wel terugbrengen. Een 2e verkoper die vanachter de toonbank meeluisterde wees me erop dat retourneren van een printer waarvan de cartridges gebruikt zijn alleen kan mits er nieuwe cartridges afgerekend worden. Helaas, helaas, bedrijfspolicy...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 12:24 . Reden: typo ]

Pagina: 1