Toon posts:

2 systeemen :(

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
ik ben niet hier op het forum dus hallo allemaal.
ik heb een vraag ,
ik heb gister zonder te formateren windows XP geinstalleerd want ik had windows XP prfesional erop staan maar ik wou hem opnieuw instaleren omdat hij langzaam ging en ik kreeg veel fouten dus ik instaleerde hem en opeens kreeg ik toen ik hem opnieuw opstarte 2 keuzes mijn nieuwe windows pro die ik had geinstaleert en die oude ,

ik weet niet wat ik moet doen kan iemand me A.U.B helpen

groeten, almir

alvast bedankt !

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:42:
Hallo,
ik ben niet hier op het forum dus hallo allemaal.
Das wel leuk natuurlijk :p

Maar ff ontopic dan, heb je meerdere partities?

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Je bent vergeten te formatteren bij de installatie ;)

edit: of je hebt ook geen repair, upgrade gedaan, maar een nieuwe installatie op dezelfde partitie.

[ Voor 50% gewijzigd door Mike Jarod op 24-01-2004 19:47 ]

Verwijderd

mja, post je boot.ini eens. dat zal de boosdoener wel zijn :P

Verwijderd

Topicstarter
ja ik ben vergeten te formater is het nu te laat om te formateren ???

Verwijderd

Topicstarter
ja ik heb een nieuwe instalatie op me oude gedaan :'(

• X-t-r-e-m-e
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-03 23:53
Je hebt windows opnieuw geinstalleerd op een andere partitie of in een andere map. Dus je hebt hem niet gereinstalleerd, maar opnieuw naast de oude installatie gezet. Kan bijna niet anders, hoe je het oplost, formateren en opnieuw installeren.

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
offtopic:
Sorry, maar heb je geen kennissen in de buurt met computerkennis? Let op mijn woorden, over een paar minuten staan hier een heleboel reacties met technische termen waardoor je misschien door de bomen het bos niet meer ziet...

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
opstarten met boot flop. type fdisk /mbr
gokje

• DanielB
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-08-2025
Beetje interpunctie zou leuk zijn... ik kan namelk niks opmaken uit die zinnen. 't Is overigens logisch dat ie de oude installatie van XP nog zal blijven herkennen omdat die in de bootrecord staat.

Verwijderd

Topicstarter
8)7 uhhm hoe moet ik formateren 8)7

• X-t-r-e-m-e
Mike Jarod schreef op 24 januari 2004 @ 19:49:
offtopic:
Sorry, maar heb je geen kennissen in de buurt met computerkennis? Let op mijn woorden, over een paar minuten staan hier een heleboel reacties met technische termen waardoor je misschien door de bomen het bos niet meer ziet...
lol

Verwijderd

ik ben het eens met Mike denk ik... voor onze TS al zijn data kwijt is!

Verwijderd

Topicstarter
ik snap er niks meer van :'(

Verwijderd

Topicstarter
dus ik moet formateren ??? en ik weet niet hoe dat moet ik schaam me diep :P

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:46

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Het is niet zo moeilijk :)

Je hebt gewoon 2x windows op 1 computer staan.
En windows XP geeft je daarom een menuutje waarin je kunt kiezen voor de ene windows [de oude] en de andere [de nieuwe] :)

Als je er maar 1 wil hebben zul je moeten formatteren, dit betekent echter dat de hele schijf waar die windows versie op staat leeg moet!

En als je ze allebei op dezelfde partitie (bijv C: ) hebt staan moet die partitie leeg en ben je ze allebei kwijt :)

Hoe je moet formatteren staat ongetwijfeld in de FAQ van die forum, en anders wel van beginnersweb of beginnersnet of weet ik hoe die site heet :)

[ Voor 12% gewijzigd door Scatman_II op 24-01-2004 19:55 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Mike Jarod schreef op 24 januari 2004 @ 19:49:
offtopic:
ben ik het mee eens ja.. zometeen doe je iets fout en heb je niets meer

Verwijderd

Topicstarter
scatman_II heet gelijk maar ik weet niet hoe dat allemaal moet :/

Verwijderd

Win XP cd erin doen .. opnieuw opstarten vanaf de cd en partities verwijderen lijkt mij 8)7 :)

• X-t-r-e-m-e
Je kan idd beter iemand vragen om je te helpen. Je moet eerst nog in je bios de bootvolgorde aanpassen, daarnaast als je dus je schijf formateert door de huidige partitie te wissen en een nieuwe aan te maken, RAAK JE AL JE GEGEVENS KWIJT. Daarnaast moet je al je software opnieuw installeren en dan niet te vergeten al je hardware dat windows niet automatisch installeerd. Vaak betreft dit modems, geluidskaarten e.d. Vraag nu gewoon of iemand het voor kan doen, kijk goed mee en leer ervan. Hier uitleggen hoe dat moet is lastig.

Verwijderd

zo kan je niet misgaan:

ga naar http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm en download daar een Windows 98 SE OEM bootdisk, installeer die op een diskette.

start je pc op met die diskette in de diskdrive

type vervolgens in: format c:

alstie klaar is, reboot je zonder die diskette, maar met de XP-cd

vervolgens lekker doorklikken totdat ie gaat installeren enzo ;)

ps. ALLE data gaat verloren, dus maak eerst een backup als dat nodig is

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:07 ]

Verwijderd

Waarom zou je nu gaan formatteren dan? Als je inderdaad Windows 2 keer hebt geinstalleerd op 2 verschillende partities, dan kun je op de ene partitie gerust alles gewoon verwijderen. Maar je moet dan ook nog even je boot.ini aanpassen. Dit kun je doen door in het boxje bij Start => Uitvoeren (Run) even het volgende in te tikken:
C:\boot.ini

Je kunt dit ook doen via het Configuratiescherm (Control Panel):
Control Panel => System => Advanced => Startup and Recovery => Settings => Edit

En je hoeft dus echt niet te formatteren.
En X-t-r-e-m-e, Waarom zou je in je bios de bootvolgorde moeten aanpassen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:06 ]

• Kaizah
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-04 19:06
je moet gewoon naar je bios gaan en zoeken naar een optie van boot volgorde (a:/ harddisk cdrom etc.) en die moet je in zo'n bepaald volgorde plaatsen dat de cd-rom vooraan staat. dan doe je de winxp cd erin en reboot je dan gaat ie auto naar instalatie en van daaruit lijdt winxp je wel door de installatie...

• X-t-r-e-m-e
Nou mijn pc boot echt niet van cd als ik de bootvolgorde niet aan pas, normaal is dit toch diskette/hdd/cdrom. Ik kan de cd van xp er wel in doen maar dan boot tie gewoon van de hdd, tenzij je idd een opstartdiskette gebruikt, maar daar werk ik allang niet meer mee, met een diskettestation

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:05:
zo kan je niet misgaan:

ga naar http://www.bootdisk.com/bootdisk.htm en download daar een Windows 98 SE OEM bootdisk, installeer die op een diskette.

start je pc op met die diskette in de diskdrive

type vervolgens in: format c:

alstie klaar is, reboot je zonder die diskette, maar met de XP-cd

vervolgens lekker doorklikken totdat ie gaat installeren enzo ;)

ps. ALLE data gaat verloren, dus maak eerst een backup als dat nodig is
Toen bleek C: NTFS te zijn, waardoor er geen C: aanwezig is.

Beste methode: booten vanaf XP cd-rom
Nieuwe install kiezen
als ie vraagt waar die heen moet, verwijder je de partitie, dan maak je een nieuwe aan, hierdoor MOET er een format plaatsvinden.

Suc6

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Ja, dan ga je er dus vanuit dat het dus nodig is om Windows XP opnieuw te installeren. Maar daar ben ik dus niet erg van overtuigd.

• Oguz286
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-05 21:44
Windows XP cd erin doen,
via de cd opstarten,
bij het kiezen van een partitie kan je de C:-partitie verwijderen door op D te drukken (staat er wel bij), en als je hem hebt verwijderd, een nieuwe aanmaken. Formatteer hem wel als NTFS. Et Voilà...1 windows :)

DAMN, zoveel reacties in zo weinig tijd :/ :P :+ :D
Ik moet echt sneller typen :P

[ Voor 16% gewijzigd door Oguz286 op 24-01-2004 20:14 ]

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 18:58
TheJackal schreef op 24 januari 2004 @ 19:49:
opstarten met boot flop. type fdisk /mbr
gokje
Heb je dit nou al geprobeerd, volgens mij is dit de oplossing. Gewoon met een opstartdiskette booten en dan typ je fdisk /mbr en dan geef je een enter. Dan moet het geregeld zijn.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-05 00:09
Scatman_II schreef op 24 januari 2004 @ 19:54:
[...]

Het is niet zo moeilijk :)

Je hebt gewoon 2x windows op 1 computer staan.
En windows XP geeft je daarom een menuutje waarin je kunt kiezen voor de ene windows [de oude] en de andere [de nieuwe] :)

Als je er maar 1 wil hebben zul je moeten formatteren, dit betekent echter dat de hele schijf waar die windows versie op staat leeg moet!

En als je ze allebei op dezelfde partitie (bijv C: ) hebt staan moet die partitie leeg en ben je ze allebei kwijt :)

Hoe je moet formatteren staat ongetwijfeld in de FAQ van die forum, en anders wel van beginnersweb of beginnersnet of weet ik hoe die site heet :)
Hgrrmmm...
* Joen wil hier iets verbeteren:
Ik heb zelf eens een Windows 200 schijf leeggegooid, schijf opnieuw gepartitioneerd, Windows 200 opnieuw geinstalleerd en kreeg ook de NT bootloader met 2x Windows 2000 daarin, terwijl er dus maar 1 Windows 2000 instalaatie op dat moment was.
Op de ene of andere manier denkt de setup blijkbaar dat er wel 2x Windows 2000 is en maakt ie dus een boot.ini aan met 2x Windows 2000 er in.
Beste is dan denk ik om ff je boot.ini aan te passen indien je daawerkelijk echt maar 1x installatie van Windows hebt.

• Scatman_II
  • Laatst online: 22:46

Scatman_II

R9500 Pro >:)

JeroenM_tbs schreef op 24 januari 2004 @ 20:47:
[...]

Hgrrmmm...
* Scatman_II wil hier iets verbeteren:
Ik heb zelf eens een Windows 200 schijf leeggegooid, schijf opnieuw gepartitioneerd, Windows 200 opnieuw geinstalleerd en kreeg ook de NT bootloader met 2x Windows 2000 daarin, terwijl er dus maar 1 Windows 2000 instalaatie op dat moment was.
Op de ene of andere manier denkt de setup blijkbaar dat er wel 2x Windows 2000 is en maakt ie dus een boot.ini aan met 2x Windows 2000 er in.
Beste is dan denk ik om ff je boot.ini aan te passen indien je daawerkelijk echt maar 1x installatie van Windows hebt.
Hmm, goed nagedacht :) Die bootloader zit hier ook wel vaker onzin te verkopen 8)7 En dan heb je ook nog die windows xp backup line waarvan ik niet begroijp wattet is :)
Maar ik dacht ik begin simpel en maak ff een overzichtje voor em, voordattie nooit meer op GoT terug durft te komen omdat ie toch alleen maar in de war raakt ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Scatman_II op 24-01-2004 21:05 ]

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Als je de bestanden wilt houden kun je ook even naar deze computer gaan , even rechts klikken en dan kiezen voor eigenschappen.
Vervolgens kijk je even bij tabblad geadvenceerd en vervolgens bij opstart en herstel instellingen.
Daar kun je bij lijst met besturings systemen de goeie aanklikken en vervolgens het vinkje bij : lijst met besturingssystemen weer geven afvinken.
That should do the trick

Verwijderd

Almir is er al uitgekomen heb ik begrepen. :)

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:50:
8)7 uhhm hoe moet ik formateren 8)7
almir - welkom op GoT :)

Ik zie dat je hier vrij nieuw bent - je zegt het zelf ook al dus is het moeilijk om er over heen te kijken, maar ik wil je graag het volgende mee geven:

Toen je je registreerde op GoT ben je akkoord gegaan met Registratievoorwaarden en faq

Als ik citeer uit de bovenste alinea zien we de doelgroep van Gathering of Tweakers staan:
Gathering of Tweakers.net is een forum dat bedoeld is voor mensen die bovenmatig geïnteresseerd zijn in computers en de randverschijnselen daarvan. Het voorziet haar bezoekers in de behoefte om op niveau over deze zaken te discussiëren en te communiceren, en probeert hier een lichte vorm van ontspanning aan toe te voegen.
Basically - het zijn dus mensen die heel graag met computers omgaan en er plezier in scheppen om zelf wat te proberen, te hobbyen en te prutsen net zolang tot het werkt, ook vind je hier veel professionals, en alles wat er tussen hangt.

Nu snap je wel dat om dit forum interessant te houden, er een aantal richtlijnen opgesteld, kortweg kan je die omschrijven als:
  • Doe zelf moeite - toon dit ook. Zoek bv even op GoT of op Google, en neem even mee in je topicstart wat je gevonden hebt.
  • Kies een goede topic titel die je probleem enigszins omschrijft. Let ook op de forum specifieke richtlijnen (zo moet je in Windows Operated Systems je OS tussen vierkante haakjes zetten)
  • Omschrijf je probleem duidelijk en helder
Nu voldoet je topic daar niet volledig aan - verder geef je zelf al een beetje aan (o.a. met die quote hierboven), dat je eigenlijk een bepaalde basis kennis niet hebt - misschien zijn andere websites dan gewoon interessanter voor je. Op GoT gaan we nou eenmaal uit van een bepaalde basis kennis :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.