Toon posts:

Hulp gevraagd opzeggen @Home. (Ik wil overstappen)

Pagina: 1
Acties:
  • 291 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik was juist zo blij dat ik over ging stappen naar ADSL, heb mn abbo al aangevraagd. Echter, toen ik mijn opzeg mail stuurde naar @Home, kreeg ik dit antwoord:

----
Volgens onze gegevens bent u op 13 december overgestapt van @Home Breedband naar @Home Basis. Met deze overstap bent u akkoord gegaan met een verlenging van de contractsduur met een jaar.
----

Ik ben idd overgestapt 13 december naar @Home Basis, wat zij nog per ongeluk op budget hebben gezet ook. Ik heb echter niks hoeven tekenen. Ik zit al sinds 2000 bij @Home en kwam er in december pas achter dat ze goedkopere paketten hadden. Vandaar de overstap.

Dit kunnen ze toch niet maken? Hoe kom ik van die gasten af? Ik heb ECHT geen zin om nog een jaar aan die kneuzen vast te zitten!!!!!

Goeie raad is welkom, svp, heeft iemand een tip? Heeft iemand zelf hiermee te kampen gehad?

Vriendelijke groeten.

Verwijderd

Ik geef je weinig kans, je kan misschien ook dat nog! proberen. Maar ze doen eigenlijk niets verkeerd. Jij hebt die voorwaarde geaccepteerd. Je kan hooguit gaan beweren dat je nooit veranderd hebt en dat je gehackt bent enzo.. als je toch niets hebt moeten tekenen, maar dat is wel fraude natuurlijk. Succes!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-05 14:07

makje

Professioneel prutser

Artikel 7.3 van de Algemene voorwaarden van @home:
7.3 Bij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst.

-->

21.1 De overeenkomst wordt aangegaan voor de periode van één jaar, tenzij in het Aanvraagformulier en/of de Overeenkomst een afwijkende looptijd van de Overeenkomst tussen Essent Kabelcom en de Abonnee is bepaald. De Overeenkomst wordt na verloop van de eerste periode stilzwijgend verlengd voor onbepaalde tijd. Essent Kabelcom en/of de Abonnee kunnen de Overeenkomst per reguliere post of per E-mail opzeggen met ingang van de eerste dag van een kalendermaand en met in achtneming van een opzeggingstermijn van tenminste vier weken. Opzegging conform het hiervoor bepaalde gedurende het eerste jaar van de looptijd van de overeenkomst kan slechts geschieden tegen het einde van dat jaar
Ja dus, het kan.

9800x3d

• CamU
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 24-03 20:40
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:38:

Dit kunnen ze toch niet maken? Hoe kom ik van die gasten af? Ik heb ECHT geen zin om nog een jaar aan die kneuzen vast te zitten!!!!!
Die "gasten" staan volledig in hun recht en zullen het, indien je weigert om voor een jaar @home basis te betalen, zo nodig op een rechtszaak kunnen laten aankomen die ze, geloof me, dik zullen winnen. Ziet er naaruit dat je bij het overstappen iets beter de regeltjes had moeten lezen die Makje hierboven laat zien.

Ik geef je in ieder geval geen kans.

edit:
spelvaud

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 24-01-2004 20:45 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Je bent toch met hun Algemene Voorwaarden akkoord gegaan? Dus je wist dat dit de consequentie was... en nu wil je d'r opeens vanaf? :?

Virussen? Scan ze hier!

• Peanuts
  • Laatst online: 02-05-2024
Ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik ben het met je eens: Klootzakken dat thuisgespuis! Echt weer zo'n kleine lettertjes verhaal.
En willen de mensen die reageren in de trant van: "had je maar beter moeten lezen" even uitleggen waarom jullie het, afgezien van het argument dat het in de overeenkomst stond, wel redelijk vinden dat ze hem zo uitknijpen?

Sterkte!

p.s. ik vind het ook wel iets voor zo'n consumenten programma.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Peanuts schreef op 24 januari 2004 @ 21:05:
Ik wil je wel even een hart onder de riem steken. Ik ben het met je eens: Klootzakken dat thuisgespuis! Echt weer zo'n kleine lettertjes verhaal.
En willen de mensen die reageren in de trant van: "had je maar beter moeten lezen" even uitleggen waarom jullie het, afgezien van het argument dat het in de overeenkomst stond, wel redelijk vinden dat ze hem zo uitknijpen?

Sterkte!

Dat jij (en de meerderheid van het klootjesvolk hier in Nederland) de voorwaarden niet leest, betekend niet dat ze niet geldig zijn. DIt heeft niets met uitknijpen te maken, je bent gewoon voor een jaar een contract aangegaan, je zult dus ook het jaar uit moeten zitten.

Om daarom een beetje op @home te gaan flamen is totaal ongegrond IMHO.

Overigens, wat wil de TS met dit topic aan?

[ Voor 5% gewijzigd door sdomburg op 24-01-2004 21:10 ]

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hoezo, uitknijpen? Hij is er *zelf* mee akkoord gegaan! VRIJWILLIG dus. @Home heeft hem geen mes oid op de keel gezet.

Wat dan klagen?

Virussen? Scan ze hier!

• CamU

Sterkte!

Het spijt me dat ik het je moet zeggen, maar dit slaat echt nergens op. Je weet dat je een abonnement afsluit, en dus weet je ook dat daar voorwaarden aan verbonden zijn! In dit geval lijkt het mij toch op zijn minst normaal dat je de voorwaarden leest als je je abonnement laat omzetten. Als jij een telefoonabonnement hebt wil je toch ook weten wat de voorwaarden zijn? En stel dat dan blijkt dat je minder belt dan voorzien en je stapt over naar een abonnement met minder minuten per maand, dan kijk je toch ook wel even wat de voorwaarden daarover zeggen. Het lijkt me dat hier geen sprake is van uitknijpen, dat gebeurt namelijk meestal zonder je eigen instemming en in dit geval is de TS toch echt akkoord gegaan met de voorwaarden. Waarom denk je dat deze voorwaarden überhaupt in het leven zijn geroepen?

edit:

Damn wat ben ik traag 8). Maar het punt is duidelijk geloof ik

[ Voor 4% gewijzigd door CamU op 24-01-2004 21:13 ]

* Workstation * / * Server * / * Laptop * / Monica: My motto is: "get out before they go down". Joey: "That is so not my mott

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Tja, het had @Home gesiert als ze gewoon de lopende abonnementsduur hadden genomen inderdaad.
Uitknijpen?!?!? Hallóooo, deze meneer neemt een dienst, vervolgens wil hij een nieuwe dienst, een andere, die @Home minder oplevert, maar dat vinden ze geen probleem, hij neemt die nieuwe dienst, @Home levert die dienst, en dan vind jij @Home uitknijpers? Ik begrijp het niet :)
Sterkte!
Jah :)
Ja, misschien wel, maar ik vind het niet echt schrijnend of supererg geval ofzo.

• makje

makje

Professioneel prutser

Kleine lettertjes?? Ik had hun AV nog nooit eerder gezien (heb geen @Home) maar moet zeggen dat ik hun AV enorm duidelijk vindt. Gewoon helder nederands taalgebruik, heerlijk!

Daarnaast is het bij de meeste (alle?) abonnementen zo dat er een minimum looptijd aan zit. Dat je dus even kijkt wat de consequenties v.w.b. looptijden ed. zijn wanneer je van abonnenment veranderd is naar mijn mening gewoon gezond boerenverstand.

Het spijt me werkelijk als jij dat vervelend vind. Hell, ook ik heb liever geen minimum looptijden op mijn internetabo en mijn KPN abonnement, maar ze zijn duidelijk vermeld, goed verklaar/verdedigbaar én worden door de gemiddelde consument als normaal en veelvoorkomend gezien. Oplichting o.i.d. is er dus absoluut niet bij en een reden om verontwaardigd hierover te doen ook niet.

edit:
ik ben spuit 514323214? :o

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 24-01-2004 21:15 ]

9800x3d

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-05 14:46

DaOverclocker

Overclocker for life...

ahum...
"Bij ons zit je nergens aan vast. @Home geeft je alle vrijheid."..

beetje uit zijn verband maar toch.

systeem specs

• CamU
DaOverclocker schreef op 24 januari 2004 @ 21:14:
ahum...
"Bij ons zit je nergens aan vast. @Home geeft je alle vrijheid."..

beetje uit zijn verband maar toch.
Ik geloof ook niet dat dat op hun algemene voorwaarden slaat :+ , maar op hun FUP

• Peanuts
OK De kleine lettertjes had hij moeten lezen. Dat is niet mijn punt. Het gaat er mij om dat ik het niet redelijk vind van @home dat ze iemand die al 3 jaar trouw betaalt na het switchen van zo'n abonnement ineens weer voor een jaar in de boeien slaan. Leg me eens uit wat daar de reden voor is.

Een ander voorbeeld uit de zelfde categorie. Mijn broer stapte van ISDN over naar analoog en moest de KPN afsluitkosten (laamenielache)betalen. Staat ook vast in de kleine lettertjes. Is het daarom terecht?

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Peanuts schreef op 24 januari 2004 @ 21:19:
OK De kleine lettertjes had hij moeten lezen. Dat is niet mijn punt. Het gaat er mij om dat ik het niet redelijk vind van @home dat ze iemand die al 3 jaar trouw betaalt na het switchen van zo'n abonnement ineens weer voor een jaar in de boeien slaan. Leg me eens uit wat daar de reden voor is.
Wat daar de reden van is? Dat het in hun Algemene voorwaarden staat? Waar de topic-starter overigens mee ingestemd heeft! Als hij dat niet wil, had hij niet moeten instemmen. Simple as that.
Een ander voorbeeld uit de zelfde categorie. Mijn broer stapte van ISDN over naar analoog en moest de KPN afsluitkosten (laamenielache)betalen. Staat ook vast in de kleine lettertjes. Is het daarom terecht?
Ja, is terecht. Er zijn immers kosten voor gemaakt (monteur, administratie etc).

[ Voor 5% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2004 21:22 ]

Virussen? Scan ze hier!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Mi is een jaar ook wel weer lang. Een half jaar ofzo had me mooi geleken. Wat TS nu doet (@Home moeite laten doen, maand later opzeggen) is ook niet echt netjes... Een ander punt is dat het ervoor zorgt dat mensen niet té vaak switchen (nu kan je dus maar 1 keer per jaar downgraden :))
Tja, zolang het een klein bedrag is, waarom niet? Wat is het wezenlijke verschil met van analoog naar ISDN? Dan vind je het toch ook redelijk dat je daarvoor moet betalen?

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Tja welkom in de wereld dude, tis een sgande, ik heb al jaren een abbo bij Vodafoon en zodra ik een ander abbo wil zit ik er weer minstens voor een jaar aan vast. 8)7 8)7
Rottig hoor zo'n voorwaarde maar je neemt er genoegen mee anders moet je het niet doen klaar.... kan je ook nergens over zeuren.

Mijn profiel op Discogs

• makje

makje

Professioneel prutser

Ja ik weet dat een aantal mensen al binnen 2 minuten gereageerd hebben (damn jullie zijn snel :P) maar toch nog even weer wat van mijn kant.
@Home had er inderdaad voor kunne kiezen om als vriendelijk gebaar te zeggen: iemand die 3 jaar lang trouw betaald krijgt een migratie van abonnement gratis. Dat had best gekund en was i.i.g. erg klantvriendelijk geweest. Echter ze hoeven het absoluut niet te doen, de TS kreeg/krijgt waar hij recht op heeft en @Home eist waar zij recht op hebben. Dat jij dan toch @Home met schuine ogen aankijkt omdat zij NIET dat vriendelijke gebaar maken dat vind IK onredelijk
Van KPN hoefde hij geen ISDN. Hij betaalde de huur voor een gewoon lijntje. Toen hij ISDN nam moesten er kosten gemaakt worden om dat lijntje op ISDN over te zetten, die kosten had KPN anders niet gehad en dus kreeg je broer die. Andersom moet er nu WEER een monteur heen om die ISDN lijn weer om te zetten naar analoog. Weer kosten dus die KPN anders niet had (hoeven) maken.

Nu had KPN best kunnen kiezen om de huur van zo'n lijntje wat duurder te maken zodat mensen dan van die extra opbrengsten gratis op ISDN en weer terug kunnen stappen. Echter dan betaald iemand die wel tevreden is met zijn gemaakte keuze -of iemand die zelfs helemaal nooit switchte van lijn- de kosten van iemand die wel steeds wisselt. Dat lijkt MIJ oneerlijk.

Daarnaast heb je gelijk, het ZAL vast in de kleine lettertjes (zijn die letters klein of bijna onleesbaar dan :?) gestaan hebben en dus had je broer al heel lang kunnen sparen voor deze omzetting terug naar analoog :)

9800x3d

• Peanuts
eamelink schreef op 24 januari 2004 @ 21:22:
[...]

Mi is een jaar ook wel weer lang. Een half jaar ofzo had me mooi geleken. Wat TS nu doet (@Home moeite laten doen, maand later opzeggen) is ook niet echt netjes... Een ander punt is dat het ervoor zorgt dat mensen niet té vaak switchen (nu kan je dus maar 1 keer per jaar downgraden :))
Daar zit wat in. Ik zou het toch sjieker van @home vinden als ze b.v. voor het switchen laten betalen i.c.m. max 1 keer per jaar. Ik heb, hoewel ik het niet kan bewijzen, het donkerbruine vermoeden dat het gewoon een maniertje is om centjes binnen te slepen.
Tja, zolang het een klein bedrag is, waarom niet? Wat is het wezenlijke verschil met van analoog naar ISDN? Dan vind je het toch ook redelijk dat je daarvoor moet betalen?
Als ik het idee heb dat ze daarvoor (ik dacht dat het 65 euro was) hard moeten werken vind ik dat nog redelijk . Maar dat idee heb ik niet. Er zit iemand achter een PC die klikkerdeklik doet en het is weer een gewone telefoonlijn. Toch? Of zit er een technicus in de zaal die het tegendeel beweert?

Verwijderd

Als ik mij niet vergis kan je opzeggen als je ergens gaat wonen waar geen @home beschikbaar is. Dan verhuis je toch virtueel ? :+

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Peanuts schreef op 24 januari 2004 @ 21:36:

[...]

Als ik het idee heb dat ze daarvoor (ik dacht dat het 65 euro was) hard moeten werken vind ik dat nog redelijk . Maar dat idee heb ik niet. Er zit iemand achter een PC die klikkerdeklik doet en het is weer een gewone telefoonlijn. Toch? Of zit er een technicus in de zaal die het tegendeel beweert?
Ik ben dan wel geen technicus, maar ik ben ook ooit teruggegaan van ISDN naar analoog, en d'r moet echt wel iets meer gebeuren... ISDN-splitter (weet niet precies hoe het echt heet, iig dat ding waar hij het huis binnenkomt) moet vervangen worden door een analoge, NT1-kast moet weg etc.

In de centrale moet misschien ook iets aangepast worden, maar dat weet ik verder niet.
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:43:
Als ik mij niet vergis kan je opzeggen als je ergens gaat wonen waar geen @home beschikbaar is. Dan verhuis je toch virtueel ? :+
Wel eens van het woord "fraude" gehoord? De straffen die dáár op staan konden wel eens duurder zijn dan een jaartje @Home aanhouden...

[ Voor 27% gewijzigd door wildhagen op 24-01-2004 21:47 ]

Virussen? Scan ze hier!

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

wildhagen schreef op 24 januari 2004 @ 21:43:
[...]

Ik ben dan wel geen technicus, maar ik ben ook ooit teruggegaan van ISDN naar analoog, en d'r moet echt wel iets meer gebeuren... ISDN-splitter (weet niet precies hoe het echt heet, iig dat ding waar hij het huis binnenkomt) moet vervangen worden door een analoge, NT1-kast moet weg etc.
Maar dat doet je monteur niet, dat doe je zelf ;)

• Peanuts
makje schreef op 24 januari 2004 @ 21:34:
Ja ik weet dat een aantal mensen al binnen 2 minuten gereageerd hebben (damn jullie zijn snel :P) maar toch nog even weer wat van mijn kant.
Ik ben ook al niet zo snel. Daarnaast gleed ik net ook met m'n vingers uit waardoor ik een toetsencombinatie maakte die mijn pagina deed verdwijnen. Ik had zo'n geweldige reactie op jou. Weg!
[...]

@Home had er inderdaad voor kunne kiezen om als vriendelijk gebaar te zeggen: iemand die 3 jaar lang trouw betaald krijgt een migratie van abonnement gratis. Dat had best gekund en was i.i.g. erg klantvriendelijk geweest. Echter ze hoeven het absoluut niet te doen, de TS kreeg/krijgt waar hij recht op heeft en @Home eist waar zij recht op hebben. Dat jij dan toch @Home met schuine ogen aankijkt omdat zij NIET dat vriendelijke gebaar maken dat vind IK onredelijk
Het gaat mij om het principe van eerlijke handel. Natuurlijk moeten bedrijven commercieel zijn om te kunnen overleven. Maar ik vind het soms niet netjes hoe ze klanten weten te strikken zonder dat ze daar goede argumenten voor hebben. In dit voorbeeld mogen ze mij eerst bewijzen dat ze hier een hoop kosten aan hebben dan pas zal ik zeggen dat die lettertjes weliswaar klein zijn maar in ieder geval een te billijken lading dekken.
[...]

Van KPN hoefde hij geen ISDN. Hij betaalde de huur voor een gewoon lijntje. Toen hij ISDN nam moesten er kosten gemaakt worden om dat lijntje op ISDN over te zetten, die kosten had KPN anders niet gehad en dus kreeg je broer die. Andersom moet er nu WEER een monteur heen om die ISDN lijn weer om te zetten naar analoog. Weer kosten dus die KPN anders niet had (hoeven) maken.
Nou, ik denk niet dat er een monteur op een fietsje stapt om eens in het schakelcentrum iets om te gaan zetten. Ik denk echt dat het een kwestie is van klik hup database-je omzetten=klaar. En als je bij m'n broer thuis bedoelt.... Nee hoor. Dat heeft hij allemaal zelf gedaan.
Nu had KPN best kunnen kiezen om de huur van zo'n lijntje wat duurder te maken zodat mensen dan van die extra opbrengsten gratis op ISDN en weer terug kunnen stappen. Echter dan betaald iemand die wel tevreden is met zijn gemaakte keuze -of iemand die zelfs helemaal nooit switchte van lijn- de kosten van iemand die wel steeds wisselt. Dat lijkt MIJ oneerlijk.
Die kosten zijn niet zo hoog. Toch?

• makje

makje

Professioneel prutser

Over de exacte hoogte van hun kosten (en hun relevantie v.w.b. de aangegeven tarieven) ga ik absoluut niet met je in discussie. Wel lijkt het mij aannemelijk dat de totale kosten van alles tezamen (monteur die al dan niet slechts 1 knopje omdraait, als er eens iets meer nodig als een draai aan een knopje, het beschikbaar zijn van zo'n persoon, administratieve handelingen etc.) wel eens hoger zouden kunnen zijn dan de paar euro die jij het blijkbaar waard/redelijk vind.

Als je een probleem hebt met de hoogte van de afsluitkosten dan stuur je maar een mailtje naar KPN dat je een specificatie van de kosten wilt krijgen en daaruitvolgend een nadere uitleg v.w.b. de hoogte van de afsluitkosten zoals KPN die opgeeft.

@Home hoeft hier helemaal niet duidelijk te maken dat zij kosten hebben. Zij hebben een geldig en lopend contract met iemand (in dit geval de TS) en hoeven dat helemaal niet om te zetten naar een ander contract met een lagere abonnementsvorm. Zij mogen dus best voorwaarden stellen voordat ze een dergelijk migratieverzoek van de klant (wat in het nadeel van @Home is) inwilligen. Het kostenaspect is dus niet zo relevant hierin, wat die voorwaarden zijn wel.

In principe zou @Home namelijk best wel onredelijke voorwaarden kunnen stellen aan zo'n migratie van een duur naar een goedkoop abonnement. Echter dan stapt niemand meer over -wat @Home niet erg zal vinden- maar gaan ze boos helemaal weg bij @Home (met inachtneming van hun gewone 4 weken opzegtermijn, zie artikel 21.1 ;)) @Home heeft dan natuurlijk liever dat zoiemand dan blijft als abonnee met een lager abonnement. Daarom stellen ze een redelijke eis aan zo'n migratie: een ander lager abonnement, maar dan wel weer voor minstens een jaar. Gaat de klant daarmee akkoord dan wordt het oude abonnement gemigreerd naar het nieuwe lagere. Vindt hij dat onredelijk en gaat hij er niet mee akkoord, dan blijft het oude abonnement gewoon geldig (totdat die door de klant of @Home wordt opgezegd).

Simpel :)

9800x3d

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Bovendien staat het niet alleen ergens verstopt in de Algemene Voorwaarden, het staat ook op de help site waarnaar je wordt verwezen (http://help.home.nl/wijziging).

• Peanuts
makje schreef op 24 januari 2004 @ 23:18:
Over de exacte hoogte van hun kosten (en hun relevantie v.w.b. de aangegeven tarieven) ga ik absoluut niet met je in discussie. Wel lijkt het mij aannemelijk dat de totale kosten van alles tezamen (monteur die al dan niet slechts 1 knopje omdraait, als er eens iets meer nodig als een draai aan een knopje, het beschikbaar zijn van zo'n persoon, administratieve handelingen etc.) wel eens hoger zouden kunnen zijn dan de paar euro die jij het blijkbaar waard/redelijk vind.
Daar zouden we dus niet meer over in discussie gaan, maar dat is wat mij betreft wel waar het (ook) om draait, namelijk: is het redelijk wat ze afdwingen? Ik heb trouwens al wat water bij de wijn gedaan (zie eerdere posts) want ik begrijp dat men moet voorkomen dat klanten willekeurig van abonnementsvorm gaan veranderen dus moet je een drempel inbouwen. Maar om dan tegen een klant te zeggen: "OK, dat mag maar dan ben je weer een jaar van ons." vind ik en beetje buiten redelijke proporties. Een eenmalig bedrag voor het switchen en maximaal 1x per jaar had ook gekund. Ik heb begrepen dat je bij Demon zonder strafwerk, zweepslagen of boete mag downgraden als je niet tevreden bent over je huidige abonnement. Kijk. Zo kan het dus ook.
Als je een probleem hebt met de hoogte van de afsluitkosten dan stuur je maar een mailtje naar KPN dat je een specificatie van de kosten wilt krijgen en daaruitvolgend een nadere uitleg v.w.b. de hoogte van de afsluitkosten zoals KPN die opgeeft.
Het blijft toch gek: Als je van een dienst af wilt dat je daar dan voor moet betalen. Dit soort gedrag behoort toe aan bedrijven die (ex-) monopolist zijn. Dit geldt voor @home en zeker voor de KPN. Dus alle argumenten ten spijt, om te beginnen vertrouw ik ze niet (en daar hebben ze het zelf naar gemaakt).
@Home hoeft hier helemaal niet duidelijk te maken dat zij kosten hebben. Zij hebben een geldig en lopend contract met iemand (in dit geval de TS) en hoeven dat helemaal niet om te zetten naar een ander contract met een lagere abonnementsvorm. Zij mogen dus best voorwaarden stellen voordat ze een dergelijk migratieverzoek van de klant (wat in het nadeel van @Home is) inwilligen. Het kostenaspect is dus niet zo relevant hierin, wat die voorwaarden zijn wel.
zie hierboven
In principe zou @Home namelijk best wel onredelijke voorwaarden kunnen stellen aan zo'n migratie van een duur naar een goedkoop abonnement. Echter dan stapt niemand meer over -wat @Home niet erg zal vinden- maar gaan ze boos helemaal weg bij @Home (met inachtneming van hun gewone 4 weken opzegtermijn, zie artikel 21.1 ;)) @Home heeft dan natuurlijk liever dat zoiemand dan blijft als abonnee met een lager abonnement. Daarom stellen ze een redelijke eis aan zo'n migratie: een ander lager abonnement, maar dan wel weer voor minstens een jaar. Gaat de klant daarmee akkoord dan wordt het oude abonnement gemigreerd naar het nieuwe lagere. Vindt hij dat onredelijk en gaat hij er niet mee akkoord, dan blijft het oude abonnement gewoon geldig (totdat die door de klant of @Home wordt opgezegd).
Simpel :)
Ter informatie: mijn abonnement van @home stop per 1 februari a.s. Ik ben ruim drie jaar abonnee geweest dus ik ken de klappen van de zweep van mijn pappenheimers. Ik stap over naar Demon waar ik van 1995 tot 2000 naar alle tevredenheid abonnee ben geweest en neem daar een DSL 2048 abonnement. Het grootste verschil tussen deze 2 providers is de helpdesk en daar vlak achter de betrouwbaarheid van de verbinding. (beiden in het voordeel van Demon ;) )

• Gisae
  • Niet online
Ik lees nu net dit topic en heb hetzelfde probleem. Mijn ouders hebben de aanvraag verstuurd om naar @home basis te gaan. Ik zelf had al een aanvraag klaar voor ADSL die alleen nog verstuurd moest worden. Mijn ouders wilden eerst een maandje zien hoe dit gaat, maar als ik dit lees is het echt afschuwelijk. Een jaar lang met een snelheid die gewoon schandalig laag is ten opzichte van de prijs.
Ze hebben ons ook nog een week te vroeg het andere abbo gegeven. Wij hadden nog tot het eind van de maand breedband moeten hebben. Ik ga iig nog een mailtje sturen dat ik het hier niet mee eens ben. Ook 3 jaar lang trouwe klant, ondanks heel veel problemen en gezeik, en dan krijg je zo iets. Ik ga dus echt niet nog een compleet jaar @home gebruiken.
* Gisae gaat hopen op terugdraaien abbo, en anders maar op kamers wonen...
Indien u een @Home Breedband hebt en deze heeft aangeschaft voor 1 april 2003, dient u het kabelmodem te retourneren.
Dus die is nu (helaas) wel van mij...

[edit]
Mijn nieuwe abbo vorm behoort aan het eind van de maand in te gaan, maar dit hebben ze nu al onterecht gedaan. Is het nu niet mogelijk het op te zeggen, aangezien ik dit voor het ingaan van de nieuwe abbo vorm doe.
21.2 De Overeenkomst kan uitsluitend zonder een opzeggingstermijn in acht te nemen tussentijds worden opgezegd:
b. de Abonnee randapparatuur heeft aangesloten die niet voldoet aan de daaraan bij of krachtens de wet gestelde eisen.
Mag een router, of internet onterecht delen met buren?
Misschien kom ik er op die manier vanaf.
@home blijft waardeloos, kost bakken met geld, maar helpen kunnen ze niet. :(
Als ze maar genoeg verdienen, klanten maken ze niks uit, die houden ze wel vast met achterlijke regels :( :(

[ Voor 39% gewijzigd door Gisae op 25-01-2004 01:58 ]

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

• makje

makje

Professioneel prutser

Peanuts schreef op 25 januari 2004 @ 01:11:
[...]

Daar zouden we dus niet meer over in discussie gaan, maar dat is wat mij betreft wel waar het (ook) om draait, namelijk: is het redelijk wat ze afdwingen? Ik heb trouwens al wat water bij de wijn gedaan (zie eerdere posts) want ik begrijp dat men moet voorkomen dat klanten willekeurig van abonnementsvorm gaan veranderen dus moet je een drempel inbouwen. Maar om dan tegen een klant te zeggen: "OK, dat mag maar dan ben je weer een jaar van ons." vind ik en beetje buiten redelijke proporties. Een eenmalig bedrag voor het switchen en maximaal 1x per jaar had ook gekund. Ik heb begrepen dat je bij Demon zonder strafwerk, zweepslagen of boete mag downgraden als je niet tevreden bent over je huidige abonnement. Kijk. Zo kan het dus ook.
Ja inderdaad, zo kan het ook. Het is maar waar dat bedrijf voor kiest en wat voor service ze willen/denken_te_kunnen leveren voor welke prijs. Dat neemt niet weg dat de voorwaarde van opnieuw minimaal 1 jaar contract IMHO niet onredelijk is als je het vergelijkt met de concurrerende internetaanbieders of op andere gebieden zoals de telefonie of servicecontracten vooor CV-ketels of de lease-automarkt. Natuurlijk vind ook ik Demon op dit gebied klantvriendelijker en het zal ook meegenomen worden in de afweging van de klant wanneer die kiest tussen de verschillende aanbieders.

Daarnaast moet je minimaal 18 jaar oud zijn om een dergelijk contract af te sluiten en van volwassenen mag verwacht worden dat ze een contract kunnen lezen én begrijpen en ook doorhebben dat het afsluiten van een contract iets anders is als een snoepje kopen bij de plaatselijke super, vooral vanwege het tijdsaspect in een contract.
[...]
Het blijft toch gek: Als je van een dienst af wilt dat je daar dan voor moet betalen. Dit soort gedrag behoort toe aan bedrijven die (ex-) monopolist zijn. Dit geldt voor @home en zeker voor de KPN. Dus alle argumenten ten spijt, om te beginnen vertrouw ik ze niet (en daar hebben ze het zelf naar gemaakt).
Tja, alweer zeg ik: het is niet onredelijk, maar wel een tegenvaller daar de meeste mensen daar nooit geen rekening mee houden van te voren. Zij rekenen vaak alleen de directe kosten en balen dan als de uiteindelijke rekening hoger uitvalt, ja duh lees dan ook wat er allemaal staat. Deze teleurstelling maakt volgens mij dat die mensen dan de uiteindelijke rekening 'gemeen' vinden en daardoor een negatief beeld krijgen van het betreffende bedrijf.

Naar mijn mening zouden bedrijven er dan ook verstandig aan doen dit soort 'verborgen' kosten nog duidelijker te vermelden. Maar ja, als mensen weigeren verder te kijken dan het spreekwoordelijke stippellijntje in hun enthousiasme om hun handtekening te mogen zetten en met hun nieuwe speeltje te mogen spelen 8)7 Tja wat moet je dan als bedrijf....
[...]
zie hierboven

[...]

Ter informatie: mijn abonnement van @home stop per 1 februari a.s. Ik ben ruim drie jaar abonnee geweest dus ik ken de klappen van de zweep van mijn pappenheimers. Ik stap over naar Demon waar ik van 1995 tot 2000 naar alle tevredenheid abonnee ben geweest en neem daar een DSL 2048 abonnement. Het grootste verschil tussen deze 2 providers is de helpdesk en daar vlak achter de betrouwbaarheid van de verbinding. (beiden in het voordeel van Demon ;) )
Gefeliciteerd, ik begijp uit je bovenstaande posts dat jij met die keuze heel tevreden zult zijn :)
ook ik zou liever Demon hebben dan @Home ivm de snellere upload vooral, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden :>

[ Voor 4% gewijzigd door makje op 25-01-2004 01:52 ]

9800x3d

Verwijderd

Topicstarter
GiSaE schreef op 25 januari 2004 @ 01:29:
Ik lees nu net dit topic en heb hetzelfde probleem. Mijn ouders hebben de aanvraag verstuurd om naar @home basis te gaan. Ik zelf had al een aanvraag klaar voor ADSL die alleen nog verstuurd moest worden. Mijn ouders wilden eerst een maandje zien hoe dit gaat, maar als ik dit lees is het echt afschuwelijk. Een jaar lang met een snelheid die gewoon schandalig laag is ten opzichte van de prijs.
Ze hebben ons ook nog een week te vroeg het andere abbo gegeven. Wij hadden nog tot het eind van de maand breedband moeten hebben. Ik ga iig nog een mailtje sturen dat ik het hier niet mee eens ben. Ook 3 jaar lang trouwe klant, ondanks heel veel problemen en gezeik, en dan krijg je zo iets. Ik ga dus echt niet nog een compleet jaar @home gebruiken.
* Gisae gaat hopen op terugdraaien abbo, en anders maar op kamers wonen...

[...]

Dus die is nu (helaas) wel van mij...
Als je iets weet laat het mij dan ff weten ook. De rest van de reacties zo van "ja je kent de voorwaarden toch" en blablabla heb ik een beetje weinig aan. Tuurlijk ken ik die voorwaarden en kennelijk heb ik ze niet goed gelezen voor over te stappen naar een goedkoper abbonoment.

Echter, ik vroeg basis en kreeg budget. Volgens mij moet daar wel wat mee te doen zijn. Zoiets van ze leveren iets waar ik niet om gevraagd heb, is dus verzuimen van de service en dan mag ik overstappen, lijkt me.

Ik ga iig maandag even informeren, toch bedankt voor de reacties iedereen, zelfs de zinloze reacties. (in de zin van dat ik er niks aan had, maargoed het blijft een forum :+) en daar discussierd men, dus dat is alleen maar goed.)

Dus enfin, bedankt voor het meedenken en als ik meer weet en als het me lukt op een bepaalde wijze zal ik dat hier en op Troubles@Home posten.

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-05 21:19
Ik ben vanaf medio 1998 tot Juni 2002 abonnee geweest bij @home, omdat ik daarna ging verhuizen kon ik natuurlijk niet aanblijven als lid bij hun. Ik heb in Mei opgezegd en in Juni was de boel al afgesloten, zonder enige kosten.
Er werd totaal niet moeilijk gedaan over de opzegging (kreeg zelfs nog geld terug).

Ik zit nu met een opzegging van Kabelfoon waar ik nog achteraan moet. Heb ik 2 weken geleden een brief naartoe gestuurd met de vraag of ze mij schriftelijk wilde bevestigen dat het abonnement stopgezet wordt.
Ik zit nog met een aantal dingen waaronder canal+ abo wat tot Mei loopt. En dat heb ik nu netjes opgezegd. Ik hou me gewoon netjes aan de regels en wil dat bedrijven dat ook doen. Zijn bedrijven fair tegen mij, dan ga ik in de toekomst misschien nog eens zaken met ze doen.

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 01:57:
Dus enfin, bedankt voor het meedenken en als ik meer weet en als het me lukt op een bepaalde wijze zal ik dat hier en op Troubles@Home posten.
Ik wilde al een draadje starten op troubles@home, maar het aanmelden duurt daar een week ofzo...

Ik baal hier wel van. De service van hen is echt waardeloos, en om dat nou nog een jaar lang mee te maken...

Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?

Verwijderd

Heb je bij het aangaan van een nieuw abo, niet eerst een proeftijd van enkele maanden waarin je je kunt bedenken?

• Krankenstein
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 20:39
Heb je indertijd (toen je het eerste abbonnement aanging) een handtekening gezet, of heb je dat via internet gedaan en op "I Agree" geklikt oid? In het laatste geval maak je wel een kans, aangezien dat niet net zo "bindend" is als een handtekening oid.

En golden die voorwaarden toen ook al zo? Ik kan me voorstellen dat ze toen nog geen andere abbo's hadden dus misschien niet (hoewel ik je weinig kans geeft wat dat betreft).

Als 1 van die 2 dingen geldt dan maak je wel een kans. Want in het Nederlandse recht is het niet zo dat algemene voorwaarden altijd gelden. Je moet er d8 ik expliciet mee geconfronteerd zijn geweest toen je het abbonnement aanging (of iets in die trand). Het feit dat ze er zijn is niet genoeg om ze van toepassing te laten zijn.

Ik hoop dat dit je iets helpt.

Anders wordt het een jaartje doorkabelen ;). Ik begrijp overigens het punt van @home ook wel, al vind ik het niet voor ze spreken. Je bent immers al 3 jaar klant. Dan vind ik het niet echt netjes als ze je op zo'n manier (door je eigen ontwetendheid) a.h.w. naaien :/.

• Peanuts
CamU schreef op 24 januari 2004 @ 21:12:
[...]

Het spijt me dat ik het je moet zeggen, maar dit slaat echt nergens op. Je weet dat je een abonnement afsluit, en dus weet je ook dat daar voorwaarden aan verbonden zijn! In dit geval lijkt het mij toch op zijn minst normaal dat je de voorwaarden leest als je je abonnement laat omzetten. Als jij een telefoonabonnement hebt wil je toch ook weten wat de voorwaarden zijn? En stel dat dan blijkt dat je minder belt dan voorzien en je stapt over naar een abonnement met minder minuten per maand, dan kijk je toch ook wel even wat de voorwaarden daarover zeggen. Het lijkt me dat hier geen sprake is van uitknijpen, dat gebeurt namelijk meestal zonder je eigen instemming en in dit geval is de TS toch echt akkoord gegaan met de voorwaarden. Waarom denk je dat deze voorwaarden überhaupt in het leven zijn geroepen?

edit:

Damn wat ben ik traag 8). Maar het punt is duidelijk geloof ik
Voordat je reageert, heel de thread lezen graag.

• CamU
Peanuts schreef op 25 januari 2004 @ 11:54:
[...]
Voordat je reageert, heel de thread lezen graag.
In jouw post noem je @home klootzakken, thuisgespuis en uitknijpers alleen voor het naleven van de AV. Zoals je onderhand (na het lezen van verscheidene reacties op jouw post) al hebt kunnen opmerken staat @home in hun recht volgens de AV! Bovendien quote je nu uit een bericht dat vrij in het begin van de thread is geschreven, dus een beetje makkelijk om dan te zeggen: lees eerst de hele thread voordat je reageert: dat heb ik namelijk ook gedaan, maar die was gisteravond op dat moment nog niet zo lang.

Verwijderd

Ik ben ook van abo veranderd. Ik kreeg netjes een mail daarover.
Hierbij een stukje uit de mail:
Geachte heer of mevrouw,

Met ontvangst van dit e-mail bericht is het overzetten van uw abonnement
van @Home Basis naar @Home Breedband in gang gezet.

Om het overzetten van uw gegevens succesvol laten te verlopen, worden de
volgende stappen doorlopen:

-Voor 10 december 2003 zetten wij uw abonnementsgegevens over van @Home
Basis naar @Home Breedband,
-Indien u gebruikt maakt van webspace (u hebt een eigen website bij
@Home), is het belangrijk dat u de gegevens op uw eigen computer
bewaart,
-Deze abonnementswijziging betekent dat u een nieuwe overeenkomst voor
minimaal 1 jaar met @Home aangaat. De Algemene Voorwaarden kunt u vinden
op http://voorwaarden.home.nl,

-Uw migratiegegevens zijn bij ons bekend onder referentienummer:
XXXXXXXXXXX. Mocht u vragen en/of opmerking hebben over de in gang
gezette migratie van @Home Basis, naar Breedband, kunt u dit
referentienummer in uw correspondentie gebruiken,
-U krijgt 1 maand GRATIS internetten van ons. Dit vindt u ook terug op
de factuur.
-U kunt tot 7 dagen na ontvangst van dit e-mail bericht reclameren. In
dat geval zal uw aanvraag tot wijzigen van het abonnement ongedaan
worden gemaakt,
-Na 7 dagen ontvangt u van ons een bevestiging omtrent de migratie van
uw abonnement,
-Indien u niet op dit e-mail bericht reageert, ontvangt u automatisch
van ons een bevestiging.
Dit lijkt me hartstikke duidelijk ...

Verwijderd

Migreer gewoon nog een keer naar @Home budget, zeg die gelijk op, flikker het modem in een hoek, en neem je verlies (12 * € 17,95). Dit soort zaken gebeuren nu eenmaal, ik zit zelf met een Demon abbo waar ik niks aan heb (10 maanden lang), leven zit niet altijd mee.

Eigenlijk zouden de providers het verhuizen eens beter moeten regelen, kabel<>adsl en adsl<>adsl, of in ieder geval met een redelijke afkoop som komen, gebaseerd op het feit dat je geen gebruik meer maakt van email,webspace,bandbreedte,news etc.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 12:29 ]

• CamU
Eh, ik weet het niet 100% zeker, maar zit je na een migratie niet verplicht een jaar daaraan vast (waar het uiteindelijk in deze thread toch om gaat)? In dat geval is een nieuwe migratie naar budget niet mogelijk lijkt me?

Verwijderd

CamU schreef op 25 januari 2004 @ 12:29:
Eh, ik weet het niet 100% zeker, maar zit je na een migratie niet verplicht een jaar daaraan vast (waar het uiteindelijk in deze thread toch om gaat)? In dat geval is een nieuwe migratie naar budget niet mogelijk lijkt me?
Je mag 2x per jaar van Abbo wijzigen echter bij iedere wijziging gaat de minimum periode van 1 jaar opnieuw in.
Voorwaarden
Indien overstapt zijn de volgende voorwaarden van belang;
- U hebt geen openstaand saldo,
- U kunt maximaal 2 maal per jaar overstappen,
- U hebt minimaal 2 maanden een abonnement gehad op het desbetreffende product.
- Helaas is het voor klanten uit de regio Maastricht niet mogelijk hun abonnement te wijzigen.
- Bij de abonnementswijziging vervalt de dienst "Extra PC's".
-Bij wisseling tussen Kabelinternetdiensten blijft de Overeenkomst in stand met dien verstande dat de duur van de overeenkomst als genoemd in artikel 21.1 een nieuwe aanvang neemt als ware het een nieuwe overeenkomst.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2004 12:34 ]

• CamU
Du hast recht ;)

• Peanuts
makje schreef op 25 januari 2004 @ 01:48:
[...]

Daarnaast moet je minimaal 18 jaar oud zijn om een dergelijk contract af te sluiten en van volwassenen mag verwacht worden dat ze een contract kunnen lezen én begrijpen en ook doorhebben dat het afsluiten van een contract iets anders is als een snoepje kopen bij de plaatselijke super, vooral vanwege het tijdsaspect in een contract.
Voor mij is dat, wat met kleine lettertjes in het contract staat, nog steeds niet de essentie van de discussie. Zoals ik eerder al schreef: ja, die moet je gelezen hebben. Maar lees jij alles? Echt alles? Is het niet menselijk daar overheen te lezen? Ik vind dat je een trouwe klant (3 jaar = 1800 euro!!!) niet op zo'n manier mag behandelen. Sterker nog: Ik vind dat je de klant MOET waarschuwen dat, wanneer hij het abonnement verandert, hij er voor nog eens een jaar aan vast zit. Duidelijk waarschuwen dus: verbaal en non-verbaal met zwaailicht en alarmbellen. Dan ben je tenminste niet sneaky bezig als bedrijf.

<aha>Ik lees net wat Karam gestuurd heeft. Da's toch vrij duidelijk moet ik zeggen. Ze waarschuwen inderdaad na de aanvraag nog eens via mail en je hebt 7 dagen de tijd om het ongedaan te maken. Dat valt me erg mee. </aha>
[...]
Tja, alweer zeg ik: het is niet onredelijk, maar wel een tegenvaller daar de meeste mensen daar nooit geen rekening mee houden van te voren. Zij rekenen vaak alleen de directe kosten en balen dan als de uiteindelijke rekening hoger uitvalt, ja duh lees dan ook wat er allemaal staat. Deze teleurstelling maakt volgens mij dat die mensen dan de uiteindelijke rekening 'gemeen' vinden en daardoor een negatief beeld krijgen van het betreffende bedrijf.
Dat zegt misschien iets over de klant: niet handig dat hij z'n overeenkomst niet goed bestudeerd heeft. Maar het zegt des te meer iets over het bedrijf: onder dat mooie groene gras zitten een hoop adders. En wat benadrukken ze? Het groene gras. En wat verhullen ze? De addertjes. Dag mag in de vrije markt economie allemaal heel legitiem gevonden worden. Ik heb daar een hekel aan.
Naar mijn mening zouden bedrijven er dan ook verstandig aan doen dit soort 'verborgen' kosten nog duidelijker te vermelden. Maar ja, als mensen weigeren verder te kijken dan het spreekwoordelijke stippellijntje in hun enthousiasme om hun handtekening te mogen zetten en met hun nieuwe speeltje te mogen spelen 8)7 Tja wat moet je dan als bedrijf....
Wat je als bedrijf dan moet? Op zo'n manier zaken doen dat je jezelf 's avonds nog in de spiegel kunt aankijken en zeggen: "Ik heb ze een goed produkt geleverd op een oprechte manier. Zij zijn blij met het produkt en ik ben blij met het geld. Ik kan zonder een knagend geweten gaan slapen.
[...]

Gefeliciteerd, ik begijp uit je bovenstaande posts dat jij met die keuze heel tevreden zult zijn :)
ook ik zou liever Demon hebben dan @Home ivm de snellere upload vooral, maar dat hoeft niet voor iedereen te gelden :>
Inderdaad was het voor mij ook vooral de snellere upload en dat wat ik eerder schreef: de betrouwbaarheid. Al moet ik zeggen dat het de laatste tijd weer een stuk beter is met @home. Ik verheug me al op het feit dat ik dadelijk de helpdesk van @home niet meer hoef te bellen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Peanuts op 25-01-2004 12:46 ]

• PolarBear
  • Niet online
Het komt er gewoon op neer dat de TS stom bezig is geweest (door niet even op de help te kijken of de voorwaarden te checken) en nu kosten wat het kost er onderuit wil.. Beetje triest
s

• tafmaf
  • Laatst online: 11:11
Heb je veel problemen met je @home
Ik had hier dus een snert verbinding 10 keer ja echt 10 keer een regio monteur hier gehad en die zij elke keer de lijn is goed :(
Dus ik heb heel vriendelijk de helpdesk gebeld en gewoon uitgelegd dat het hier blijkbaar niet mogelijk is om een goede verbinding neer te leggen
En dat ik er zo snel mogelijk vanaf wil
Ze zeiden eerst nog eigenlijk kun je er nog niet vanaf (ook ik was net overgegaan op basis)
Maar ben vriendelijk gebleven en heb gevraagd of hij niet even kon vragen of hij echt niks voor me kon doen want ik heb al zolang problemen met jullie verbinding gehad
En toen hij het had overlegt met zijn meerdere kon ik er met een maand opzeg termijn van af
Nog bedankt helpdesk medewerker ;)

• Peanuts
CamU schreef op 25 januari 2004 @ 12:13:
[...]
Bovendien quote je nu uit een bericht dat vrij in het begin van de thread is geschreven, dus een beetje makkelijk om dan te zeggen: lees eerst de hele thread voordat je reageert: dat heb ik namelijk ook gedaan, maar die was gisteravond op dat moment nog niet zo lang.
Inderdaad. Ik zag het net ook. Sorry voor de zeer onterechte tik-op-de-vingers. _/-\o_ Ik heb niet goed uit m'n doppen gekeken. Kun je nagaan hoe ik met contracten ben. ;)

• CamU
Das dan misschien ook een mogelijkheid voor de TS, maar je kunt in deze nergens op rekenen.

edit:

Natuurlijk in reactie op tafmaf, niet op Peanuts. Ik moet nu echt sneller leren typen

[ Voor 37% gewijzigd door CamU op 25-01-2004 13:00 ]

• Gisae
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 12:23:
Ik ben ook van abo veranderd. Ik kreeg netjes een mail daarover.
Hierbij een stukje uit de mail:

[...]

Dit lijkt me hartstikke duidelijk ...
Wat aardig dat ze dit mailtje alleen maar sturen als je naar een duurder abonnement gaat. Daar kunnen ze de klanten wel goed helpen, maar als klanten minder gaan betalen hoeven ze niks te zeggen.
Elke keer de ts verwijten van nalatigheid heeft ook niet echt veel nut. Zijn vraag is: Dit kunnen ze toch niet maken (hebben ze dus al gedaan) en hoe kom ik er vanaf
Reacties als " eigen schuld zijn dus van geen waarde...

Hoe de behandeling van @home in de jaren daarvoor geweest is weten de meesten niet. Bij mij vliegt de verbinding er dagelijk uit, zit ik minimaal eens per maand een dag zonder internet, zijn de snelheden hooguit 75% van waar je voor betaald. De keren dat ik een klacht had kreeg ik altijd een antwoord waar ik he-le-maal niks aan heb, zoals sommige mensen nu ook hebben gedaan voor de ts.

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08-2025
Misschien is dit iets voor je:

Wacht even tot ze bij @home een wijziging aanbrengen in de algemene voorwaarden. Dat kan al heel snel zijn, want ik verwacht dat ze dat moeten doen als ze aan de abo's of de prijzen gaan rotzooien. Misschien hebben ze voor de nieuwe Webspace wel iets moeten wijzigen in de voorwaarden.

Bij een wijziging in de algemene voorwaarden heb je namelijk het recht om onmiddellijk, zonder je jaar uit te zitten op te zeggen. Misschien gaan ze dan wat moeilijk doen, maar je hebt dan wel de Nederlandse wet aan je zijde.

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
feuniks schreef op 25 januari 2004 @ 17:15:
Misschien is dit iets voor je:

Wacht even tot ze bij @home een wijziging aanbrengen in de algemene voorwaarden. Dat kan al heel snel zijn, want ik verwacht dat ze dat moeten doen als ze aan de abo's of de prijzen gaan rotzooien. Misschien hebben ze voor de nieuwe Webspace wel iets moeten wijzigen in de voorwaarden.

Bij een wijziging in de algemene voorwaarden heb je namelijk het recht om onmiddellijk, zonder je jaar uit te zitten op te zeggen. Misschien gaan ze dan wat moeilijk doen, maar je hebt dan wel de Nederlandse wet aan je zijde.
Waarschijnlijk zeggen ze gewoon dat je dan verder kunt gaan met de oude voorwaarden totdat je het contract verlengt.

Maar ze zeggen wel leuk dat als je up- of downgrade, je een nieuw contract aangaat, maar daar teken je toch helemaal niet voor? Is het dan wel rechtsgeldig?

[ Voor 10% gewijzigd door Olaf van der Spek op 25-01-2004 17:30 ]

• koelkast
  • Niet online
Bel de @home helpdesk eens, dan krijg je 2 verschillende verhalen:

- Nee hoor meneer, zeker weten; er wordt geen jaar aanvast geplakt. Dat zou mooi zijn.

- Ja meneer, met het veranderen van een abonnement ga je een nieuw jaarcontract aan.

En dat terwijl ik dus zo'n 5-6 keer gebeld heb.

Gelukkig ben ik er op tijd achter gekomen dat optie 2 de enige juiste is. Wel triest dat de helpdesk het zelf de helft van de tijd niet weet.. @home helpdesk zuigt erg zwaar... :(

Misschien kun je een beroep doen op de uitspraken van die lui van de helpdesk? Verkeerd voorgelicht ofzo (even opnemen, ik denk niet dat ze nu 1 verhaal hebben :r )

[ Voor 16% gewijzigd door koelkast op 25-01-2004 17:57 ]

• eamelink
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

GiSaE schreef op 25 januari 2004 @ 14:18:
Hoe de behandeling van @home in de jaren daarvoor geweest is weten de meesten niet. Bij mij vliegt de verbinding er dagelijk uit, zit ik minimaal eens per maand een dag zonder internet, zijn de snelheden hooguit 75% van waar je voor betaald. De keren dat ik een klacht had kreeg ik altijd een antwoord waar ik he-le-maal niks aan heb, zoals sommige mensen nu ook hebben gedaan voor de ts.
Tja, als dát zo is, moet je niet zeuren, dan moet je ze een aangetekende brief versturen, dat je je abonnement eenzijdig opzegt, en stopt met betalen, als de klachten niet binnen 1 maand verholpen zijn.

Dat zijn ze niet, en stuur je na die maand weer een aangetekende brief dat je klachten er nog steeds zijn, dat er geen uitzicht is op verbetering, dat @Home zich niet aan haar zijde van het contract heeft gehouden, en jij contract verbreekt, wat inhoud in directe stopzetting van de betaling, prettige dag verder.

:+

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:50

lordsnow

I know nothing

GiSaE schreef op 25 januari 2004 @ 01:29:
... Ze hebben ons ook nog een week te vroeg het andere abbo gegeven. Wij hadden nog tot het eind van de maand breedband moeten hebben.
Toen je hebt gemeld dat je wou overstappen, heb je toen een datum gezet waarop dit moest gebeuren? Anders wordt dit zo snel mogelijk gedaan. Het verschil in abo wordt op de volgende faktuur verrekend.
Mijn nieuwe abbo vorm behoort aan het eind van de maand in te gaan, maar dit hebben ze nu al onterecht gedaan. Is het nu niet mogelijk het op te zeggen, aangezien ik dit voor het ingaan van de nieuwe abbo vorm doe.
Tsja.. je kan proberen te mailen, en uit te leggen dat jullie er van af zien.. dat je toch BB wil houden. Mischien dat ze 't toestaan - ze hebben liever BB abo's dan Basis abo's :P En dan later nog een keer opzeggen? Anders zou ik 't ook niet weten.
Mag een router, of internet onterecht delen met buren?
Router mag wel. Delen met de buren mag niet.

Ik weet niet wat ze in dat geval doen als je deelt met de buren. Extra abo innen? Geen idee.

• Gisae
  • Niet online
lordsnow schreef op 25 januari 2004 @ 18:15:
Router mag wel. Delen met de buren mag niet.

Ik weet niet wat ze in dat geval doen als je deelt met de buren. Extra abo innen? Geen idee.
Hopelijk afsluiten >:)

Ik hoop maar dat @home het verrekend met de volgende rekening, terug krijgen lukt je toch niet, de kosten wegen dan niet op tegen het baten.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OK, allereerst, TS, je bent stom bezig geweest, @Home heeft daar *niks* mee te maken, hooguit een matige helpdesk.

Daarnaast wil iedereen een beetje normaal over @home praten, ik word een beetje ziek van al dat gekanker. Er zijn duidelijk 2 kampen bij @Home, mensen die een perfecte verbinding hebben en mensen die een minder tot slechte verbinding hebben. Ik heb hier in Den Bosch 2x een perfecte verbinding. Ik heb altijd een werkende mailserver. Maar door al dat gezeik krijg ik langzaam het idee "alle mensen met een slechte verbinding afsluiten" dan stoppen die mensen met forums volproppen met hun gezever.

Over leuke AV's gesproken:
MyADSL wordt elk jaar met een jaar verlengd, hierdoor moet je dus soms meer dan een jaar wachten voordat je kan stoppen. (als je de opzegtermijn erbij rekent). *DAT* is klant onvriendelijk.

@Home is best coulant als het over verhuizingen gaat, dan willen ze nog weleens een opzegtermijn schrappen.

Mijn tip aan de TS:
Tegenwoordig maakt @home reclame met "eerst proberen" samen met alle andere kabelboeren. Bel dan *vriendelijk* de @Home helpdesk op, en leg uit waarom je naar basis bent gegaan en dat het niet bevalt. En zoek dan de beste oplossing samen met de helpdesk. Maar wordt aub niet link op de helpdesk, dat zijn ook maar mensen die werk moeten doen. Probeer een beetje respect te houden voor die mensen, doordat iedereen zo scheld op helpdesken wil niemand er meer werken, en krijg je die matige kwaliteit....

• Peanuts
TheGhostInc schreef op 26 januari 2004 @ 00:31:
OK, allereerst, TS, je bent stom bezig geweest, @Home heeft daar *niks* mee te maken, hooguit een matige helpdesk.

Daarnaast wil iedereen een beetje normaal over @home praten, ik word een beetje ziek van al dat gekanker. Er zijn duidelijk 2 kampen bij @Home, mensen die een perfecte verbinding hebben en mensen die een minder tot slechte verbinding hebben. Ik heb hier in Den Bosch 2x een perfecte verbinding. Ik heb altijd een werkende mailserver.
Forums zijn bedoeld om er wijzer van te worden en soms ook om even je hart te kunnen luchten. Wat het aantal kampen betreft zijn er meer dan twee. Ik zit trouwens ook in Den Bosch en heb goede maar ook hele vervelende ervaringen met @home. Het is logisch dat je vaker naar een forum komt met problemen dan met de mededeling: "Jongens. Het gaat nog steeds goed." Het is gewoon betreurenswaardig dat ze een paar dagen plat liggen en de helpdesk, die in eerste instantie beweert dat de fout toch echt bij jou moet liggen, dagen later met de mededeling komt dat er iets met een server aan de hand is. Ik ben altijd beleefd gebleven omdat ik heus wel besef dat dit ook maar radertjes zijn in een groot complex wat van bovenaf gestuurd wordt. Maar @home is als bedrijf verantwoordlijk voor zo'n wanprestatie die overigens niet eens op zichzelf staat.

Verwijderd

Topicstarter
TheGhostInc schreef op 26 januari 2004 @ 00:31:

Daarnaast wil iedereen een beetje normaal over @home praten, ik word een beetje ziek van al dat gekanker. Er zijn duidelijk 2 kampen bij @Home, mensen die een perfecte verbinding hebben en mensen die een minder tot slechte verbinding hebben. Ik heb hier in Den Bosch 2x een perfecte verbinding. Ik heb altijd een werkende mailserver. Maar door al dat gezeik krijg ik langzaam het idee "alle mensen met een slechte verbinding afsluiten" dan stoppen die mensen met forums volproppen met hun gezever.

Over leuke AV's gesproken:
MyADSL wordt elk jaar met een jaar verlengd, hierdoor moet je dus soms meer dan een jaar wachten voordat je kan stoppen. (als je de opzegtermijn erbij rekent). *DAT* is klant onvriendelijk.

@Home is best coulant als het over verhuizingen gaat, dan willen ze nog weleens een opzegtermijn schrappen.

Mijn tip aan de TS:
Tegenwoordig maakt @home reclame met "eerst proberen" samen met alle andere kabelboeren. Bel dan *vriendelijk* de @Home helpdesk op, en leg uit waarom je naar basis bent gegaan en dat het niet bevalt. En zoek dan de beste oplossing samen met de helpdesk. Maar wordt aub niet link op de helpdesk, dat zijn ook maar mensen die werk moeten doen. Probeer een beetje respect te houden voor die mensen, doordat iedereen zo scheld op helpdesken wil niemand er meer werken, en krijg je die matige kwaliteit....
Respect en @Home, dat zijn twee verschillende dingen. Volgens mij werk je er of heb je aandelen in @Home of zo anders praat je wel anders. Misschien dat in Den Bosch een totaal andere @Home zit dan die wij kennen hier in Emm'n/Groningen.

Pardon my french, maar de behandeling (asociaal) die je hier krijgt en de service hier bij @Home zijn gewoon zwaar kut.

En nogmaals, pardon my french, maar een ander woord kan ik niet voor ze bedenken. T'is leuk wat je typt, maar vergeet niet dat ik al sinds 2000 lid ben. In het begin waren ze perfect, maar in die jaren zijn ze echt totaal verpauperd. Denk je dat ik soms voor mn lol op ADSL wil overstappen na net een ander pakket genomen te hebben? Dat ik hier op de een of andere zwakzinnige manier plezier aan beleef? Nee, want ik kan wel andere dingen bedenken die nog plezieriger zijn dan handelen met @Home en daar behoort zelfs mijn testikels tussen een bankschroef vastdraaien bij, ken je nagaan.

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Excuses, ik wilde geen flame war beginnen, en nee, ik heb geen aandelen of whatever van @Home, ik ken niemand bij Essent of @home.

Mijn ouders zijn sinds... 1999? oid. lid, misschien iets eerder zelfs al, heb hier een verbinding uit 2002.

Gisteren ... storing... ik bellen (17:15 storing, 17:45 gebeld), meld keurig wat er aan de hand is (was de eerste), de man controleert mijn modem, en van iemand anders in de flat die ik ken. Hij probeerde wat, wat verder geen zin had (modem reset/aanmelden) en maakt er daarna een melding van. 's avonds was het opgelost. denk dat dat de 3de keer storing was in de 1,5 jaar tijd van die verbinding.

Nu zal ik wel de enige normale persoon aan de lijn hebben gekregen, maar ik ben nog nooit vervelend behandelt.

Wat ik me vooral afvraag is wat je aan zo'n helpdesk aan het vragen bent, dat je er zo gefrustreerd door raakt. Ik heb ook weleens een @home medewerker gehad die mijn instellingen wilde controleren. Ik wist dat er niks mis mee was, maar kan die man dat weten, hij heeft alleen een telefoon om tegenaan te kijken, hij weet niet of jij supernerd of superprutser bent.

Je moet het zo zien, de gemiddelde helpdesker heeft een scherm voor zijn neus, daarop kan hij dingen uitlezen (status) hij kan wat dingen resetten of setten en hij kan een call openen zodat er naar gekeken wordt. Doorvragen direct naar zijn chef is vragen om moeilijkheden, je bent dan "zeik"klant en daar kan niemand iets mee.
Meer kan zo iemand niet, en dat hoeft ook niet, het is immers geen monteur.

Dit is mijn tip, netzoals het vorige bericht een tip bevatte, ik weet niet of je daar al naar gekeken had, maar goed:
Je belt de helpdesk op, je vraagt informatie op over je huidige abbonnement en vertelt de helpdesk dat je niet helemaal tevreden bent. (maak je het erger dan dit, dan heeft zo'n helpdesker ook het idee, hier komt dadelijk een hoop gekanker op de producten die ik support (en indirect dus achterstaat, en je zeikt indirect die mensen af, waar je iets van gedaan wil krijgen, niet handig))
Dan krijg je waarschijnlijk een antwoord dat zij er niks aan kunnen doen, en dan vraag je gewoon wie je wel moet hebben, of dat er iemand contact op kan nemen met jou?

Dingen als "klemlullen", je gelijk gaan halen, lekker potje schelden, zijn dingen dat als je je daartoe verlaagt je hun zwaar kut behandelt, en dan is het meteen duidelijk dat wat je zaait je ook oogst. Jij flauw, zij flauw en 2 verliezaars.
Pagina: 1