Toon posts:

[winxp]WInxp wilt niet starten door usb mini adapter

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn computer (Ace Aspire 1700 serie) wilt windows XP niet starten als mijn USB mini wireless adapter (sitecom wl-012) aan een usb poort hangt. Zodra ik hem ontkoppel start hij wel windows wel op. En nu is het niet zo ramp om steeds 't apparaatje te ontkoppellen, maar soms wil je het wel eens vergeten en dat is vervelend.
Dus weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik heb de laatste versie van mijn bios, maar misschien moet ik hier iets instellen?

Verwijderd

misschien helemaal verkeerd gedacht, maar heb je in de bios aan staan dat de comp moet proberen te booten van usb? dat moet je dus wel uitzetten. ik had namelijk eerst ook zoiets, toen had k me usb stick dr in zitten, toen boote mn comp ook nie door.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 19:33 ]

• _root
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:05
Ik heb dit probleem gehad met een sweex usb camera.

Als ik in de bios usb 1.1 kies loopt het zooitje wel door !

suc6

PVoutput 3250 WP

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:32:
misschien helemaal verkeerd gedacht, maar heb je in de bios aan staan dat de comp moet proberen te booten van usb? dat moet je dus wel uitzetten. ik had namelijk eerst ook zoiets, toen had k me usb stick dr in zitten, toen boote mn comp ook nie door.
In mijn bios staat dat hij boot van de Hardeschijf, diskette station, cd-rom en van het LAN.
Nu denk ik dat het probleem kan liggen aan het booten van het LAN af. Het apparaat is nl voor het netwerk. Alleen ik kan niks uit de lijst verwijderen. Dus dat ga ik nu uitzoeken.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem verholpen. Had niks te maken met 'boot on LAN'
Was een optie voor usb apparaten die je aanstond zodat je ook usb muizen en keyboards kon gebruiken in OS die dat niet standaard ondersteunen. Toen ik dat had disabled, toen deed hij het wel.

Verwijderd

mooi zo, dat t opgelost is. kep zelf nu ook nooit meer iets extra's aan me comp hangen als k opstart. al die usb dingen hang k dr later wel aan als k ze nodig heb :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 21:18:
mooi zo, dat t opgelost is. kep zelf nu ook nooit meer iets extra's aan me comp hangen als k opstart. al die usb dingen hang k dr later wel aan als k ze nodig heb :)
Ik zelf heb altijd alleen mijn muis er aanhangen, denk neit dat er veel fout mee kan gaan, maar de rest plug ik er ook alleen maar in als ik het nodig heb.
Maar 't was de laptop van mijn ouders, met een muis en WLAN adapter, en die gebruiken ze toch gelijk, en die willen ze er liever aan laten hangen

• alarma2nd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
wat was dat voor optie EdgeCrusheR, heb namenlijk hetzelfde probleem

Verwijderd

Topicstarter
alarma2nd schreef op 04 februari 2004 @ 19:16:
wat was dat voor optie EdgeCrusheR, heb namenlijk hetzelfde probleem
In je BIOS onder MAIN, heb je de optie USB BIOS Legacy support. Die staat standaard op enabled, en die moet op disabled gezet worden.

Ik hoop dat het voor je werkt
Pagina: 1