Toon posts:

draadloosnetwerk samenvoegen met normaal netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er zelf al heel wat tijd mee bezig geweest maar toch krijg ik het niet werkend. Ik zit namelijk met het volgende probleem, ik wil een draadloos netwerk samenvoegen met een normaal bekabeld netwerk. Ik maar gebruik van het programma winroute om alles te besturen. Voor de duidelijkheid heb ik even een schema gemaakt van de opstelling.

Afbeeldingslocatie: http://80.56.138.63/adsl.jpg

Als ik alles zo instel als hierboven kan ik maar op twee computers internet krijgen.
Het is niet mogelijk dat ik op de laptop en op de twee computers internet heb maar volgens mij zou dat wel moeten kunnen met winroute. Aangezien dat ik zelf nog nooit met dat programma heb gewerkt zou ik dus niet weten waar het nu fout gaat.

Als ik het draadloos netwerk aanzet bij netwerkverbindingen en daarna ook het normale netwerk aanzet dan kan ik niks meer op de laptop doen. Als ik het bekabeld netwerk uit heb staan werkt het internet op de laptop wel goed.

Heeft iemand een oplossing zodat ik op alle computers internet kan ontvangen?

Verwijderd

Het conflict zit hem in het feit dat je op beide "netwerken" dezelfde IP-range gebruikt. Verander het draadloze deel eens naar 192.168.1.0/24 en probeer het nog eens.

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje: waarom is dat zo belangrijk dan?

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:54

Super_ik

haklust!

neej, moet je niet veranderen, maar je moet winroute laten bridgen :) tussen draadloos en vast en laten routen tussen modem en de rest

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
en hoe kan ik dat instellen dan?

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
koop een switch, sluit daar je computers op aan en je accespoint

die dingen zijn er niet voor niets ;)

welk os draait er op de pc met internet en wlan?

install win2k server en instelleer RAS (routing and remote servirces) dan kan je alles bridgen en koppelen..

[ Voor 47% gewijzigd door Mister_X op 24-01-2004 20:14 ]

Pagina: 1