Toon posts:

[SB 4.1] Geen geluid achter.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
goed, ik heb dus een soundblaser 4.1 digital gekocht. Maar na een dag pielen heb ik nog steeds mijn geluid van mijn achter speakers niet aan de praat (ze werken wel). Het vreemde is ook dat hij gedetecteerd word als een SB PCI (WDM). Dit lijkt met niet helemaal de bedoeling.

Ik heb de standaard windows drivers geprobeerd en de Creative drivers. Bij beide exact het zelfde probleem.

Creative knowledge base, google en de GoT search hebben me niets opgeleverd tot nu toe.

Systeem:

AMD XP 2000+
512 DDR pc2700
Asus GeForce 4400
ASUS a7v kt333 mobo
SB 4.1 digital.

Adaptec 27160 SCSI controller
Pinnacle TV kaart

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-08 12:16
sb 4.1 bestaat niet, ik heb toch meer specs van je geluidskaart nodig....

Als het zoals je zelf vermoed een sb pci is heb je 2.0 geluid

[ Voor 7% gewijzigd door elgringo op 24-01-2004 19:05 ]

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

wat is je geluidsbron?

-)game
-)muziek
-)film

???

want voor al je 4 (5 ) boxen te laten werken, heb je wel een 4.1 geluidsbron nodig, wat meestal een EAX spel is =)

Verwijderd

Topicstarter
Elgringo:

Sound Blaster 4.1 Digital

Deze drivers heb ik geinstalleerd:

http://nl.europe.creative...ng=&prod=251&drivertype=1

Varkman:

Ik heb het met divx/mp3's getest.
Zal het nu even met een DVD en powerdvd gaan testen.

• elgringo
4.1 is nieuw, dat wist ik niet....

Maar goed, het is een budget kaart neem ik aan? als hij eax heeft moet je deze eens aanzetten. Anders bij de creative mixer (als je die hebt) speaker test doen.

Of je 4 speakers aanzetten in audioHQ

Verwijderd

Topicstarter
Ok..

Ik heb het nu getest met powerdvd en daar werkt het wel.

Is er ook een manier om in winamp en andere programma's het stereo geluid te "kopieren" naar de achterste 2 speakers ?

Verwijderd

Misschien quatro boxen instellen, in windows zelf ;)

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-12-2025
elgringo schreef op 24 januari 2004 @ 19:18:
4.1 is nieuw, dat wist ik niet....

Maar goed, het is een budget kaart neem ik aan? als hij eax heeft moet je deze eens aanzetten. Anders bij de creative mixer (als je die hebt) speaker test doen.

Of je 4 speakers aanzetten in audioHQ
De SB4.1 is al meer dan een jaar op de markt, en het is idd een budgetkaart.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

• elgringo
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:21:
Ok..

Ik heb het nu getest met powerdvd en daar werkt het wel.

Is er ook een manier om in winamp en andere programma's het stereo geluid te "kopieren" naar de achterste 2 speakers ?
Winamp heeft stereo output, als je deze op 4 speakers wilt zul je toch EAX moeten hebben. Deze kan de stero kanalen verdubbelen...

Anders de hardware opl: 2de sets speraker op de eerste aansluiten (dual stero) en voor dvd ed. weer rechstreeks aan je sb koppelen

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:08

Sick Nick

Drop the top!

AV FAQ; Veelgestelde vragen

Staat gewoon in de FAQ...
Mijn achterspeakers doen het niet.

Die kan aan drie dingen liggen:
- De achterspeakers staan gewoon niet aan in je instellingen van de geluidskaart
- Je kabeltjes zitten verkeerd aangesloten
- Je achterspeakertjes/geluidskaart is kapot.

Veel mensen denken dat het aan de speakerset ligt, maar dat is bijna nooit het geval. In ongeveer 100% van de gevallen ligt het aan de instellingen, dit kan je zeker weten door de aansluiting van je achter en voorspeakers achterop je geluidskaart om te draaien. Als je achterspeakers het dan wel, en je voorspeakers het dan niet doen, dan weet je dat windows en je geluidskaart alleen de frontspeakers aansturen.

Ga naar je windows geluid control panel en stel daar 4 of 5.1 speakers in en stel ook in de drivers van je geluidskaart in dat je 4 of 5.1 speakers hebt. Zorg ervoor dat je altijd de nieuwste software hebt en controleer zowel de controlpanel van windows zelf als die bij de software van de geluidskaart geleverd wordt. Zowel de terratecs/hercules als de AC97 (op het moederbord geintegreerde) als de creative geluidskaarten leveren hele duidelijke software waarmee je het in kan stellen EN kan testen. Probeer dat eerst. Een topic openen heeft weinig zin, aangezien het echt in je instellingen zit.
Pagina: 1