Toon posts:

Athlon overleden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, in hoeverre is de voeding van belang voor een athlon 700, en is het mogelijk dat een niet door amd aangeraden voeding je athlon kan "opblazen/doorbranden"?
ik vermoed dat ik slachtoffer ben van het laatste.... :'(

• monterey
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-11-2025
een slechte en te lichte voeding resulteerd in een zeer onstabiel systeem wat vaak vast loopt en de meest vreemde kuren vertoont.
hem ermee opblazen zou wel kunnen maar dan is ie wel heel erg slecht.ik heb zelf een 300 powerman voeding op een tb 850 en loopt als een tiet.

• GreeTz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-07 12:57

GreeTz

took the red pill

nee dit kan niet, wanneer je voeding niet Amd gecertificeerd (wow mooi woord :9 ) is, levert ie alleen maar te weinig vermogen. Een cpu zou door een grote spaningspiek wel beschadigd kunnen worden, maar dat kan niet spontaan door je voeding gebeuren. Dan is er altijd nog het moederbord, welke de spanning voor je cpu regelt. Deze zou dus eerder moeten beschadigen dan je cpu.
Een andere oorzaak voor een defecte cpu kan esd (statische elektriciteit) wezen. En deze zou jij kunnen veroorzaken (spanningspieken tot 40 V vinden CPU's niet leuk). :z

ohwja en de voeding is wel degelijk van belang voor je cpu, want zonder voeding doetie nix >:)

Alleen:           DE GROETJES