Ik heb geprobeerd gentoo te installeren via de howto en dat is ook gelukt, toen heb ik de howto gepakt om voor de 2de keer te proberen kde aan de gang te krijgen. Om lange compileertijden te voorkomen heb ik de 2de CD van gentoo gepakt en ben deze aan de slag gegaan, ik had daarvoor eerst vers Xfree gebakken en geconfigd (de windowmanager die er bij zit werkte dus dat zit wel snor denk ik).
Toen met --usepkg kde proberen te emergen vanaf CD, maar hij gaf al snel aan:
later nadat ik de use flags van
kreeg ik dezelfde melding maar dan van het programma bzip2.
Dus toen maar --usepkg kdebase gedaan, dan zit daar bij KDM om er voor te kunnen zorgen dat je mooi in kan loggen, maar niks dus, alleen mijn scherm knippert een paar keer en daarna gaat ie weer terug naar de console.
Ik ben laatst bezig geweest met QT op mijn 400MHz laptop te compileren maar ben toen halverwege gestopt, ik wou daarna het proberen te installeren met de 2de CD van Gentoo maar deze gaf een bepaalde INFO missing fout.
Wat kan de oplossing hiervan zijn?
Voor het KDE gebeuren is voor mijn werkstation Arca en de onderste (QT) is voor mijn laptop, specs kan je hier vinden.
Toen met --usepkg kde proberen te emergen vanaf CD, maar hij gaf al snel aan:
code:
1
| There are no masked or unmasked ebuilds to satisfy Virtual/motif |
later nadat ik de use flags van
code:
heb omgezet naar 1
| kde qt -gnome -gtk |
code:
1
| kde qt gnome gtk |
kreeg ik dezelfde melding maar dan van het programma bzip2.
Dus toen maar --usepkg kdebase gedaan, dan zit daar bij KDM om er voor te kunnen zorgen dat je mooi in kan loggen, maar niks dus, alleen mijn scherm knippert een paar keer en daarna gaat ie weer terug naar de console.
Ik ben laatst bezig geweest met QT op mijn 400MHz laptop te compileren maar ben toen halverwege gestopt, ik wou daarna het proberen te installeren met de 2de CD van Gentoo maar deze gaf een bepaalde INFO missing fout.
Wat kan de oplossing hiervan zijn?
Voor het KDE gebeuren is voor mijn werkstation Arca en de onderste (QT) is voor mijn laptop, specs kan je hier vinden.