Toon posts:

Ben ik nu de lul?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben me eergister helemaal dood geschrokken (bijna dan), ik wou lekker gaan gamen op m'n duronnetje, Nou, dus niet.

Ik zette de pc aan, geheugen tellen, blabla, gaat ie booten, krijg ik deze melding : VMM32.VXD required to boot windows... Dus ik VMM32.VXD gekopieerd (Was dus echt nergens meer te vinden!) van een andere pc, kreeg ik de melding dat windows.ini er niet meer was.

Dus wat doe ik, deltree windows, deltree progra~1.. da's fout, kreeg deze melding

"Deze map bevat ongeldige lange bestandsnamen", dus ik scandisk gedraaid, kom ik er achter dat me hele schijf vol zit met kruislingsgekoppelde bestanden en verloren clusters.

Goed, ik windows setup gedraaid, "Schijf C bevat nog fouten, windows kan setup niet starten".. dus ik setup uitgevoerd zonder eerst scandisk te doen, ging goed, windows erop, scandisk van windows gebruikt om alles weer recht te zetten (uurtje werk man), nu doet hij het weer..

Maar mijn vraag is nou eigenlijk, waardoor kan dit gebeuren? Ik sluit hem altijd netjes af, defragmenteer regelmatig... ik weet 't niet. Is dit een teken dat de schijf kapot gaat ofzo????

Johny

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Klinkt ernaar dat je best wel aardig geinfecteerd bent geweest met een niet al-te-lief Virus. (Dat vervolgens je partitie-tabellen nogal verne*kt heeft)

Tip : fdisk.exe ....

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
ehhm... nee he

kan dat geen andere oorzaak hebben??

En als het een virus is, ik heb geen scanner geinstaleerd... als het een CIH is, wordt de scanner gelijk meegapakt als ik hem opstart.

hoe scan ik hem dan??

Verwijderd

W95.CIH wordt herkend door je BIOS als je een ABIT of ASUS moderbord hebt van na 1999.

En je hebt proggie's die je pc booten zodat je W95.CIH kan verwijderen.

De volgende keer dat je weer zonder virusscanner werkt|:(, stel dan in dat niks naar je MBR, registry of je FAT kan schrijven.. Bespaard je veel gezeur..

Verwijderd

naja je kunt altijd ff met een virusscanner erover heen gaan, je hdd lowlevel formatteren en fdisk oid draaien dan heb je volgens mij geen probs meer..
t is een duron waar je t over hebt, ik neem aan dat je een harde schijf > 5 GB hebt en die zijn nog niet zo zuperoud dat ze al gesleten zijn...
ik weet niet of je cpu met een virus geinfecteerd is, hoeft niet hoor

Verwijderd

Topicstarter
Jah, daar heb ik nu natuurlijk weinig aan, aangezien hij (als het al zo is) al m'n bestanden langzaam verteerd

hoe the fuck kom ik van dit virus af zonder hem te moeten formatteren? (Kan ècht niet!)

En kan ik hem niet on-line scannen ofzo??

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Gewoon op een "schone" PC een bootflop maken, en ff een virusscanner met recente virus-sigs eropkwakken, download gewoon een mcafee voor dos ofzo. Booten vanaf flop, scannen.

fdisk /mbr zou je ook nog kunnen proberen.

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Tip: het heeft doorgaans geen zin om VXD bestanden te copieëren, heb ik mijn PC ook eens geen plezier meegedaan...

Mischien kun je op een gelijkwaardig systeem een setje rescue disks aanmaken en proberen daarmee de boel te fixen.

Ik zou in ieder geval gaan starten om je partitie(s) te gaan fixen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij is al weer gefixd, staat toch in het bericht? Ik heb nu nergens last meer van. draaid prima

maar ik wil hem voor zijn, mischien slaat ie nog een keer toe!

Verwijderd

Dit hoeft natuurlijk niet per definitie een virus te zijn. Heb je je systeem overclocked?

Bij een overclocked systeem kan ook dataverlies op de harddisk optreden. Dit komt door een eventueel overklokte PCI bus.

Eventueel kan het ook nog komen door een hdd die bijna aan z'n einde is.

• ParagonEnschede
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-12-2023

ParagonEnschede

Alles als een beer

Ik heb dit ook gehad. Het is volgens mij geen virus, ik weet niet precies hoe alles in elkaar stak, maar ik denk dat je LBA/CHS/logical block verkeedr hebt ingesteld. Deed mijn oude bios wel eens bij verkeerd booten en te snel resetten. Je gegevens kun je bijna niet weer terug krijgen. Je moet proberen om via DOS je belangrijke bestanden (WP docs ofzo, girotel, etc) te copieeren naar een andere HDD of FDD. Dan fdisk en format, dan Win weer opnieuw installeren

De Groningse beer

• MarcelG
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:41

MarcelG

parttime guru, fulltime idiot

Volgens Micro$oft, als je MS Windows 9x gebruikt.
TIP: Kijk eens op de Microsoft site, bij Support, en dan Knowledge Base...
Praktisch volledig Technet online.

Error Message: VMM32.VXD Is Required to Run Windows...

The information in this article applies to:
Microsoft Windows 98
Microsoft Windows 98 Second Edition
Microsoft Windows 95

SYMPTOMS
When you start your computer, you may receive the following error message:
VMM32.VXD is required to run Windows. If this file is not in your PATH, you may need to reinstall Windows.
Your computer then starts to a command prompt.
CAUSE
This behavior can occur if the Windows\System folder is missing or renamed, or if the PATH line in the Autoexec.bat file is missing or does not include the Windows\System folder.
RESOLUTION
To resolve this behavior, use the appropriate method below:
Method 1
At the command prompt, type: dir vmm32.vxd /s.

If the Vmm32.vxd file is not found, you must install Windows 95/98 again. If the Vmm32.vxd file is found, note the folder in which the Vmm32.vxd file is located, and then continue with step 2.

At the command prompt, type the following commands, pressing ENTER after each command

cd windows
ren <folder> system

where <folder> is the folder you noted in step 1.

Restart your computer.

Method 2
Using a text editor (such as Notepad), edit the Autoexec.bat file and add or modify the PATH line so that it includes the Windows\System folder. For example, add the following line to your Autoexec.bat file:

path=c:\windows\system
Additional query words: vmm32 vxd
Keywords : kberrmsg win95 win98 win98se
Issue type : kbprb
Technology :

Verwijderd

DELETE VORIG BERICHT.

IK KREEG DE MELDING DAT HAGA NIET MEER BESTAAT !! JAMMER DUS TOCH
Pagina: 1