Toon posts:

avi naar divX hoe met virtualdub

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben in het bezit van een philips dvd 737 die ook divx afspeelt. Films van internet gedownload in divx formaat speel hij prima af. Nu heb ik d.m.v. pinnacle pctv een avi bestand opgenomen en deze door middel van virtualdub omgezet in een divx bestand. Als ik het nieuwe bestand aanklik door naar eigenschappen te gaan, ziet alles er op het eerste gezicht goed uit. Hij is netjes gecomprimeerd en bij codec staat ook dat het een divx bestand is. Het probleem is dat ik hem alleen niet af kan spelen in mijn dvd speler. (ik heb de cd afgesloten, zodat verder branden niet meer kan). Wat is er anders aan deze divx dan aan die divx van die filmpjes van internet. Beide zijn divx 5.02.

Bedankt voor jullie reactie.

P.S. Bij de search heb ik hier over niets gevonden.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:20:
Ik ben in het bezit van een philips dvd 737 die ook divx afspeelt. Films van internet gedownload in divx formaat speel hij prima af. Nu heb ik d.m.v. pinnacle pctv een avi bestand opgenomen en deze door middel van virtualdub omgezet in een divx bestand. Als ik het nieuwe bestand aanklik door naar eigenschappen te gaan, ziet alles er op het eerste gezicht goed uit. Hij is netjes gecomprimeerd en bij codec staat ook dat het een divx bestand is. Het probleem is dat ik hem alleen niet af kan spelen in mijn dvd speler. (ik heb de cd afgesloten, zodat verder branden niet meer kan). Wat is er anders aan deze divx dan aan die divx van die filmpjes van internet. Beide zijn divx 5.02.

Bedankt voor jullie reactie.

P.S. Bij de search heb ik hier over niets gevonden.
divx 5 freeware of de betaalde, professional? of probeer eens divx 4, dit werkt meestal beter

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie, Ik heb er ook al aan gedacht om ipv te comprimeren naar divx 5 naar divx 4, maar ik kan deze optie nergens vinden in virtualdub. Ik kan mijn avi film daarmee alleen naar divx 5 omzetten.
ik heb virualdub versie 1.5.1

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

De meeste standalone divx-players kunnen geen divx5-foefjes zoals quarter-pixel. Tijdens het encoderen moet je dat uitschakelen. Er is nog zo'n setting die uit moet, maar daar kan ik even niet op komen. :-/

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

lees eens de heldere uitleg in het nederlands dit door.... ( te vinden in FAQ van subforum) met name de 7stappenplan om te zien waar je het fout gedaan hebt.

http://abdul1.netfirms.com/

overigens is nu de virualdub 1.5.10 uit.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt ziet er goed uit die site. Ik denk dat hyet wel gaat lukken zo.

Verwijderd

ja dat vind ik ook, ik zie die site vandaag voor het eerst en tis echt kraakhelder vind ik :*)

• The_Sukkel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-10-2025

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:25:
lees eens de heldere uitleg in het nederlands dit door.... ( te vinden in FAQ van subforum) met name de 7stappenplan om te zien waar je het fout gedaan hebt.

http://abdul1.netfirms.com/

overigens is nu de virualdub 1.5.10 uit.
Staat daar niet alleen een 7-stappenplan voor een VCD?
Is toch wat minder dan divx...

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

The_Sukkel schreef op 24 januari 2004 @ 19:38:
Staat daar niet alleen een 7-stappenplan voor een VCD?
Is toch wat minder dan divx...
ik begrijp je niet? wat bedoel je nu?

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

Nou... de TS heeft een probleem met conversie van avi naar divx.
Als ik die site goed begrijp, dan staat daar een 7 stappeplan voor conversie naar een VCD (=mpeg1), welke het natuurlijk ook wel goed zal doen op zijn DVD/Divx-speler.

Maar dat is toch niet echt de vraag van de TS.

Het kan ook ijn dat ik de site niet goed begrijp en dat er wel degelijk een 7-stappenplan voor een goede avi-divx conversie op staat, maar ik kan het niet echt vinden.

Ooit was dit heel stoer: PIII-800, 512 MB, Asus V7100/T(geforce2MX 32 MB), IBM DTLA 30 GB 7200 rpm, Maxtor Diamondmax 40 GB 5400 rpm, Plextor 121032, Terratec Xfire 1024, AOpen DVD 1040 Slot-in, Asus CUV4X, iiYama Vision Master Pro 450

Verwijderd

de vraag is waarom het fout is gegaan. als hij de 7 stappen plan doet ziet hij op een gegeven moment vast iets van ahaaaaaaaaa dat deed ik daarnet niet en daarom ging het fout.

en verder geeft de auteur van die site al aan dat hij voor de VCD kiest omdat dat het meest geaccepteerde en goedkoopste oplossing is. maar hij laat ons de keus in stap 6 door dit te zeggen:

Je kan nu het schijfje helemaal volmaken door de bitrate van de mpeg-1 te verhogen (en dus een betere kwaliteit te krijgen). Ik noem dit de XVCD en bij het menu Extra's zie je de procedure wel. Natuurlijk kan je ook besluiten om een SVCD te willen maken. Je moet dan van je avi een mpeg-2 maken. Over kwaliteit valt niet te twisten en ik doe dus ook geen uitspraak over wat beter is SVCD of XVCD; het meest belangrijke is de kwaliteit van je AVI en dat waar je zelf tevreden mee bent.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:36 ]

• The_Sukkel

The_Sukkel

Proud to be a Nerd!

De TS heeft een speciale speler die behalve DVD, VCD en SVCD ook Divx aankan.

Dus zonder nu te gaan kleppen over welke kwali beter is...
Een algemene 7-stappenplan om een VCD te maken heeft weinig te maken met zijn probleem. Ik denk dat Varienaga het dichtst bij de oplossing zit...

Aan dat 7-stappenplan heb je in ieder geval niets als je Divx gerelateerde problemen wilt oplossen.

Verwijderd

ik denk dat er een misverstand is aan mijn kant. ik dacht dat vcd,svcd,xvcd allemaal gecomprimeerde (mpeg1 mpeg2) en dus divx bestanden waren.... maar als ik jou zo lees neem ik aan dat divx weer een andere compressie is?

mijn excuses...

• e1f
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-12-2025

e1f

divx is mpeg 4, en is dus inderdaad een andere compressie dan mpeg 2, wat weer een andere compressie is dan mpeg 1.
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:48:
bedankt voor je reactie, Ik heb er ook al aan gedacht om ipv te comprimeren naar divx 5 naar divx 4, maar ik kan deze optie nergens vinden in virtualdub. Ik kan mijn avi film daarmee alleen naar divx 5 omzetten.
ik heb virualdub versie 1.5.1
Dan zal je eerst de divx 4 codec moeten downloaden: hier

[ Voor 68% gewijzigd door e1f op 24-01-2004 22:41 ]

Pagina: 1