[OC][Pinmod] Multiplier Unlock werkt niet :-/

Pagina: 1
Acties:

• I Am Weasel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-11-2021
Hey all.
Nou heb ik volgens onderstaand plaatje een pinmod uitgevoerd aan de onderkant van m'n proc.
De mod staat je toe om je multiplier van 5 tot 12,5 te veranderen.

Ik heb onlangs m'n XP1700+ Palo vervangen met een XP2000+ Thoroughbred.
De L1 bruggen zijn verbonden.
Waarom modden hoor ik je al denken?
De multiplier kan ik dus niet verzetten.

Na wat zoekwerk stuitte ik hierop:
==========================
Op KT266A en KT333 borden is geen ondersteuning voor 5 bits MP's. Simpel. Dus als je een proc koopt met een MP hoger dan 12,5 dan is hij gelockt. Dit komt dus door het mobo!!!!! De proc is dus wel degelijk unlocked! Maar het mobo ondersteunt alleen 4 bits MP's
De L3 truuk is een workaround hiervoor. De 5e bit wordt uitgeschakeld en dus heb je een proc die van 5 tot 12,5 kan. Je hebt hem dan dus niet unlocked. Dat kan niet, wat dat is hij al. Voor unlocken moet je de L1 bruggen hebben, maar die zijn allemaal al verbonden.
(Serenity)
==========================

Ik moest kiezen tussen de L3 truuk,of de pinmod.
Pinmodden is toch 't makkelijkst en is volgens mij precies 'tzelfde maarja...read on.

De 2000+ (1666 mhz) laat zich lekker klokken,hij heeft er geen problemen mee om op een FSB van 166 te lopen! (+0,150V) (kan tot 175 maar onstabiel)
Dus dat is 12,5x166=2075 mhz ! ! ! (XP2600+)
En m'n Crucial PC2100 loopt vrolijk mee :D (+0,70V)
Bij het opstarten wordt er dan ook PC2700 gemeld :)
Memscores: Sisoft/intbuff 2446 MB/s - floatbuff 2300 MB/s
Dit alles op een Epox 8KHA+ mobo.

Niks mis mee zou je denken...
Echter...
Mijn momentele luchtkoeling staat het helaas niet toe om op deze snelheid te lopen.
Bij intensief gamen knal ik naar het bureaublad en is de proc 53,5, graden.
Vandaar dacht ik effe de unlock te doen zodat ik tijdelijk op 10x166 kan draaien,en dus toch voordeel van het geheugen te hebben.
Binnenkort wil ik weer mijn waterkoeling oplappen en weer gaan gebruiken.

Maar,helaas werkt de unlock niet.
Ik heb de instructies opgevolgd volgens ocinside.de
De pinnen verbonden,nagemeten,goed bevonden,proc teruggeplaatst...
Maar het wil niet werken.
Vreemd genoeg is de keuze om een MP van 12,5 in te stellen verdwenen.
Ik kan verder ook elke MP instellen die ik wil,toch blijft de proc op 12,5 lopen.

Weet iemand wat er hier aan de hand is en wat ik kan doen om toch een succesvolle unlock te realiseren?

Edit:
M'n core:
AXDA2000DUT3C Z366254261037
KIXIB 034STPMW

Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/oelewapper/tbredmpul.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door I Am Weasel op 25-01-2004 17:01 ]

Verwijderd

De allernieuwste XPtjes zijn gelocked en wel op een manier die vrij goed werkt :+ Het gaat dan om cpu's met een weekcode hoger dan 38.

[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]

Verwijderd

hmm ik heb een pinmod gedaan met mn xp2400 op een msi kt4av en dat werkt gewoon. Ik heb alleen een draadje in mn socket gestoken, niet om de pinnen gewormd.
En wat voor draadje gebruik je? Ik heb een vezeltje uit een oude floppy kabel, dat las ik nl ook in een aantal reviews..

Verwijderd

En als dat niet werkt, zag een leuk berichtje op een duitse site over unlocken met een "pin-sticker" voor rond de 15 eurie : http://www.watercooling.d...?cPath=68&products_id=478

• I Am Weasel
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 17:51:
De allernieuwste XPtjes zijn gelocked en wel op een manier die vrij goed werkt :+ Het gaat dan om cpu's met een weekcode hoger dan 38.
[rml][ Discussie] Gelockte AMD CPU's[/rml]
Inderdaad :)
De codes die op mijn cpu staan ga ik strax ff checken.
Ongetwijfeld later dan week 38.
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:10:
En wat voor draadje gebruik je?
Met de gedachte dat 't toch niet ongedaan gemaakt hoefde te worden...heb ik 't gesoldeerd.Het draad wat ik gebruik,is bestemd voor de reparatie van printbanen.
Nogmaals,ik heb m'n werk nagemeten en de weerstand tussen de 2 pinnen was 0,0.
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 03:02:
En als dat niet werkt, zag een leuk berichtje op een duitse site over unlocken met een "pin-sticker" voor rond de 15 eurie : http://www.watercooling.d...?cPath=68&products_id=478
Had k ook al gezien ja.
Die strip verbindt op dezelfde manier de pinnen door als dat de huidige bekende pinmods dat doen.
Er staat ook bij dat ook deze strip niet werkt bij gelockte cpu's :|

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
ik raad je aan om deze mod via het socket te doen, gaat stukken makkelijker/sneller dan ijzerdraadjes wikkelen om pinnetjes

anyway ik heb op me KT266a een multiplier van 16 gekregen, dus moet het voor jou ook.

ow wacht jij wilt dat je zelf kan kiezen tussen de mp's neem ik aan? dat werkt dan neit nee, je bios ondersteunt dat niet, je moet hem echt locken op jouw mp, maar ik denk niet dat je proc er mee kapt omdat hij te warm word hoor, mijn cputje (barton2500@2.2ghz) wordt soms 65graden, denk eerder dat je een vcore probleem heb.

trouwens, goeie memscore voor pc2100! _/-\o_ weet je zeker dat het pc2100 is??

[ Voor 9% gewijzigd door Mister_X op 25-01-2004 16:06 ]

• I Am Weasel
Mister_X schreef op 25 januari 2004 @ 16:05

ik raad je aan om deze mod via het socket te doen, gaat stukken makkelijker

-
Inderdaad.Maar mezelf kennende zou ik dit vergeten als ik er een andere proc in zou duwen :)

ow wacht jij wilt dat je zelf kan kiezen tussen de mp's neem ik aan?
-
Dat is toch de bedoeling van het unlocken ja...als je de pinmod uitvoert om je MP ergens anders op te zetten is ie toch nog niet echt unlocked.

ik denk niet dat je proc er mee kapt omdat hij te warm word hoor, mijn cputje (barton2500@2.2ghz) wordt soms 65graden, denk eerder dat je een vcore probleem heb.
-
Als ik m'n Delta 120 HP gewoon naar binnen laat waaien blijft ie onder de 50 en stabiel...alleen zo''n kolereherrie :)

trouwens, goeie memscore voor pc2100! _/-\o_ weet je zeker dat het pc2100 is??
-
Absoluut >:)
2 x CT3264Z265 DDR PC2100 • CL=2.5 • Unbuffered • Non-parity • 2.5V • 32Meg x 64

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-10-2025
je zou een aangepast bios kunnen zoeken die wel hogere mp's heeft? al betwijfel ik of je die zal vinden, anders weet ik het in iedergeval ook niet (hoe te unlocken).
Pagina: 1