Ik ben bezig met een design m.b.v. CSS. Dit design heeft een header en drie kolommen (geen footer dus). Nou kan ik wel een header met drie kolommen maken, maar het wil niet lukken dat die drie kolommen allemaal even lang zijn. Er kan desnoods vanuit gegaan worden dat er een kolom altijd het langst is, maar het is niet van tevoren duidelijk hoelang de kolommen gaan worden.
De structuur v/d HTML is als volgt:
Hierbij is #header de header, en de kolommen zijn van links naar rechts #also, #reads en #content. De kolommen komen staan dus in "omgekeerde" volgoorde in de HTML.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Dit werkte alleen in Firebird 0.7, niet in IE6 & Opera 7.23 (allen Windows). Ook het vervangen van "height: 100%;" door "bottom: 0;" werkt alleen in Firebird 0.7.
Het is niet mogelijk om te doen alsof alle kolommen evenlang zijn door background-image's aan de body o.i.d. mee te geven (Faux Columns), evenals dat het niet mogelijk is om om kolommen te "faken" door een combinatie van borders en margins op de middelste kolom.
Weet iemand een manier (eventueel met een andere HTML), om drie kolommen naast elkaar te hebben die allemaal evenlang zijn, met een header erboven?
De structuur v/d HTML is als volgt:
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| <html> <head><!-- ... --></head> <body> <div id="header"><!-- ... --></div> <div id="content"><!-- ... --></div> <div id="reads"><!-- ... --></div> <div id="also"><!-- ... --></div> </body> </html> |
Hierbij is #header de header, en de kolommen zijn van links naar rechts #also, #reads en #content. De kolommen komen staan dus in "omgekeerde" volgoorde in de HTML.
Ik heb het volgende geprobeerd:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #header { position: absolute; height: 72px; width: 100%; top: 0; left: 0; } #also { position: absolute; left: 13px; top: 72px; width: 159px; height: 100%; } #reads { position: absolute; left: 195px; top: 72px; width: 161px; } #content { margin: 72px 52px 0 379px; height: 100%; } |
Dit werkte alleen in Firebird 0.7, niet in IE6 & Opera 7.23 (allen Windows). Ook het vervangen van "height: 100%;" door "bottom: 0;" werkt alleen in Firebird 0.7.
Het is niet mogelijk om te doen alsof alle kolommen evenlang zijn door background-image's aan de body o.i.d. mee te geven (Faux Columns), evenals dat het niet mogelijk is om om kolommen te "faken" door een combinatie van borders en margins op de middelste kolom.
Weet iemand een manier (eventueel met een andere HTML), om drie kolommen naast elkaar te hebben die allemaal evenlang zijn, met een header erboven?
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 17:23 ]