SCSI-kaart: maar welke is dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Ik maak hier maar even een nieuwe post van, aangezien de vorige een beetje chaotisch werd :)

Bij ABG Computers hebben ze de volgende SCSI-kaart:
-----
Initio Ultra SCSI PCI BusMaster Bootable RETAIL (Linux OK)

Retail versie
Inclusief SCSI-kabel, drivers, manual en doos
Met BIOS, dus bootable.. Press Ctrl-I for SmartSCSI, etc
Drivers voor Windows 95,98,NT, OS/2.
Deze kaart werkt onder Linux
Gebaseerd op Initio 940Ultra Chip, compatible met Initio 9100U
Sneller dan Adaptec 2940au
-----
Blablabla het is dus een Initio, gebaseerd op de 940Ultra chip, met BIOS, compatible met de 9100U. Kan ik er dan ook zomaar een BIOS update van de 9100U overheen gooien? Dit zou ik graag willen weten voor ik hem koop...

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb precies hetzelfde kaartje van precies dezelfde winkel.
is wel een fijn ding, alhoewel ik geen ervaring heb met anderen.
Ik hoorde van een gozer op internet dat er engineers van adaptec niet tevreden waren over wat ze daar moesten maken, dus begonnen ze initio. Zijn op zich goede kaarten dus lijkt me.

ik heb bij die shop eens gevraagd over die bios-updates. Ze zeiden zoiets van: ja, waarschijnlijk kan je die er wel overheen zetten. Ik heb het alleen nog niet gedaan omdat ik geen problemen heb met dat ding. If it ain't broken, don't fix it denk ik altijd maar.

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 20:28

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Topicstarter
Wat voor dingen heb je er aan hangen? En op welke snelheden? Ik ben nl. van plan een Plextor writer + IBM HD er aan te hangen, beide SCSI-3.

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

ik heb er momenteel alleen een yamaha 6x4x16 cd-writer aanhangen. Die werkt goed.
Toekomstplannen: plex40 en nog een scsi harde schijf van een gigabyte of 2. Dan kan ik gewoon rebooten terwijl ik aan het fikken ben (ok, bij wijze van spreken dan)

ik heb dus niet veen scsi ervaring en ook niet veel ervaring met mijn kaartje, maar ik geloof dat het wel een goeie is hoor!
dit winkel levert ook snel enzo, is niet zo duur.