Ik heb een logo wat opgeslagen is in JPEG-formaat en daardoor wat kwaliteitverlies heeft opgelopen ... nu moet het logo gedrukt worden en moeten de kleuren gescheiden aangelevert worden ... probleem is dat een dergelijk programma als Photoshop/Paint Shop Pro het plaatje in heel veel tinten gaat zien, terwijl het logo in totaal 3 kleuren hoort te bevatten, maar door de JPEG-compressie is dit dus wat aangepast ... nu kan ik wel alle pixels 1 voor 1 gaan inkleuren zodat het weer egale vlakken worden ... maar is er niet een optie dat dit efficienter kan? Dat Paint Shop Pro of iets dergelijks gewoon 1 kleur + de kleuren die erbij in de buurt liggen tot 1 kleur kan maken ...
Voor drukwerk zou ik 'm "tracen" in Illustrator, hier zijn volgens mij wel topics over te vinden via de search.
Verwijderd
drukwerk? paint shop pro? logo?
Volgens mij moet je gewoon even in Adobe Illustrator het logo overtekenen. Heb je het meteen in vectoren en dan heb je in het vervolg geen gedoe meer. Wel in CMYK natuurlijk.
Volgens mij moet je gewoon even in Adobe Illustrator het logo overtekenen. Heb je het meteen in vectoren en dan heb je in het vervolg geen gedoe meer. Wel in CMYK natuurlijk.
als je jpeg highres is en met effe achtergrond, kun je wellicht het laten tracen in Adobe Streamline. Maar manueel is vaak beter.