Creative Inspire 5300 5.1 set vervangen door Home Cinema?

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024
Ik heb nu alweer een hele tijd een Creative Inspire 5300 5.1 set in combinatie met een Audigy 1. Op zich niet slecht, maar ik vind de kwaliteit van de speakerset nog altijd niet denderend. Ik heb mijn radio dan ook op mijn front-speakers uitgang aangesloten zodat ik een degelijke kwaliteit geluid kan hebben, vooral als ik hem wat harder wil hebben. Aan de geluidskaart ligt de niet al-te-beste kwaliteit van het geluid dus niet.

Nu was ik aan het denken "wat nou als ik er een Home Cinema Set aan hang?". Ik ben dus even naar de Megapool en Expert gefietst, en de Megapool raadde me de Philips LX 3700 aan van 379 euro. Bij de Expert kostte diezelfde set 450 euro, maar de verkoper daar raadde me hem juist AF. Hij raadde mij een JVC TH-A25 aan, twv 299 euro. Hij vertelde me ook dat ik het geluid van mijn geluidskaart gewoon in stereo naar die set moest versturen, en dat die set hem dan naar 5.1 opmixt. In hoeverre klopt dit, en is de kwaliteit dan nog goed? Dus niet dat als ik dadelijk een vliegtuig van achter naar voren over zie vliegen in een spel, dat hij dat niet goed laat horen. (zoals nu wel is via mijn 5.1 Creative set, die de frontspeakers via een mini-jack laat gaan, evenals de rear speakers, en de centre en subwoofer door één mini-jack - 3 uitgangen op mijn geluidskaart dus)

Ik heb de search al gebruikt, maar ik kon nergens iets vinden over iemand die zijn pc op een Home Cinema Set wilde aansluiten, zonder overige dingen. Er hoeft dus geen tv of zo aan te hangen hier, ik kijk toch geen tv :P Ik wilde voor een Home Cinema Set gaan, omdat die complete sets goedkoper zijn dan losse dingen. Ik heb een budget van 300-400 euro, maar minder is altijd meegenomen :)

Kan iemand mij vertellen of het idd een dikke kwaliteitboost is als ik van deze pc-speaker set upgrade naar een Home Cinema Set? Of is het dan toch beter als ik naar een pc-speaker set upgrade die een digitale ingang en al heeft, en dus ook zo'n 300 euro gaat kosten?

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Er bestaat een dikke kans dat een home cinema set slechter danwel helemaal niet is afgeschermd, oppassen daarmee!

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• X-G
m.m schreef op 24 januari 2004 @ 16:21:
Er bestaat een dikke kans dat een home cinema set slechter danwel helemaal niet is afgeschermd, oppassen daarmee!
In hoeverre kan ik daar iets aan doen?
De DVD speler / 5.1 versterker verder van mijn pc afzetten oid?

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:59
Waarom niet gewoon een logitech 680.......

Is ook een goede set. En goede kwaliteit maar jah home cinema set is natuurlijk ook mooi :) .

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• JT
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Dark Master schreef op 24 januari 2004 @ 16:37:
Waarom niet gewoon een logitech 680.......

Is ook een goede set. En goede kwaliteit maar jah home cinema set is natuurlijk ook mooi :) .
Omdat pc speakers de kwaliteit van pc speakers niet ontstijgen. Oh ja, meeste alles in 1 setjes ontstijgen ook niet pc speaker kwaliteit.

Als je op zoek gaat in Dld, dan kan je voor ruim 600 euro een losse Yamaha receiver vinden met Canton Movie MX20, wat veeeeel beter klinkt dan wat je nu voorstelt en hebt.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

ten eerste, wat moet je met home-cinema zonder beeld?
ten tweede, en dat is wat ik zou doen (en heb gedaan); waarom niet wat meer uitgeven en iets goeds kopen zoals hier boven al gesuggereerd wordt? koop een goeie instap receiver van €300 - €400 (genoeg topics hierover) en een 5.1/6.1 speakerset, of evt eerst alleen goeie fronts en later aanvullen met center, surround en evt. sub. :)

• X-G
Ik hoef geen uberdikke geluidsinstallatie te hebben.
Ik begrijp best dat een set van 600 euro beter is dan ene van 300 euro, maar geld groeit nou eenmaal niet in mijn achtertuin.
Daarom vraag ik of het echt het geld waard is om een set van 300 euro aan te schaffen, om mijn billige setje van 100 euro of zo te vervangen. Lijkt mij toch wel he, is nog altijd 3x zo duur als wat ik nu heb...

• JT

JT

VETAK y0

Nee, scheelt niet veel. Jij betaalt 100 euro voor een pc set. 300 euro voor een HT set is niet alleen voor speakers en versterkers, maar ook voor een voorversterker, tuner, DVD speler en een afstandsbediening. Dus dan kan je het beter laten zitten. Ga dan gewoon voor een Z560 ofzo, die klinkt een stuk beter iig.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• Trunksmd
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-02 10:05
Ik wil niet arrogant doen, maar in die prijsklasse (300 euro) klinkt een logitech z680 beter dan alles wat op de markt is van die home cinema-setjes (eigen ervaring) , tenzij je in de januari uitverkopen nog een van oorsprong duurder setje op de kop tikt. :)
Je kunt het natuurlijk niet vergelijken met echte hifi, maar in deze prijsklasse zou ik toch eens goed over een z680 nadenken.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:05

voodooless

Sound is no voodoo!

JT heeft gelijk, koop liever een dure PC speaker dan een goekope HT set! Je zegt immers zelf dat je de meeste features niet nodig hebt, je betaalt er echter wel voor. Kun je beter het zelfde geld uitgeven aan iets wat je wel wil hebben.

Wat betreft die crap die de verkopers je proberen wijs te maken over het alleen stereo aansluiten van je geluidskaart: Dat is dus echt onzin. Als je de HT set laat upmixen naar 5.1, dan gebruikt ie DPL of DLP II. Dat is altijd slechter dan een echte analoge/digitale 5.1 aansluiting. De verkoper wil natuurlijk zijn crap verkopen, en zegt dit omdat de goekoper HT sets geen analoge 5.1 ingang hebben ;)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• X-G
deepspace schreef op 24 januari 2004 @ 18:12:
JT heeft gelijk, koop liever een dure PC speaker dan een goekope HT set! Je zegt immers zelf dat je de meeste features niet nodig hebt, je betaalt er echter wel voor. Kun je beter het zelfde geld uitgeven aan iets wat je wel wil hebben.

Wat betreft die crap die de verkopers je proberen wijs te maken over het alleen stereo aansluiten van je geluidskaart: Dat is dus echt onzin. Als je de HT set laat upmixen naar 5.1, dan gebruikt ie DPL of DLP II. Dat is altijd slechter dan een echte analoge/digitale 5.1 aansluiting. De verkoper wil natuurlijk zijn crap verkopen, en zegt dit omdat de goekoper HT sets geen analoge 5.1 ingang hebben ;)
Oh man, wat een &#&*#$@&*## dan. Ik vroeg nog "is dat dan niet met veel kwaliteit verlies?". "Nee, nee, is geen kwaliteitsverlies."
Maarja, ik wil dus gewoon speakers hebben die wat harder kunnen dan deze, en ene waarbij de bass niet zo overheerst. Ik heb namelijk de bass al op 45% gezet (standaard 50%), en dan nog blaast ie. Maar het vreemde is, dat de radio die ik op mijn geluidskaart heb aangesloten dat ook doet... Zal het dan aan mijn geluidskaart liggen of zo? Heeft het veel kwaliteitswinst als ik een Audigy 2 koop en deze Audigy 1 verkoop?

• JT

JT

VETAK y0

Neh. Probeer in plaats daarvan is je subwoofer onder je bureau vandaan te halen, uit de hoek te halen, op spikes of rubber te zetten en dan word het vast al minder. Z560 heeft wel meer dan neutrale bas. Misschien dat je dan beter Creative kan nemen of nog liever de Altec Lansing 641, maar die zijn allemaal 100 euro duurder terwijl de Z560 kwalitatief niet er voor onder doet. Sterker nog, ik snap niet waar ze het van doen voor 149 euro, bij Dynabyte notabene. Zou eerst is die prijs controleren.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Ik heb ook diezelfde opstelling als jij gehad. E ook ik wou betere geluidskwaliteit hebben. Ik heb bij Megapool een Pioneer DCS-313 gekocht. De geluidskwaliteit is erorm van dit apparaat!! Ik stuur het signaal vanuit mijn Audigy 1 in stereo naar de Pioneer en deze set dit om naar 5.1. Dit werkt perfect. Ik heb ook geluisterd naar de Philips LX3700 & de JVC. Ik heb uiteindelijk toch besloten om iets meer geld neer te leggen ten bate van de betere geluidskwaliteit. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Maar wat ik hiermee dus wou zeggen is dat dit heel goed mogelijk is! >:)

• X-G
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 23:48:
Ik heb ook diezelfde opstelling als jij gehad. E ook ik wou betere geluidskwaliteit hebben. Ik heb bij Megapool een Pioneer DCS-313 gekocht. De geluidskwaliteit is erorm van dit apparaat!! Ik stuur het signaal vanuit mijn Audigy 1 in stereo naar de Pioneer en deze set dit om naar 5.1. Dit werkt perfect. Ik heb ook geluisterd naar de Philips LX3700 & de JVC. Ik heb uiteindelijk toch besloten om iets meer geld neer te leggen ten bate van de betere geluidskwaliteit. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke kwestie.
Maar wat ik hiermee dus wou zeggen is dat dit heel goed mogelijk is! >:)
Wat kostte ie dan? Als het een beetje binnen de perken valt, zal ik daar eens voor gaan kijken :D

Verwijderd

X-G schreef op 25 januari 2004 @ 11:55:
[...]

Wat kostte ie dan? Als het een beetje binnen de perken valt, zal ik daar eens voor gaan kijken :D
Ik heb hem voor €449,- mee gekregen bij Megapool. Als je een beetje lult kan je hem bij BCC misschien nog wel voor iets minder meekrijgen! >:) Ik heb voor de Pioneer niet alleen gekozen vanwege de betere geluidskwaliteit, de speakers voelen ook veel steviger aan dan die van de andere setjes. Ook de gebruiksmogelijkheden zijn erg uitgebreid bij dit apparaat.

• X-G
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 20:41:
[...]

Ik heb hem voor €449,- mee gekregen bij Megapool. Als je een beetje lult kan je hem bij BCC misschien nog wel voor iets minder meekrijgen! >:) Ik heb voor de Pioneer niet alleen gekozen vanwege de betere geluidskwaliteit, de speakers voelen ook veel steviger aan dan die van de andere setjes. Ook de gebruiksmogelijkheden zijn erg uitgebreid bij dit apparaat.
http://www.internetwarenhuis.nl/index.asp?PID=PI-0071-00
350 euro :D
Is dat een beetje redelijke tent? Ze zijn zo goedkoop...

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
JT schreef op 24 januari 2004 @ 19:15:
(...) terwijl de Z560 kwalitatief niet er voor onder doet. Sterker nog, ik snap niet waar ze het van doen voor 149 euro, bij Dynabyte notabene. Zou eerst is die prijs controleren.
ja die prijs verbaast mij ook erg... Ik zit al een tijdje te overwegen of ik die set ga aanschaffen, maar nergens zag ik hem goedkoper dan zo'n 230 euro. Uiteindelijk vond ik dat toch wat te duur, maar nu ik die 149 opeens zie ga ik toch wel erg twijfelen.. Iemand die set toevallig al 'live' gezien bij Dynabyte voor die prijs? Of zou het gewoon een tikfout zijn? (was geloof ik altijd 249, dus 2'tje per ongeluk in een 1 veranderd ;))

Ik ga morgen anders iig ff kijken en zie dan wel of ik hem neem of niet. Maar als iemand bij voorbaat al kan zeggen dat het een tikfout is dan bespaart me dat weer een reisje naar Dynabyte ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 26-01-2004 01:04 ]

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-07 14:38

Jag

Ik zou zoals al gezegd is idd niet voor zo'n all-in-one HT setje gaan, dan zou ik persoonlijk liever een wat duurder pc speakersetje hebben staan.

Wat JT zegt is ook waar, pc speakers onstijgen de kwaliteit van pc speakers niet (als ik nu lees lijkt het een beetje een open deur :P ). Het begint idd een beetje interessant te worden vanaf 600 euro, liever meer uiteraard.

Wat ook een goede optie is voor veel mensen, is om te beginnen met een instap HT receiver (denk niet dat die dingen nergens naar klinken, je mist vooral features). En dan twee HiFi speakertjes erbij.
En dan later als je weer geld bij elkaar hebt gespaard nog een center/surrounds en een sub erbij.

• JT

JT

VETAK y0

Tja, dat wil die vast niet :X Meerdere replys dat het geen goed id is, gaattie niet echt in mee. Maar 1 reply dat zo een all-in-1 HT setje geweldig is en hijs verkocht. Lijkt me dat het een user is die alleen bevestiging zoekt.

Ecodan warmtepomp

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:05
een Z680 is een groot verschil met die 5300. Ik heb hem in de huiskamer staan. Voor muziek is ie niet zo bijzonder (overheersende bass), maar in films is ie echt heel indrukwekkend. Zeker weten veel beter dan menig HT setje.

Ik heb wel de subwoofer op spikes gezet, de bass is dan een stuk zuiverder, en mijn banken en cv's trillen niet meer zo heel erg ;)

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

X-G schreef op 24 januari 2004 @ 16:19:

Bij de Expert [...]. Hij vertelde me ook dat ik het geluid van mijn geluidskaart gewoon in stereo naar die set moest versturen, en dat die set hem dan naar 5.1 opmixt. In hoeverre klopt dit
Dit klopt echt helemaal niet. Als je het signaal van je geluidskaart in stereo naar je set stuurt, kun je er nooit en te nimmer meer 5.1 uithalen.

Opmixen bestaat ook niet (of het moet een of andere hele vage surround mode zijn, die uit het niets er wat extra kanalaen bij verzint...). Downmixen wel.

[ Voor 15% gewijzigd door j-w op 26-01-2004 11:26 ]

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
nog even reageren op een antwoord eerder hier gepost,

De Z-680 , dat geval waar zoveel topics over zijn dat die bass zo dreunt, en zo het geluid aardig naar de knoppen helpt? Als je dat mooi vind moet je dat kopen. Maar vind dat dat wel even moet worden gemeld, ;)

ow, zag al dat er zo iets was gezegt, (lees dit dan als een benadrukking van het vorige antwoord :z ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door -Skyhawk- op 26-01-2004 11:31 ]

Pagina: 1