Apache Virtual Host maar dan voor FTP

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Met apache kan je virtual hosts aanmaken en met de proxy module kan je er voor zorgen dat je meerdere webservers kan draaien achter 1 public ip zonder dat alle websites op dezelfde server moeten draaien.

Nu is mijn vraag kan dit ook voor ftp en hoe doe je dit ? Ik heb namelijk 1 ip adres en daar draait nu 1 ftp server op waar zowel ik als de buurman rechten voor hebben. Nu wil ik het echter zo doen dat er geforward wordt op domein naam.

ftp.voorbeeld.nl -> intern naar 192.168.100.200
ftp.voorbeeld.com -> internet naar 192.168.10.1

en dat je dan niet op ip kan connecten is niet zo`n probleem.

Maar hoe regel je dat dan ? / Welke software kan dit ?

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Kan niet.
Ftp heeft geen 'host' header, en dus kan je maar 1 ftp draaien op een ip-adres.

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:14

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

alleen mogelijk via porten (jij 21 buurman port 22 ofzo)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Is het niet mogelijk met iptables uit te vissen naar welk domein geconnect word en daarna door laten routen op dat ip?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:51

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Er is iig in Apache 2 wel een mod_ftp_proxy , maar wie/wat/waar durf ik niet te zeggen.

Braaikamer - Smoke&BBQ

• raymonvdm
Ik gebruik 1.3 omdat ik in 2.0 de Vhosts niet aan de praat kreeg heb het gedaan zoals beschreven maar werken ho maar.

Mischien toch eens verder zoeken op dat mod_ftp_proxy

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:38
is dat mod_ftp_proxy niet gewoon een FTP-proxyfunctie?

• raymonvdm
Cutebritney schreef op 26 januari 2004 @ 21:44:
is dat mod_ftp_proxy niet gewoon een FTP-proxyfunctie?
Dat is volgens mij ook wat ik zoek. ? Maar ik weet het niet zeker zou het dan werken als reverse proxy ? ik gebruik het namelijk wel voor http om webserver op m`n internet lan te benaderen. apc.domein.nl -> 192.168.100.83

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-08 22:32
zoiets als dit met ProFTPD?

ach...in een volgend leven lach je er om!

• raymonvdm
Ik gebruik alleen als host Win2k. En ik wil niet meerdere ftp`s op 1 server. Maar 1 ftp server die zeg maar forward naar een andere ftp server. Ik kan namelijk domein aanmaken tot ik een ons weeg ook subdomeinen. Maar ik krijg maar 1 ip van m`n provider. Daar moet dus de oplossing voor gevonden worden.

1 ftp server op 192.168.100.200 met eventueel een virtualhost forward naar 192.168.10.1 (verderop in m`n netwerk)

• Xandrios
raymonvdm schreef op 26 januari 2004 @ 21:48:
[...]

Dat is volgens mij ook wat ik zoek. ? Maar ik weet het niet zeker zou het dan werken als reverse proxy ? ik gebruik het namelijk wel voor http om webserver op m`n internet lan te benaderen. apc.domein.nl -> 192.168.100.83
Nee, jij wilt dat aan de FTP request de host-variabele wordt ontrokken, en op basis daarvan een actie gebeurd. Een proxy is iets dat simpelweg cached, en zeker niet dat soort dingen kan regelen.
Sterker nog, voor zover ik weet kan het helemaal niet met FTP :o

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

gaat je nooit lukken, aangezien ftp clients niet de hostname mee sturen waarnaar ze connecten.

Verwijderd

Erkens schreef op 26 januari 2004 @ 23:26:
gaat je nooit lukken, aangezien ftp clients niet de hostname mee sturen waarnaar ze connecten.
En als je die ftp-connects éérst via een site door een phpscript haalt die je doorverwijst. Zo heb je wel de mogelijkheid om te kijken naar de hostheader.

disclaimer: dit is zomaar een wild idee, de verdere implementatie laat ik geheel aan u over ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 07:02 ]

• raymonvdm
Hmm iemand mischien een ip adresje over ? Want het ziet er niet naar uit dat dit gaat werken.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

raymonvdm schreef op 27 januari 2004 @ 10:02:
Hmm iemand mischien een ip adresje over ? Want het ziet er niet naar uit dat dit gaat werken.
ipv6 :P

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

waarom niet met een poort werken?
ftp://ftp2.ftp.nl:2100 bv?

*insert signature here

• raymonvdm
Werkt niet achter een kennisnet proxy :-(

• Xandrios
raymonvdm schreef op 27 januari 2004 @ 17:21:
Werkt niet achter een kennisnet proxy :-(
Bij kennisnet mag je dit soort grapjes sowieso niet doen, en al ZEKER geen dienst opzetten met FTP pubs....

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Cutebritney schreef op 27 januari 2004 @ 20:49:
[...]

Bij kennisnet mag je dit soort grapjes sowieso niet doen, en al ZEKER geen dienst opzetten met FTP pubs....
ik denk dat hij bedoelt dat je niet naar die poorten mag connecten, mja, gevalletje "pech gehad" zeg ik dan, die security zal er wel niet voor niets opzitten.

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-08 18:03
Je kunt in IIS op basis van gebruikersnamen zeggen waar een bepaalde persoon heen moet, ik weet alleen niet helemaal meer hoe dat ging. Volgens mij moest je dan de directory de naam van de gebruikersnaam geven en dan dan gaat ie automatisch naar de juiste locatie toe. Ik heb het ooit eens zo aan de praat gekregen maar moet eens kijken hoe ik dat ook alweer gedaan heb. Dat is het enige dat je kunt doen met IIS. Zoals al eerder gezegt werkt het niet op basis van hostheaders omdat je die gewoon niet hebt in IIS. Zodra ik weet hoe het ook alweer zat post ik nog wel een keertje...

EDIT:
Ik weet het alweer!!
Onder je Default FTP Site moet je Virtuele Directorys aanmaken. Deze moeten de naam van je Username hebben.
bijvoorbeeld als ik een VD aanmaak die Marco heet dan moet ik ook een account aanmaken dat Marco heet. Als ik dan aanlog op die server wordt ik automatisch geredirect naar deze specifieke directory. Denk er natuurlijk wel aan dat je ook schrijf/lees rechten moet hebben op die folder. Je kunt helaas dus niet op sitenaam redirecten maar je kunt natuurlijk wel altijd connecten op de juiste DNS Naam en dan vervolgens inloggen met het account dat hoort bij die site.

[ Voor 35% gewijzigd door mbrouwer op 27-01-2004 21:45 . Reden: Even mijn 2e server bekeken! ]

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

• raymonvdm
Cutebritney schreef op 27 januari 2004 @ 20:49:
[...]

Ik werk op een ROC dus ik moet via kennisnet naar buiten toe naar binnen toe hebben we op dit moment 38 ip`s in gebruik dus dat is het probleem niet.
Pagina: 1