Toon posts:

[Safari] Testen op Safari zonder Mac

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Met de volgende tool kun je zonder een Mac kijken hoe je pagina er op Safari uit komt te zien:

http://www.danvine.com/icapture/

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Dank je!

Is erg handig als je wilt weten hoe je site er op een mac uit zou zien, kortom of hij dus ook er wel zo uitziet op een mac als jij hebt bedoelt.

Thx :>

Verwijderd

Geeft dit vaak problemen dan ?

Overigens zie ik bij mijn site dat hij niet zo goed overweg kan met css.. (?)
klik <- check die scrollbar :?

By the way, tweakers.net ziet er goed uit op 'n apple (iemand voegde hem net toe :) )

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 15:49 ]

• Xiqum
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-05 21:58
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:47:

By the way, tweakers.net ziet er goed uit op 'n apple (iemand voegde hem net toe :) )
Dat was vast ik :o

Verwijderd

waaat, mijn site doet het helemaal niet :o!!!
zie: http://capture.danvine.com/results/42191.png :x
/edit

Hmm, met http://dabombe.com doet ie het wel. Alleen de thumnail doet het, de full image niet :x
/edit:
na ctrl + f5 doet ie het wel goed :)

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 16:15 ]

• ShadowrunR
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-05 23:53
Volgens mij kom't omdat je site op zijn server nog niet volledig geladen was. Er zijn wel meer pagina's te zien die niet volledig geladen zijn, terwijl de screenshot al genomen wordt.

• Scurra
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online
Voor dat nog meer mensen zich afvragen waarom hun screenshots leeg zijn, of bepaalde afbeeldingen nog missen, een stukje uit de FAQ:
The screenshot loads but it doesn't look finished. What gives?
First, is there a blue progress bar behind the URL in the screenshot? If so, try entering the direct URL, avoid redirects.
Check the status bar. Does it report an error?
Then again it may be due to bandwidth saturation. In that case, try your URL again later
Houd dus ff de blauwe balk in de adresbar in de gaten.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04

crisp

Devver

Pixelated

Weinig zinvol; zo'n enkel screenshot zegt natuurlijk niet veel over de complete werking van je site. Als je echt een goede indicatie wilt hebben of je site in Safari werkt en je hebt niet de beschikking over een Mac installeer dan een linux-distro met KDE en bekijk je site in Konquerer - daar is Safari immers op gebaseerd.

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 24 januari 2004 @ 22:29:
Weinig zinvol; zo'n enkel screenshot zegt natuurlijk niet veel over de complete werking van je site. Als je echt een goede indicatie wilt hebben of je site in Safari werkt en je hebt niet de beschikking over een Mac installeer dan een linux-distro met KDE en bekijk je site in Konquerer - daar is Safari immers op gebaseerd.
idd een screenshot van de homepage zegt natuurlijk niet alles, maar ik vind het toch een handige tool, zeker voor mensen die niet de tijd -lees: zin - hebben om een linux met koncquerer te installeren alleen mar om na te kijken of je site er goed uitziet op een mac... ik ben er bvb door gerustgesteld dat de meeste van mijn websites er allemaal vrij deftig uitzien :*)

/*link bookmarked */

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-01 16:54

creative8500

freedom.

crisp schreef op 24 januari 2004 @ 22:29:
Maar als je op een screenshot ziet dat er haast geen pixel afwijkt van de manier waarop Firbird het renderd, en je op de hoogte blijft van ontwikkelingen, ben je al een flink eind. Maar op 'grotere sites' is het uiteraard onontbeerlijk dat je ook onder Safari uitgebreid test.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:47:

Overigens zie ik bij mijn site dat hij niet zo goed overweg kan met css.. (?)
klik <- check die scrollbar :?

Op mijn mac met iexplorer niet.. (tweakers wel, maar got niet helemaal) maar ja wie gebruikt er nou een mac & iexplorer :P

Ik vind het wel een handige site moet ik zeggen. Zo is iig te checken of de frontpage qua layout ongeveer werkt. Ik test mijn sites altijd met mozilla, opera en iexplorer op mijn pc en dezelfde browsers op de mac ( mijn ibookje heeft de oude os-x en daar werkt safari niet op). Dus totdat ik de nieuwe os-x en safari heb, toch erg handig! :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Mac en IE is een doodzonde (waarom neem je dan een Mac?)
Daarnaast is IE voor de Mac ook een van de grootste gedrochten die MS heeft weten voort te brengen (naast windows ME)

Intentionally left blank

Verwijderd

MacIE was een van de eerste browsers met behoorlijke ondersteuning van webstandaarden. CSS1.0 werd bijna volledig (zo'n 95%) ondersteund. Geen enkele andere browser heeft dat geevenaard AFAIK.

Qua vergelijkingen etc, komt die browser ook meestal uit de bus als eentje die meer ondersteunt dan z'n Windows tegenhanger, maar het topic ging over Safari geloof ik :)

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 02:32:
MacIE was een van de eerste browsers met behoorlijke ondersteuning van webstandaarden. CSS1.0 werd bijna volledig (zo'n 95%) ondersteund. Geen enkele andere browser heeft dat geevenaard AFAIK.

Qua vergelijkingen etc, komt die browser ook meestal uit de bus als eentje die meer ondersteunt dan z'n Windows tegenhanger, maar het topic ging over Safari geloof ik :)
4 jaar geleden ja...

Intentionally left blank

Verwijderd

crisp schreef op 25 januari 2004 @ 02:28:
Mac en IE is een doodzonde (waarom neem je dan een Mac?)
Daarnaast is IE voor de Mac ook een van de grootste gedrochten die MS heeft weten voort te brengen (naast windows ME)
Ben ik 100% met je eens, maar ik gebruik zoveel mogelijk browsers op pc & mac om mijn sites te testen, dus IE staat daar ook op.
Pagina: 1