SCSI floppy-drive ?

Pagina: 1
Acties:

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Topicstarter
Ik zat te denken mijn hele systeem om te bouwen naar scsi.. dus ook maar afstand te doen van die floppy drive.. Bestaan deze ? en zo ja zijn ze een beetje snel? en welke interface zijn ze ? en waar kan je ze kopen.. in pricewatch staan ze niet :?

http://www.xbmcfreak.nl/

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Nee, bestaan niet.

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Ja, bestaan (bestonden) wel, zelf nooit eentje gezien.

Volgens mij zijn die dingen nergens meer te krijgen.

Aannames zijn fataal.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ja, die bestaan.
TEAC maakte ze, maar niet meer (zie "http://www.teac.com/dsp/fd/fd_faq.html#Is there a direct replacement").
Zelf heb ik ze in oude SGI-systemen gezien, alleen waren dat "gewone" floppy-drives met SCSI-converter.
Ik zou er alleen niet aan gaan beginnen, want ze zijn op een PC-moederbord niet bootable (geen enkele die ik ken ondersteunt ze vanuit de BIOS). Je schiet er ook niets mee op om ze naar SCSI over te zetten, want ze zijn niet sneller, de snelheid van een floppy-drive wordt beperkt door mechanische factoren. Ze zijn alleen belangrijk voor SCSI-gebaseerde workstations waarin de leverancier de extra kosten voor een SCSI-FDD minder erg vindt dan de kosten (in geld, ruimte en complexiteit) van een aparte floppy-controller op het moederbord.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Zijn er geen scsi LS-120 drives ???

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:50

sus

is druk :+

LS-100 :? Moet dat niet een LS-120 wezen :?

• The Jester
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

SUN heeft ze in z'n SPARC-stations (UltraSparc 20 en zo), maar voor de thuisgebruiker is er niet aan te komen. Ik heb me ook de pleuris gezocht naar zo'n ding, maar zelfs SUN-Nederland kon me niet helpen ;(

Mocht jij meer success hebben, laat mij dan ook ff weten waar ze te krijgen zijn. Nogmaals, ik geef je weinig tot geen kans.

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

• Chemist
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07-11-2025
Op dinsdag 12 december 2000 13:22 schreef suspicious het volgende:
LS-100 :? Moet dat niet een LS-120 wezen :?
Staat er toch ;) :P

Just because I'm paranoid, doesn't mean they're not watching me

• White Feather
  • Laatst online: 22:46
Laughed my ass off at this one. . . a SCSI Floppy drive! ! ! Damn, and it's only $135.00 too. . . Digital Silence pointed it out to me this morning. Heh. .

The Winstation SCSI FDD is perfect for the imbedded server market which is migrating towards more space saving footprints," said Jill Colee, Marketing Vice President at Winstation Systems. Colee continues, "It makes economic sense not having to incorporate costly and useless interfaces such as the FDD when all storage can be handled with one interface. This technology opens the door for hundreds of OEM and Industrial applications that otherwise would have had to imbed two interfaces when the more superior SCSI technology can be incorporated for all rotating media.

http://www.d-silence.com/news.shtml#newsitem976020659,12533 Heb hem daar niet kunnen vinden. (search kaput)

http://www.winstation.com/winstation_current_scsi_144_fdd.htm

• redguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

redguy

Can Cow come out to to play ?

uuhuh.. Alsof het geen probleem is dat er een slome SCSI fdd aan een over het algemeen bloedsnelle SCSI bus hangt tegenwoordig.

Veel servers hebben tegewoordig alleen maar U2W SCSI met een atapi cd driveje..

IP Rocks

Pagina: 1