Toon posts:

[cardbus] SMC8036TX niet aan de praat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het volgende doet zich voor. Ik heb een oude laptop meegenomen naar het buitenland (pemtium 166, windows '98). Om op het stundentennetwerk te komen werd ons aangeraden de volgende kaart te kopen:
EZ Card 10/100Mbps Fast Ethernet Cardbus Adapter: SMC8036TX, prijs 40euro

We hebben deze kaart in de laptop geduwd, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet aan de praat. Als ik de stuurprogramma's bijwerk dan vraagt ie naar de windows '98 CD, heb ik hier natuurlijk niet! Maar dan wil ik de drivers van de bijgeleverde diskette installeren, en dan pakt ie die niet! (geeft de melding dat er geen drivers voor het apparaat op staan).

Ook de nieuwe drivers, gedownload van de smc site werden niet herkent.

Weet iemand welke drivers ik dan moet gebruiken of wat anders het probleem kan zijn. In dos krijg ik de melding als ik testsmc.com uitvoet dat de connection tussen de laptop en de kaart niet aanwezig is, very strange?!

Hoopt dat iemand me kan helpen want ik heb de laptop hier hard nodig!

Verwijderd

je zegt het zelf al: regel een win98 cd. hij zal wel wat tcp/ip onderdeeltjes nodig hebben ofzo. had ik gister ook met w95 en zo'n pcmcia wifi ding. (die van de KPN)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is dus het probleem. We zitten hier op een stundentencampus en iedereen heeft XP. Niemand heeft de W'98 CD nog in zijn bezit. Kunnen we die benodigde files dan nergens downloaden?!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:09:
Dat is dus het probleem. We zitten hier op een stundentencampus en iedereen heeft XP. Niemand heeft de W'98 CD nog in zijn bezit. Kunnen we die benodigde files dan nergens downloaden?!
nope, en je doet hier eigenlijk een warez request, al bedoel je dat natuurlijk niet zo.

maar als je op een studentencampus zit kan ik me niet voorstellen dat daar nergens en w98 cd rondzwerft...

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

veel 166Mhz laptops kunnen helemaal geen cardbus (32bits) aan, alleen maar pcmcia(16bits)

check voor de zkereheid je manual. en post eens wat voor lappie je hebt als je er niet uitklomt

Iperf

Verwijderd

fish schreef op 24 januari 2004 @ 15:32:
veel 166Mhz laptops kunnen helemaal geen cardbus (32bits) aan, alleen maar pcmcia(16bits)

check voor de zkereheid je manual. en post eens wat voor lappie je hebt als je er niet uitklomt
als windows een kaart herkent kan die laptop dus cardbus aan :)

sterker nog, een cardbus kaart pas niet eens in een 16bits pcmcia slot. vanwege die bolletjes op de bovenkant van de contactstrip.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:34:
[...]

als windows een kaart herkent kan die laptop dus cardbus aan :)

sterker nog, een cardbus kaart pas niet eens in een 16bits pcmcia slot. vanwege die bolletjes op de bovenkant van de contactstrip.
euh ze passen toch regelmatig wel hoor
ik heb hier ook zo'n lappie ... die lust hem wel no problem

(maar of die die kaart nou herkende . :? ik dacht het wel
maar dat ga ik nu niet uitzoeken)

Iperf

Verwijderd

haha, echt waar? wist ik niet.

zou wel strak zijn als een 16 bits slot een 32 bits kaart echt herkent. misschien valt er dan nog wat te tweaken :P

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dubbel ssry

[ Voor 96% gewijzigd door Fish op 24-01-2004 15:48 ]

Iperf

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish schreef op 24 januari 2004 @ 15:37:
[...]

euh ze passen toch regelmatig wel hoor
ik heb hier ook zo'n lappie ... die lust hem wel no problem

(maar of die die kaart nou herkende . :? ik dacht het wel
maar dat ga ik nu niet uitzoeken)
edit // mmmm z ik slinger die ouwe kutlaptop wel even aan
dan weten we het zeker

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dit is natuurlijk geen warez request! Ik heb iedereen gevraagd! Als ze allemaal XP hebben, gaan ze geen W'98 meenemen naar hun campus he!
De laptop is een Advance! Ik kende het merk ook niet, want laptop was niet van ons! Ik zou wel graag willen weten of het uberhaupt wel mogelijk is om met dit 32-bit kaartje te werken! Anders hebben we een probleem natuurlijk.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

fish schreef op 24 januari 2004 @ 15:47:
[...]

edit // mmmm z ik slinger die ouwe kutlaptop wel even aan
dan weten we het zeker
hij past wel maar ziet hem niet

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan het kaartje terugbrengen naar de winkel en een kaartje kopen met 16-bit?! of is er een manier om het kaartje toch aan de praat te krijgen?! Want anders moet ik 4 uur met de bus heen en terug om het kaartje te ruilen?!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 17:06:
Dus ik kan het kaartje terugbrengen naar de winkel en een kaartje kopen met 16-bit?! of is er een manier om het kaartje toch aan de praat te krijgen?! Want anders moet ik 4 uur met de bus heen en terug om het kaartje te ruilen?!
ziet hij uberhaubt iets of doed alsof z'n neus bloed als je die kaart er in doed ?

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
ik kan weinig leven ontdekken, dus ben bang dat ie hem, niet herkent

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

dan vermoed ik dat je lappie alleen pcmcia en geen cardbus ondersteund

ik denk dat die sitecomkaart nog pcmcia is al ik het zo bekijk
(mocht je naar een alternatief zoeken)

[ Voor 13% gewijzigd door Fish op 25-01-2004 18:15 ]

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nog eens verwijdert uit de harware en als ik dan vervolgens reboot en zoek naar andere hardware, vindt ie wel een netwerkkaart, maar als ik dan wil installeren, vraagt ie om mijn Windows '98 CD.

Dus ik denk toch dat de laptop cardbus kas lezen, maar dat ik de W'98 toch nodig heb. Misschien kun je op jouw lappie ontdekken welke drivers ik nodig heb, anders moet ik de CD maar vanuit Nederland laten opsturen!!
Er moet toch een manier zijn om die specifieke drivers van het net te plukken?!?!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mijn lappie kent geen cardbus wel pcmcia
ik zou dus niet weten welke drivers je nodig had (je merk is ook anders)

Iperf

Verwijderd

Topicstarter
Okay, de problemen zijn verandert!! De cardbus hebben we geruild met een andere kaart die het wel op onze laptop zou moeten doen, namelijk:

Xircom® 10/100 Network+ Modem 56 PC Card Adapter
Hierbij heb ik de nieuwste drivers van de site geplukt:
Driver [XEM5600_2641.EXE] (2206KB) 2.64.1

Ik heb bij nieuwe hardware toevoegen de netwerkadapter geselecteerd en de xircom kaart geinstalleerd. Na de installatie staat er dat het apparaat correct werkt en ook de PCMCIA socket is geactiveerd en werkt correct staat er!
Alleen als ik ipconfig /all probeer in dos lukt dit niet
ook als ik ip wil checken bij uitvoeren, krijg ik de melding:
fatale IP-fout

Wordt echt tijd dat we internet krijgen, want we betalen voor de hele periode van 5 maanden, dus elke dag die vorrbijgaat zonder internet betalen we voor niks!!

(de eerderbesproken cardbus SMC deed het overigens wel bij de kerel waarmee we geruild hebben).

• Sjaaky
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-08 21:09
Nog even over die windows 98 cd. Als je al een keer iets met een netwerk hebt geinstalleerd op je notebook, dan staan de bestanden al op je harde schijf. Windows vraagt alleen om de cd om zeker te zijn dat je de goede bestanden pakt. Als je als bestandslokatie c:\windows en c:\windows\system gebruikt kan de installer daar de benodigde bestanden vinden.
Je geeft dus eerst c:\windows als lokatie op, als er dan een melding komt dat hij een bestand niet kan vinden gebruik je c:\windows\system en dat blijf je zo afwisselen tot alles geinstalleerd is. Als hij een bestand dan toch niet kan vinden kan je ook nog even zoeken in explorer naar de juiste lokatie.

Verwijderd

Topicstarter
Okay, thanx for the help! Maar ik heb de CD opgestuurd gekregen, dus das sowieso wel handig!! Maar jeh, daar ligt nu het probleem dus niet mee!
Het probleem is dat ik een werkende netwerkcard met de goede drivers niet aan de praat krijg :(

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is opgelost. W'98 was een beetje gaar geworden van het uitproberen van verschillende kaartjes denk ik. Toen ik windows opnieuw erop had gezet, kon het kaartje probleemloos geinstalleerd worden! Hehe
Pagina: 1