Het volgende doet zich voor. Ik heb een oude laptop meegenomen naar het buitenland (pemtium 166, windows '98). Om op het stundentennetwerk te komen werd ons aangeraden de volgende kaart te kopen:
EZ Card 10/100Mbps Fast Ethernet Cardbus Adapter: SMC8036TX, prijs 40euro
We hebben deze kaart in de laptop geduwd, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet aan de praat. Als ik de stuurprogramma's bijwerk dan vraagt ie naar de windows '98 CD, heb ik hier natuurlijk niet! Maar dan wil ik de drivers van de bijgeleverde diskette installeren, en dan pakt ie die niet! (geeft de melding dat er geen drivers voor het apparaat op staan).
Ook de nieuwe drivers, gedownload van de smc site werden niet herkent.
Weet iemand welke drivers ik dan moet gebruiken of wat anders het probleem kan zijn. In dos krijg ik de melding als ik testsmc.com uitvoet dat de connection tussen de laptop en de kaart niet aanwezig is, very strange?!
Hoopt dat iemand me kan helpen want ik heb de laptop hier hard nodig!
EZ Card 10/100Mbps Fast Ethernet Cardbus Adapter: SMC8036TX, prijs 40euro
We hebben deze kaart in de laptop geduwd, maar op de een of andere manier krijg ik hem niet aan de praat. Als ik de stuurprogramma's bijwerk dan vraagt ie naar de windows '98 CD, heb ik hier natuurlijk niet! Maar dan wil ik de drivers van de bijgeleverde diskette installeren, en dan pakt ie die niet! (geeft de melding dat er geen drivers voor het apparaat op staan).
Ook de nieuwe drivers, gedownload van de smc site werden niet herkent.
Weet iemand welke drivers ik dan moet gebruiken of wat anders het probleem kan zijn. In dos krijg ik de melding als ik testsmc.com uitvoet dat de connection tussen de laptop en de kaart niet aanwezig is, very strange?!
Hoopt dat iemand me kan helpen want ik heb de laptop hier hard nodig!