Via ICS geen connectie met andere netwerk-PC's (dan server)?

Pagina: 1
Acties:

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-07 22:51
De vraag is misschien nog wat onduidelijk: Via ICS geen connectie met andere PC's (dan server) op netwerk? Even wat uitleg.

Via de search en faq ben ik al een heel eind gekomen bij het opzetten van mij thuisnetwerk: ICS werkt, remote desktop ook :). 1 ding lukt nog niet...

Voor de duidelijkheid mijn netwerk in beeld:

<Alcatel Router/modem>
|
|
<HUB/SWITCH>-------<SERVER>- - - - - - -<LAPTOP>
|
|
<DESKTOP>

De desktop + Server hangen dus rechtstreeks aan de hub. De laptop (WiFi kaartje) connect via de server met ICS naar internet. Alle PC's draaien overigens XP-prof (de server zelfs met een PII en 64 mb RAM :P)

De server "ziet" op het netwerk zowel de desktop als de laptop, maar de desktop en de laptop zien elkaar niet. ;(

Wat heb ik zelf al gedaan. O-)
- Network wizards uitgevoerd...
- Extra NIC in de server op de hub aangesloten die dan niet de ICS functie heeft.
OF kan ik beter die extra NIC rechtstreek op een extra NIC in de desktop aansluiten :?
- wat doe ik fout? Of kan het gewoon niet?

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Verwijderd

Dit kan in principe gewoon niet. Je bent nu aan het routen, namelijk.

Er is echter een oplossing; stap van ICS af en maak een "Network Bridge" aan tussen de netwerkverbinding naar de HUB/Switch en de WLAN-kant. Dit is in Windows XP zeer makkelijk te doen, selecteren en dan voor "Bridge" kiezen.
Met bridgen zou het moeten werken :)

• dirkjesdirk
Dank voor je reactie.
Wat maakt dan in dit geval het verschil tussen ICS (internet gateway) en de network bridge?
En, zou het ook niet werken door een extra (niet gedeelde) LAN aansluiiting vanaf de server te maken op de Hub?

• dirkjesdirk
ff een update...
Het is gelukt op de volgende wijze :P

Heb een extra NIC in de server geplaatst (100 Mb a 3 pleuros :+ ). Allebei de NIC's op de hub aangesloten. De ene NIC als LAN, de andere als ICS sharing, die
dan door zowel de desktop via het LAN als de laptop via WiFi als Internet Gateway wordt gebruikt. Werkt op zich goed, alle PC's kunnen elkaar "zien". :9
Iemand nog een beter idee?
Bijvoorbeeld: de server rechtstreeks aan de ADSL Modem en via 2e NIC wordt het
signaal verdeeld over de HUB?

[ Voor 3% gewijzigd door dirkjesdirk op 06-02-2004 15:55 ]