Ik ben bezig met een nieuwsysteempje.
En ik voeg dus met php het nieuws toe en dat weergeef ik op de pagina nieuws.php
Aangezien het nieuws soms erg lang is moet de hoogte van de div's aangepast worden.
De hoogte van de div waarin de tekst staat moet bijvoorbeeld uitgerekt worden.
Nu had ik de volgende phpcode gebruikt om voor elkaar te krijgen dat ik voor elk bericht aparte hoogtes kan gebruiken:
Op de nieuws toevoegen pagina geef ik dan dus de layoutheight op en dat zet ie in de database en dat leest ie hier weer uit waardoor je dus in html krijgt:
<DIV id=leftbar style='height: 935 px'>
In IE en Opera werkt dit perfect, zie bijvoorbeeld:
http://www.hidef.nl/nieuws.php?id=9
In mozilla werkt dit voor geen meter. Als ik de broncode opvraag in mozilla staat er wel gewoon:
<div id=leftbar style='height: 700 px'>
dus zo te zien werkt het php gebeuren wel alleen mozilla werkt niet met de bovenstaande html code.
Ik snap niet waarom want volgens mij gebruikt opera dezelfde engine (toch?).
Het werkt ook niet als ik alleen
<div style='height: 700 px'>
doe.
Ik snap er niets van en baal hier vreselijk van. Dacht eindelijk alles klaar te hebben.
Please help me.. ik kan anders niet verder met mn site.
En ik voeg dus met php het nieuws toe en dat weergeef ik op de pagina nieuws.php
Aangezien het nieuws soms erg lang is moet de hoogte van de div's aangepast worden.
De hoogte van de div waarin de tekst staat moet bijvoorbeeld uitgerekt worden.
Nu had ik de volgende phpcode gebruikt om voor elkaar te krijgen dat ik voor elk bericht aparte hoogtes kan gebruiken:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
| <?php include("config.php"); $query = "SELECT layoutheight FROM nieuws WHERE id = '$id'"; $resultaat = mysql_query($query) or die ("query mislukt"); while($obj = mysql_fetch_object($resultaat)){ echo "<DIV id=leftbar style='height: $obj->layoutheight px'>"; } ?> |
Op de nieuws toevoegen pagina geef ik dan dus de layoutheight op en dat zet ie in de database en dat leest ie hier weer uit waardoor je dus in html krijgt:
<DIV id=leftbar style='height: 935 px'>
In IE en Opera werkt dit perfect, zie bijvoorbeeld:
http://www.hidef.nl/nieuws.php?id=9
In mozilla werkt dit voor geen meter. Als ik de broncode opvraag in mozilla staat er wel gewoon:
<div id=leftbar style='height: 700 px'>
dus zo te zien werkt het php gebeuren wel alleen mozilla werkt niet met de bovenstaande html code.
Ik snap niet waarom want volgens mij gebruikt opera dezelfde engine (toch?).
Het werkt ook niet als ik alleen
<div style='height: 700 px'>
doe.
Ik snap er niets van en baal hier vreselijk van. Dacht eindelijk alles klaar te hebben.
Please help me.. ik kan anders niet verder met mn site.