Toon posts:

[Explorer] DivX laat explorer zomaar crashen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi ik heb Xp en alle bijhorende updates. ik heb een map met (nu nog maar) 2 filmpjes. de 2e filmpje geeft een soort voorbeeld plaatje OP de map zodat men al kan zien voor het openen welk film het is. tenminste theoritisch dan want meestal is het plaatje zwart vanwege de introfilmpje.

de 1e filmpje op het moment dat de plaatje weergegeven wordt crasht de explorer en na 1 seconde herstelt hij zich weer maar de hele verkenner is foetsie. ik kan onmiddelijk naar verkenner en doorklikken naar hetzelfde map en weeral crasht het bij het tonen van de voorbeeldplaatje van filmpje 1. met filmpje 2 geen problemen.

toen heb ik een paar mappen erboven de structuur veranderd van videomappen naar documentenmappen. nu kan ik veilig in de map komen maar wel zonder voorbeeldweergave. dan wil ik de filmpje aanklikken en weeral crasht de explorer.

die filmpje heeft het wel goed gedaan. is hij nu zo erg verminkt door 1 of andere vage reden of is het nog wel te redden of heb ik wat fout ingesteld enz enz enz?

virusscanner eroplos gelaten, niets gevonden. geen spyware gevonden. ik heb vandaag de divxtotalpack gevonden in GoT FAQ en gedownt en geinstalleerd omdat ik vanwege format geen 1 divx meer had.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een nieuw probleem sinds ik deze probleem ontdekte. of dat toeval is weet ik niet. bij het editten van mijn bericht op GoT blijft de voortgangbalkje hangen en kan ik eeuwen wachten.

als ik de terugblader knopje gebruik krijg ik een foutmelding dat die pagina al verlopen is en dan kom ik weer op GoT en zie ik dat de bericht toch geplaatst is.

dit probleem onstond vandaag na het pogen de eerder genoemde divxfilm te benaderen.....

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 20:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
het probleem met editten en dat ik blijf hangen tijdens het bericht plaatsen is nog steeds niet opgelost en is zwaar irritant.

herkent niemand deze probleem?

en verder heb ik G spot gebruikt voor die filmpje dat me explorer steeds laat crashen. volgens de gegevens is het een XviD filmpje en heb ik de juiste codec al. waarom crasht ie telkens?
Afbeeldingslocatie: http://www.myimager.com/uploads/bruce_62234104180_98232.JPG

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 08:35 ]

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dat crash probleem ken ik uit windows 2000. daarbij moet je in het bestand folder.htt een bepaalde regel weghalen zodat geselecteerde filmpjes niet automatisch in de preview komen (daar struikelt de explorer.exe steeds over)

onder winxp heb ik dit probleem nooit gezien maar het lijkt er sterk op dat jij het wel hebt..

dit heb ik uit de faq, weet niet zeker of het je helpt aangezien ik winxp maar matig ken:

Hoe zet ik autoplay af in XP?

Ga naar Start-> Run -> gpedit.msc

Computer Configuration (aan de rechterkant) -> Administrative Templates -> System

Dubbelklik op "Turn off Autoplay"

Zet deze aan

Sluit de Group Policy Editor

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het gedaan en de turn autoplay off staat nu aan. het helpt echter niet. maar dit is iets voor cdromspelers bijv. de film staat op de harde schijf.

ik ben het geklik met omwegen een beetje zat :(

hierbij een verzoek aan een moderator deze te moven naar WOS (explorerprobleem?=windows probleem) aangezien ik hier geen respons (verdeeld over paar dagen) krijg behalve van Pixal..

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

ik wist t al niet zeker :D

maar je moet wel zoeken in de mediaplayer preview hoek, geen twijfel mogelijk

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:21
Op verzoek, move AV -> WOS :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Zou ook een conflict in je codecs kunnen zijn.

- Verwijder eerst Windows MediaSpeler
- Herinstalleer Video en Audio codecs (ik gebruik Ace Mega Codec Pack hiervoor, deze heeft ook een Aggressive remover waarbij alle codecs eerst worden verwijderd)
- Herstart Computer
- Herinstalleer Windows Media Speler via http://www.windowsupdate.com

Voeg eventuele nieuwere versies van de codec na dit proces toe.

Ik had hetzelfde probleem met het bekijken van Thumbnails. Was een conflict met MPG codecs van mijn codec pack en die van MS

[ Voor 1% gewijzigd door elevator op 28-01-2004 22:44 ]

Verwijderd

Topicstarter
http://ace.subpage.net/ voor de mensen die de ace mega codec pack willen.

er is ook een nieuwere ACMP beschikbaar maar das beta versie. die heb ik nu gedownt omdat ik dat als 1e werkende link had. hij is nu harmfull programs aan het zoeken maar man man man.... wat een boel codecs heeft ie :| ik heb maar voor de zekerheid niets aan of uitgevinkt uit die enorme waslijst.

als blijkt dat dit de oplossing is zal ik een moderator vragen de divx total pack linkje te veranderen naar ACMP linkje.

ennuh heb nog nix gezien of gemerkt van codecs verwijderaar :|

edit: nadat ACMP geinstalleerd was speelde de film (heb dit probleem maar bij 1 film) nog altijd niet af en valt me explorer nog altijd weg (taakbalk klokkie enz) toen de mediaplayer verwijderd en gerebooted. filmpje weer aangeklikt en weeral floept explorer weg. ik ben nu mediaplayer 9xx aan het downen....

edit1: mediaplayer 9 gedownt en de nieuwste codec ervoor ook. toch wilt dat filmpje gwoon NIET spelen! hij heeft het wel gedaan.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 10:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
die XviD filmpje is van een vriend van me en die had ik dus opgeslagen op mijn harde schijf 1 maand geleden. nu kan ik plots hem niet meer openen. volgens die vriend van mij is het shareware filmpje. kan dat of is dat bullshit? ik heb Ace Total Codec Pack geinstalleerd. volgens Gspot heb ik de juiste codecs....

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2004 18:45 ]

• akimosan
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Tja ik heb de volgorde toch wel goed aangegeven.

- Eerst WMP (Windows Media Player) verwijderen, eventueel ook Andere codecs packs/geïnstalleerde codecs
- Dan Ace Mega Codecs Pack installeren (Ik doe een full install (Professional Edition) van 5.93, de beta heb ik nog niet geprobeerd.)
- Bij het draaien van AMCP wordt je gevraagd: Would you like to run Agressive Remover?
- Ik draai geen virusscan binnen AMCP (beetje overkill)
- Herinstalleer dan pas Windows Media Player
- Herinstalleer nieuwere versie van codecs. AMCP is al een beetje oud, maar wel uitgebreid. Ik kom eigenlijk geen film tegen die ik niet kan draaien.

Verwijderd

Topicstarter
nutteloze post, oplossing staat 1 post lager...

[ Voor 186% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 13:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
goed, de oplossing kwam bij mij door het installeren van FFDSHOW. nu kan ik eindelijk die film bekijken. Driver Total Pack en Ace Codec Total Pack werken gwoon niet net zoals de losse oodecs die ik hiervoor wel gebruikt had en ook goed werkten. het rare is dat volgens Gspot ik alle codecs had geinstalleerd die nodig waren voor die filmpje. maar goed mensen met trubbels, loop lekker over naar FFDSHOW en je bent klaar!!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:35
Kijk, da's nu makkelijk. Kgeloof dat ik drie post heb gezien van andere mensen, en het probleem is opgelost. Ik had hetzelfde probleem en zag dit topic, dus ik ga ff kijken of het bij mij ook gaat werken _/-\o_ :D

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 13:39:
goed, de oplossing kwam bij mij door het installeren van FFDSHOW. nu kan ik eindelijk die film bekijken. Driver Total Pack en Ace Codec Total Pack werken gwoon niet net zoals de losse oodecs die ik hiervoor wel gebruikt had en ook goed werkten. het rare is dat volgens Gspot ik alle codecs had geinstalleerd die nodig waren voor die filmpje. maar goed mensen met trubbels, loop lekker over naar FFDSHOW en je bent klaar!!
update: fddshow hielp goed bij het afspelen van alle filmpjes die ik had, MAAR als ik met een programma die filmpjes wilde bewerken stond er steeds geen geldigde xvid gevonden. ik heb toen een standalone xvid codec van koepie gedownt en nu is alles opgelost.

voor het andere probleem dat ik hier poste: nl. explorer die traag was en bleef hangen of crashde. ik had adaware, spybots, online nortonscanner, thuis nortonscanner allemaal geupdated en laten scannen. het hielp nooit.

vandaag was ik het beu en wilde ik net gaan formatteren omdat ik amper over got kon surfen en meestal bleef het halverwege hangen. de oplossing was voor mij pestpatrol die je op je computer installeert. hij attenteerde me op een boel hijack dingen die mensen laat kijken waar ik zelf naar aan het kijken bent.

me explorer is nog nooit zo snel geweest als nu......

pestpatrol je hebt een tevreden klant erbij :Y)

• mduijvendijk
  • Laatst online: 11-05 14:22

mduijvendijk

Flying Rukia ^_^

Ik heb dit zelfde probleem af en toe met ogm bestanden (dual audio + subtitles)
Probleem hiermee is, dat ffdshow dit niet kan afspelen en ik hij vast loopt met de ogm splitter.
Ik kan deze er wel af halen, maar dan kan ik geen ondertiteling meer gebruiken :/

Sometimes human's are...

Verwijderd

Topicstarter
ehm wat heeft fddshow met ondertitels te maken :?

heb je BSplayer al geprobeerd? OGM heb ik nog nooit gebruikt. welk versie fddshow is het? het is een rotklus maar je moet veel proberen en proberen en proberen. met de fddshow kon ik alles bekijken maar bewerken gaat gwoon nie. ik moest gisteren alweer aparte DIV3 downen omdat viritualdubmod niet met fddshow kon werken. das al de 2e codec nouw.

fddshow is alleen maar goed om te kijken en niet om te bewerken.....
Pagina: 1