Toon posts:

[XP]Beste prog. om files te verzenden?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met het volgende... ik probeer regelmatig grote (700mb+)files te verzenden naar een vriend van mij, ik heb het al al op verschillende manieren geprobeerd.. via MSN, Serv-U, ICQ , maar nu heb ik vaak last van errors... via MSN "file transfer failed", Serv-U ook foutmeldingen... m.a.w. na een paar uur uploaden foutmelding en kunnen weer van voren af aan beginnen :-(
Wat is nu het beste om op een goede veilige manier files naar elkaar te verzenden? Met resume of iets dergelijks... t'word een klein beetje frustrerend dat het steeds fout gaat.....
B.v.d. Richard

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Je kan proberen met mirc, deze heeft een resume functie, of remote administrator daarmee kan je bestanden mee versturen zonder problemen.

Verwijderd

Topicstarter
Remote administrator? wat is dat precies?

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:13

spaceboy

Op grote hoogte

FTP-server kun je instellen dat je kan resumen. (wat zijn uberhaupt de Serv-U foutmeldingen??)

Je kunt natuurlijk ook heel simpel de grote files even winrar'ren naar 15mb pakketjes ofzo.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:26:
Remote administrator? wat is dat precies?
Probeer Google eens

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik ben voorstander van FTP (bv Serv-U en CuteFTP oid).

Verwijderd

Topicstarter
Dat laatste zat ik ook al aan te denken... met wat par2-files erbij maken...
Serv-u geeft gewoon aan connection closed.. ik stuur al keep alive pakketjes mee... en dat resume op serv-u heb ik eerlijk gezegd nog niet gevonden...

• bigfoot1942
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
ik zou niet voor remote administrator gaan. de snelheid wordt daar erg door afgeremd en er zit ook geen resume functie in.
Kan je niet een server opzetten, bij voorkeur ftp, maar als je xp pro hebt zit dat ingebouwd. Http kan ook, en dan gewoon alleen dat bestand in de wwwroot, niemand die bij toeval erop komt en de bestandsnaam weet. En je vriend kan dan downloaden met bijv DAP.
vergeet natuurlijk de beveiliging niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat doe ik dus al.. Met Serv-U.. werkt perfect.. als ik mij geen errors kreeg... wat http betreft.. het gaat om grote bestanden.. 700mb en meer.. denk toch maar dan dat ik er pakketjes van ga maken.. of iemand moet nog iets anders weten?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

IMHO FTP: iedereen heeft een client, heel goed met rechten in te stellen, resume, niet al te veel overhead, etc etc.

Maar goed, WOS --> Software Algemeen aangezien je geen nieuw OS zoekt maar (een discussie over) programmas.

Of Serv-U aan resume doet weet ik niet, maar zo niet (al zou me dat verbazen): neem een andere FTP server :)

En je kunt altijd nog alles inpakken in rarfiles van XX MB.

[ Voor 27% gewijzigd door F_J_K op 24-01-2004 13:53 . Reden: resume serv-u ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Heb het niet kunnen vinden in Serv-U.....

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Serv-U ook foutmeldingen... m.a.w. na een paar uur uploaden foutmelding en kunnen weer van voren af aan beginnen :-(
wat voor foutmeldingen?

ik zal even rebooten naar windows - het zit er namelijk zeeeeeer waarschijnlijk wel. kijk eens bij de folder-permissies in je ftp server :)

verder kan Bulletproof FTP Server dit zeker weten :)

edit:

en Serv-U kan het dus ook:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/22121/full.jpg

let niet op de users en domeintjes, ik heb hem net geinstalleerd :+

[ Voor 31% gewijzigd door G33rt op 24-01-2004 15:22 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo heb ik het ook ingesteld.......

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

G33rt schreef op 24 januari 2004 @ 15:12:
[...]

wat voor foutmeldingen?

ik zal even rebooten naar windows - het zit er namelijk zeeeeeer waarschijnlijk wel. kijk eens bij de folder-permissies in je ftp server :)

verder kan Bulletproof FTP Server dit zeker weten :)

edit:

en Serv-U kan het dus ook:

[afbeelding]

let niet op de users en domeintjes, ik heb hem net geinstalleerd :+
Nou volgens mij is die "append" dat users bestanden kunnen aanvullen die ze uploaden. Dat gaat niet over downloaden. Ik kon 't ook niet vinden. Maar het gaat automatisch bij mij. Als ik wil downloaden (en ik heb dat bestand al gedeeltelijk) vraagt hij netjes of hij wil resumen.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

• G33rt
Nou volgens mij is die "append" dat users bestanden kunnen aanvullen die ze uploaden.
mja, das logisch. of mensen een download resumen moeten ze zelf kiezen in hun client ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok... andere vraag... waarmee kan die vriend van mij het beste bestanden ophalen? welke client?

• G33rt
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:40:
ok... andere vraag... waarmee kan die vriend van mij het beste bestanden ophalen? welke client?
imho kan je dat prima met elke willekeurige ftp client doen

• FlashFXP
• CuteFTP
• LeechFTP
• WS_FTP
• ...

ikzelf gebruik de eerste omdat ik die het overzichtstelijke vind :)

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

G33rt schreef op 24 januari 2004 @ 15:37:
[...]

mja, das logisch. of mensen een download resumen moeten ze zelf kiezen in hun client ;)
Ja... dat KAN... maar ik herinner mij wel dat ik vroeger -lang, lang geleden- toen ik nog wel 's op ftp-servers rondneusde, je soms de melding kreeg "this server doesn't support download resuming" o.i.d. Dus het is wel zeker zo dat er ftp-servers zijn die het niet ondersteunen (of waar je het uit kunt zetten).

Voor FTP'en gebruik ik good old Total Commander, maar heel uitgebreid is dit niet. Voor mijn behoeften is het perfect (en het ondersteunt resuming).

• G33rt
Dus het is wel zeker zo dat er ftp-servers zijn die het niet ondersteunen (of waar je het uit kunt zetten)
dat is echter geen issue als je serv-u of bftp draait, aangezien die dat prima ondersteunen :)

en zeker, tegenwoordig krijg je die melding bijna nooit meer hoor :)
Pagina: 1