Laserjet 4 aan netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Mr GAmba
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05-2021

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Hoi, ik heb een tijdje geleden van iemand een laserjet 4 printer gekregen. Hij stond al een tijdje op het werk maar deed het niet meer, dus wilde ze hem weggooien. Dus ik dat ding gekregen om te maken en dat ik gelukt ( Printbaan gesmolten ?? ) Maar in ieders geval ik mocht hem houden.
Nu is mijn vraag er zit wel een soort van netwerk kaart in dat ding. Maar hoe moet ik die nu aan het netwerk hangen. Op google kan ik niks anders vinden dan progamma's om een dedicated printserver te maken en daar de printer aan te hangen.

Heeft iemand thuis ook zijn laserjet 4 aan het netwerk hangen en zo ja hoe??

Signature unavailable

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb er geen thuis maar heb wel vaker de nieuwere Laserjets in een netwerk gehangen.

Afaik zit er gewoon een Jetdirect in. Je moet uitzoeken op welk IP die draait (desnoods resetten met jumper oid) en dan kan je hem benaderen via een webinterface. Ook kan die meerdere netwerkprotocollen ondersteunen zoals NetBeui en IPX/SPX.

Er is vast wel documentatie / software hierover te vinden op het net, heb heel even voor je gezocht op de HP site maar niks gevonden. Maar met een uitgebreide zoektocht kom je er zeker wel.

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Je heb gelijk het is een jetdirect,

Heb net wat met die printer zitten kloten en je kan een ip instellen. Dus als ik met webbrowser naar dat ip ga krijg ik een soort webpagina ??

Signature unavailable

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Mr GAmba schreef op 24 januari 2004 @ 13:01:
Je heb gelijk het is een jetdirect,

Heb net wat met die printer zitten kloten en je kan een ip instellen. Dus als ik met webbrowser naar dat ip ga krijg ik een soort webpagina ??
Niet met de Jetdirectkaarten uit de generatie van de LJ4...die moet je configgen op de printer zelf of via HP Jetadmin.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Als je dat ding een ip nummer kan geven, kun je hem prima gebruiken. Met win2k en XP kun je naar een ip-adres printen. Met Win9x lukt dit ook wel, maar dan moet je een tooltje hebben.

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
telnet moet wel werken

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
HEb nu in menu iets gevonden dan kan ik ip instellen. En moet ik dan in windwos gewoon netwerk printer instellen op dat ip adres??

Signature unavailable

• Barracuda
nee je moet een locale printer installeeren,
vervolgens moet je een nieuwe poort aanmaken (hier kan je kiezen voor een TCP/IP poort

PS. wat voor windows heb je ?

[ Voor 12% gewijzigd door Barracuda op 24-01-2004 13:10 ]

• MissingDog
  • Niet online
Mr GAmba schreef op 24 januari 2004 @ 13:08:
HEb nu in menu iets gevonden dan kan ik ip instellen. En moet ik dan in windwos gewoon netwerk printer instellen op dat ip adres??
Je moet in windows een lokale printer installeren, nieuwe poort 'standaard TCP' aanmaken en hier de printer naar verwijzen.

edit: Blllllllllllllaaaaaaaaaaaaaaaaat...te laat :)

[ Voor 9% gewijzigd door MissingDog op 24-01-2004 13:10 ]

• grimson
  • Laatst online: 17-05 19:20

grimson

domeingrommer

welke Windows ?
Kies gewoon voor 'standaard TCP/IP poort' en vul het IP adres in

/edit
eh, uiteraard is de bovenste vraag welke Windows (versie) de TS bezit :)

[ Voor 43% gewijzigd door grimson op 24-01-2004 13:16 ]

• Barracuda
grimson schreef op 24 januari 2004 @ 13:11:
welke Windows ?
Kies gewoon voor 'standaard TCP/IP poort' en vul het IP adres in
omdat windows NT & 9x deze optie niet hebben

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-05 08:29
Alleen is JetAdmin niet meer te doenloaden bij HP. Nu moet je Printer Installation Wizzard of WebJetadmin gebruiken. De beste manier om de kaart te configgen is door op de console van de printer er een IP adres in te kloppen die past bij jou netwerk.

Vervolgens download je de HP Download manager. Flash daarmee de laatste firmware in de Jetdirect kaart. Is dit allemaal gelukt kun je in Win2k / XP gewoon een Standaard TCP/IP poort aanmaken die verwijst naar het ip adres van de printer. Installeer en share de printer. Dan moet het allemaal wel werken.

Dus eigenlijk heb je Jetadmin, printer installation wizzard en Webjetadmin niet nodig om em te installeren. Als je alleen via het IP protocol gaat printen is het verstandig om IPX, DLC en Appletalk uit te zetten via de console van de printer. Die heb je dan niet nodig.

Suc6

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Thnx allemaal,

Mijn probleem was dat ik de printer zocht als netwerk printer ( leek mij logisch ), maar het is dus een lokale printer.

In de printer heb ik gewoon een ip adres gemaakt. Ik heb in windows een lokale printer aangemaakt en dan nieuwe poort aanmaken. En toen vond hij hem wel. En hij werkt >:)

[ Voor 45% gewijzigd door Mr GAmba op 24-01-2004 13:18 ]

Signature unavailable

Verwijderd

Het simpelste is de network printer install wizzard van HP http://h20000.www2.hp.com...9-3&lang=English+%28US%29 gebruiken en die laten zoeken vanaf pc die toegang heeft tot het netwerk waar printer aan hangt, na een tijdje
wordt printer gevonden(als je de ip instellingen van je netwerk in de printer hebt gestoken) en ik dacht dat die soft ook de laatste drivers kan afhalen.

Zoeken naar up to date firmware voor die jetdirect printserver kan met de HP download manager: http://h20000.www2.hp.com...=13037&prodSeriesId=27355
die scant ook je netwerk en geeft aan welke jetdirectservers je kan upgraden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 13:25 ]

• Mr GAmba

Mr GAmba

Ondertitel unavailable

Topicstarter
Onder windows XP is het nu gelukt. Maar onder windows 98 heb ik die optie niet om andere poort te maken. Hoe heette dat progje ?

Signature unavailable

Verwijderd

Zie mijn vorige post hp install network printer wizard, eerste link

• MissingDog
  • Niet online
Mr GAmba schreef op 24 januari 2004 @ 13:22:
Onder windows XP is het nu gelukt. Maar onder windows 98 heb ik die optie niet om andere poort te maken. Hoe heette dat progje ?
je kunt 'm ook delen op de XP machine en de 98 bak dus laten printen naar de share

Verwijderd

windows 98 ondersteund dat niet! om te printn naar een IP port

Er is wel software voor...

Moet je eens zoeken met Remote printing ofzo
Pagina: 1