met meerde computers op een XP-compu werken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk, om via meerdere PC's, op een computer te werken?
Wij hebben een goede computer, en een paar brakke computers, maar nu zou ik dus via die andere computers, op die nieuwe willen werken, maar op zo'n manier, dat ook op die nieuwe nog gewerkt kan worden.

een VNC netwerk valt dan geloof ik af, omdat je dan de controle van de hele computer overneemt.

Dus resumerend: De gebruiker van de nieuwe computer logt gewoon in als persoon1, en werkt met zijn dingetjes. En dan de mensen op computer 2 en 3, kunnen dan ook op die PC inloggen, (als persoon2 en 3) en hun eigen programma's draaien, zonder dat de muis en het toetsenboard van persoon 1 gestoord worden. (het vertragen van het systeem, is natuurlijk een logisch gevolg, maar dat is niet erg)

Hopelijk begrijpen jullie wat ik bedoel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat jij zoekt heet Terminal Server / Services. Zit standaard in de server versies van Windows (althans 2k en 2k3). Maar hier zitten wat haken en ogen aan. Kortom dit lijkt me geen optie voor je als je hier (nog) niet mee bekend bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En is er niks wat VNC achtig is, en wel geschikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:02:
niet zo direct...met windows xp is het mogelijk om 1 gebruiker remote te laten inloggen...er schijnt iets in omloop te zijn wat meerdere connecties toestaat op xp...maar dat zal vast niet zo goed werken als een win2k(3) terminal server....winxp is daar nou eenmaal niet voor bedoeld.

maar wat voor software gaat er door de gebruikers gebruikt worden? is het een kantooromgeving of een thuis/gameomgeving? dit kan ook de mogelijkheden nog eens beperken.

[ Voor 21% gewijzigd door MissingDog op 24-01-2004 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zit natuurlijk met het probleem dat je ook nog op de goede pc moet kunnen werken.
Dit gaat dus niet met een VNC of remote desktop achtig iets, je moet dus echt een server OS draaien en geen Windows XP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

neej want VNC (zoals je zelf al zegt) de controle van de hele PC over.
Terminal Services geven een normale desktop van een PC, maar de bewerkingen worden gedaan op de server.
niet geschikt voor spelletjes, btw.
en je hebt HEEEEEL VEEEEEEL CPU power en enorme hoeveelheden RAM nodig als het allemaal een beetje soepel moet draaien.
vooral als je van plan bent wat zwaardere applicaties te draaien.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Wat jij wilt is meerdere verschillende gebruikers tegelijkertijd. Dat gaat afaik alleen met TS/Citrix werken, maar dat kost centen. Oplossingen zoals VNC/PCAnywhere etc is alleen voor 1 gebruiker / gewoon de pc overnemen op afstand.

edit:
jullie zijn zzznel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Mike Jarod op 24-01-2004 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
Mike Jarod schreef op 24 januari 2004 @ 13:08:
[...]
Wat jij wilt is meerdere verschillende gebruikers tegelijkertijd. Dat gaat afaik alleen met TS/Citrix werken, maar dat kost centen. Oplossingen zoals VNC/PCAnywhere etc is alleen voor 1 gebruiker / gewoon de pc overnemen op afstand.
http://www.thinsoftinc.com/products_winconserver_info.html

kan ook met XP pro... :z

WinConnect Server XP (is alleen niet gratis)

[ Voor 6% gewijzigd door Zwelgje op 24-01-2004 13:11 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Niet online
Interessante link Zwelgje!

edit: heb je er ervaring mee? wat zijn de con's ?

[ Voor 51% gewijzigd door Mike Jarod op 24-01-2004 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:59

grimson

domeingrommer

Windows XP SP2 (nu nog beta) kan 2x remote logins accepteren.
Er kunnen dus 2 personen onafhankelijk op één XP machine werken met SP2.
Hetzij 1 console + 1 Remote desktop
of 2x Remote desktop

[ Voor 18% gewijzigd door grimson op 24-01-2004 13:15 ]

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:37
grimson schreef op 24 januari 2004 @ 13:13:
Windows XP SP2 (nu nog beta) kan 2x remote logins accepteren.
Er kunnen dus 2 personen onafhankelijk op één XP machine werken met SP2.
Hetzij 1 console + 1 Remote desktop
of 2x Remote desktop
de beta kan het nog niet iig, de final mischien wel, tenminste ALS het geactiveerd word.. het zou wel zo moeten zijn maar das wachten

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

En dat schijnt weer te kunnen door middel van een registry entry (ook in de beta).

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 15:29
zwelgje schreef op 24 januari 2004 @ 13:18:
[...]

de beta kan het nog niet iig, de final mischien wel, tenminste ALS het geactiveerd word.. het zou wel zo moeten zijn maar das wachten
Klopt met een registry key is het idd mogelijk.

Have winXP sp2 beta? Enable concurrent session NOW

Ik heb het getest en het werkte idd. Helaas deden een aantal andere applicaties het niet goed meer met Sp2 Beta. Heb mijn PC toen meer weer eens geherinstalleerd. :(

[ Voor 13% gewijzigd door Rolfie op 24-01-2004 14:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hmmm, en is er ook nog een ander programma dan WinConnect en de Beta van windows XP SP2?? Die laatste is natuurlijk niet legaal te krijgen, en de eerste is een klein beetje boven mijn budget. . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zwelgje schreef op 24 januari 2004 @ 13:10:
[...]

http://www.thinsoftinc.com/products_winconserver_info.html

kan ook met XP pro... :z

WinConnect Server XP (is alleen niet gratis)
Idd, zwelgje, kan je je ervaringen eens posten? Of anders je UIN of MSN adres, zodat ik je kan contacten erover :D Ben namelijk wel geïntresseerd, maar ik wordt met de demo niet veel duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
En kwam net tegen dat het met windows 2003 (server dus) ook mogelijk moet zijn, heeft iemand daar ervaring mee, en zo ja: Hoe doe je dat??

En is het mogelijk om van windows XP Home edition up te graden naar windows 2003 server, zonder je instellingen (mail etc. en je users) te verliezen????

Oja, ok foutje

|
|
\/

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2004 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Burlap - als je zelf de laatste poster bent - wil je dan je laatste bericht bewerken in plaats van je topic te kicken? :)

Verder - met Windows 2003 Server kan het inderdaad ook - maar hou hier wel rekening met een hele hoge licentiekosten (Terminal Services licenties enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand ervaring met PC AnyWhere van Symantec? Of is het daar niet mogelijk om met meerdere computers in te loggen op een computer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Met PCAnyWhere kan je eveneens de pc overnemen. XP Pro kan je met de beta van Service Pack 2 is enablen voor twee sessies door middel van een simpele registeraanpassing.
Dit is momenteel nog een besloten beta. Ook is er geen melding van gedaan dat dit een feature zou worden. Dus een goede kans dat in de final deze mogelijkheid niet meer aanwezig is.

Lees als je geinteresseerd bent ook even [rml][ XP] Service Pack 2, de Beta[/rml] door :)

Maar dit heeft bij mij tot nu toe alleen op een helemaal schone image gewerkt.

[ Voor 4% gewijzigd door sanfranjake op 02-02-2004 16:23 . Reden: typo ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
weet iemand of bij de nu gereleasde SP2 het nogsteeds mogelijk is om met 2 gebruikers op 1 computer te werken d.m.v. remote desktop?? (zoals in de beta wel mogelijk was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Sheez wat een swier omhoog

Staat in de SP2 RTM draad: [rml][ XP] ServicePack 2 released to manufacturing[/rml] .

Als je het al aan de praat krijgt (mij niet gelukt) dan is het nog maar voor 1 console en 1 remote sessie tegelijk.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-09 10:35
burlapp schreef op 13 augustus 2004 @ 17:34:
weet iemand of bij de nu gereleasde SP2 het nogsteeds mogelijk is om met 2 gebruikers op 1 computer te werken d.m.v. remote desktop?? (zoals in de beta wel mogelijk was)
werkt niet ..we hebben het geprobeerd hier op het werk :(
of moet je er iets speciaals voor aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-11-2024
tja,. in de beta moet je rommelen met de registers ofzo, in een van de eerste stond het aan, in latere zat het wel, maar uitgeschakeld. Dus ben benieuwd. Backslash zegt dus dat het mogelijk is met 1 op de desktop en 1 remote.

de ander zegt dat het niet mogelijk is. Ik zou graag 1 remote en 1 gewoon achter de desktop willen, dus is dat nou wel mogelijk? Of niet... :-S

En iemand dat replacen van die DLL al geprobeerd? termsrv.dll heette die geloof ik van build 2055?

[ Voor 13% gewijzigd door burlapp op 13-08-2004 19:57 ]

Pagina: 1