Toon posts:

[koopadvies] Versterker + bijbehorende boxen

Pagina: 1
Acties:
  • 134 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben kwaliteits gek, ik ben eigenlijk net begonnen met geld investeren in audio. Ik zoek een versterker/reciever + 2 (bijbehorende) boxen.

Verder gebruik ik een terratec 5.1 sky geluidskaart, maar ben niet van plan om 5.1 te gaan gebruiken, dit vooral aangezien ik alleen maar mp3's luister, en zelf muziek opneem.

Conclusie: ik wil een goede versterker met goede boxen, vooral om mp3's te luisteren achter de computer. Een bijbehorende vraag is of 4 boxen aanvullende kwaliteit leveren ten opzichte van 2 boxen.

Mijn budget: 600 EURO

alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

een koda versterker met 2 koda zuiltjes van de wehkamp 300 pleuro in totaal koop je er 2 :/

• killerbee17
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-06-2024
Inderdaad

En koda levert absoluut een goede kwaliteit.

wwweet ik veel...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al 2*Tannoy mercury m20's staan, en ik wil wel een verbetering, of eventueel met 4 boxen gaan werken(als me dat bevalt). Ik kan de "torentjes" trouwens niet vinden, kan je wat preciezer zijn?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:36:
Ik ben kwaliteits gek, ik ben eigenlijk net begonnen met geld investeren in audio. Ik zoek een versterker/reciever + 2 (bijbehorende) boxen.

Verder gebruik ik een terratec 5.1 sky geluidskaart, maar ben niet van plan om 5.1 te gaan gebruiken, dit vooral aangezien ik alleen maar mp3's luister, en zelf muziek opneem.

Conclusie: ik wil een goede versterker met goede boxen, vooral om mp3's te luisteren achter de computer. Een bijbehorende vraag is of 4 boxen aanvullende kwaliteit leveren ten opzichte van 2 boxen.

alvast bedankt _/-\o_
Een goede versterker met goede boxen voor 600 euro zal wel een beetje krap worden. Voor een beetje hifi versterker ben je al snel 300 euro kwijt. Dan houd je dus nog maar 150 euro over voor de speakers. 2e Hands is er voor 600 euro waarschijnlijk wel veel te vinden. Stap eens een goede hifizaak binnen en vraag om advies.
Wat betreft het idee van 4 speakers: niet doen! Als je toch alleen muziek luistert heeft het totaal geen zin. Je moet een duurdere versterker hebben en je budget per speaker halveert nog eens een keer.

Wat mensen hierboven zeggen over "koda zuiltjes" etc. zou ik niet doen. Koda is een ontzettend budget merk en ik heb er geen goede ervaringen mee.

Verwijderd

Topicstarter
Nou het zit zo, ik heb al 2 tannoy's staan, aangezien ik iig 2 nieuwe boxen wil, kan ik kijken of 4 boxen beter klinkt dan met 2, aangezien ik roch nog 2 boxen "over" heb. De reden waarom ik niewe wil is dat ik (nog) betere kwaliteit wil.

Overigens: mijn budget blijft helaas 600 euro, moet ik toch ff kijken voor een goede tussenweg, ik houd niet egt van 2e hands, hoewel m'n tannoys dat wel zijn(25-20 jaar oud:)), maar die waren 10euro voor alletwee:):):):) dat was wel een mzzltje.

Verwijderd

Topicstarter
btw: ik houd af en toe ook wel van een goeie bass. Is het verstandig om hiervoor een aparte bass-box te kopen, of gewoon 2 goeie boxen:), de bass-box valt natuurlijk dan wel buiten m'n budget

Verwijderd

Btje dooddoener misschien hoor, maar heb je wel eens afgewogen wat je eigenlijk niet goed vindt aan je huidige installatie? "Ik wil (nog) beter" is namelijk altijd een argument om je huidige spullen in te ruilen (en niet alleen met audio) en daarmee meteen de slechtse reden voor een upgrade.

btw, welkom op GoT ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 15:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:21:
btw: ik houd af en toe ook wel van een goeie bass. Is het verstandig om hiervoor een aparte bass-box te kopen, of gewoon 2 goeie boxen:), de bass-box valt natuurlijk dan wel buiten m'n budget
Tja, als jij extra geld over hebt voor een subwoofer erbij dan kan je gewoon 2 standmount front speakers kopen en nog een goede subwoofer erbij.

Als je het bij die 600 euro wil laten dan zijn er echt wel goede 2e hands setjes te koop. Je kan toch altijd eerst uitgebreid luisteren voordat je iets koopt? Dan weet je zelf ook of het setje je aanstaat of niet.
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:18:
Nou het zit zo, ik heb al 2 tannoy's staan, aangezien ik iig 2 nieuwe boxen wil, kan ik kijken of 4 boxen beter klinkt dan met 2, aangezien ik roch nog 2 boxen "over" heb. De reden waarom ik niewe wil is dat ik (nog) betere kwaliteit wil.
Als je gewoon muziek wil luisteren moet je dat zeker niet over 4 speakers gaan doen. Je hele stereo effect is dan vernaggeld. Probeer die 2 oude in te ruilen, krijg je misschien nog een leuk bedrag voor terug.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:36:

alvast bedankt _/-\o_
contradictio in terminis: mp3 en kwaliteit? :?
ik zou niet zoveel geld uitgeven als het alleen maar om mp3tjes luisteren gaat...

Verwijderd

dataghost schreef op 24 januari 2004 @ 15:41:
[...]
contradictio in terminis: mp3 en kwaliteit? :?
ik zou niet zoveel geld uitgeven als het alleen maar om mp3tjes luisteren gaat...
Het verschil tussen goedgeripte mp3's en cd's is nauwelijks tot niet te horen, zeker niet met wat goedkopere luidspreker-sets. (Met een goede koptelefoon ligt het al iets anders.)

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

je bent kwaliteitsgek maar je hebt een budget van 600 euro :?

voor 600 euro heb je netaan 2 goede speakertjes.. (en over deze mening krijg ik nog zeker 88 replies met "nou doe dat bedrag maar x 10")

en, voor bijbehorende versterker zou ik nog even doorsparen

misschien moet je eens in beverwijk gaan kijken, niet duur, groot, gaat hard enige probleem is dat het niet klinkt.. maar dan hoef je er geen subwoofer bij te kopen :)

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:54:
[...]

Het verschil tussen goedgeripte mp3's en cd's is nauwelijks tot niet te horen, zeker niet met wat goedkopere luidspreker-sets. (Met een goede koptelefoon ligt het al iets anders.)
en goede oren... ik heb goede boxen, van muziek down ik soms mp3 en dan besluit ik toch wel tot aankoop hoor :)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Zoek maar is naar een mp3 test hier ergens in AV. 128kbit mp3, 192 kbit mp3 en gewoon origineel in willekeurige volgorde. Maar 2 mensen ofzo die in sommige nummers verschil hoorden.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:13
Wat moet ik nemen en wie gaat 't me vertellen? Als je nu eerst zelf eens op onderzoek uit gaat, ik zie je namelijk geen eens met een voorstel komen in je startpost. Ga wat lezen, ga kijken wat je voor dat bedrag kunt krijgen en ga natuurlijk luisteren :)

En over MP3's en kwaliteit hebben we het hier al vaak genoeg gehad (kan prima samen, die twee termen :) )

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.