Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MP3] Nex IIe of Xen EMP-200 256 MB??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wou een nieuwe MP3 speler kopen voor en vervanger van mijn Beatman Flash (teveel problemen)

Nou zag ik deze 2 mp3 spelers staan bij mp3man.nl

Nex IIe Black Digital Audio Player €169,- incl. 256mb CF
http://www.mp3man.nl/product/1786

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/image.php?id=1659

en de

EZAV Xen EMP-200 256 MB €199,- incl. 256mb
http://www.mp3man.nl/product/2774

Afbeeldingslocatie: http://www.mp3man.nl/image.php?id=3444

Welke zou ik nou kiezen.
De EZAV is lekker klein, Radio, Line-In.
Maar de Nex is uitbreidbaar en waarschijnlijk ook nog beter geluid.

Ik ben altijd krap uit maar 1 van deze 2 zou ik misschien net kunnen kopen.

Vergelijking:

De eerste is de Nex en de 2de is de Ezav er zitten streepjes tussen het verschil van de 2.

Afmeting (mm) 90 x 60 x 20 mm --- 75mm x 35mm x 17mm
Gewicht (gram) 68 gram --- 40 gram
Kleur Zwart --- Zwart met aluminium
Voeding 2x AA batterij --- 2 keer AAA batterij
Connectors geen --- USB Line-in, mini-jack out, USB
Geschatte speelduur 15 uur --- 16 uur
Signaal-ruisverhouding 95 dB --- 90 dB
Frequentiebereik 20 Hz- 20 kHz --- 20 tot 20,000 Hz
Distortionrate < 0,05% --- n.v.t.
Uitgangssterkte (mW) 40 mW --- 2 keer12 mW
Vast geheugen (MB) n.v.t. --- 256 MB
Extra geheugen Mogelijk --- N.V.T.
Aantal slots 1 --- 0
Ondersteunde geheugenkaarten CompactFlash en IBM Microdrives --- geen
Ondersteunde platforms MP3, WMA --- MP3/WMA/ASF
Fabrikant informatie http://www.frontierlabs.com/ --- http://www.ez-av.com/
LCD-scherm 112 x 64 pixels ---- ja, negatief
Backlight Ja --- ja
Voice recorder Nee --- ja
Bijzonderheden geen --- direct mp3-encoding
Equalizers 5 presets --- 8 bands

Van de NEX heb ik vele reviews gelezen en dat het probleem is dat hij kraakt op zeer luide volume en dat de behuizing er "goedkoop" uitziet.

Van de EzAv heb ik geen1 review gelezen op die van mp3man na.

Welke klinkt beter, en is de FM-Tuner wat?

Ik wil heel graag gebruikers-ervaringen van de EZAV Xen EMP-200

Alvast heel erg bedankt!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 12:33 ]

Verwijderd

je zou ook kunnen gaan voor de Nex Ia... die is iets kleiner, heeft Radio en remote... is wel wit... maar in je broekzak merk je dat toch niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:52:
je zou ook kunnen gaan voor de Nex Ia... die is iets kleiner, heeft Radio en remote... is wel wit... maar in je broekzak merk je dat toch niet :)
JA dat ie wit is is wel erg logisch :*)
Maar ik heb gehoord dat die Radio echt helemaal beroerd is.
En dat de headphone connector aan de onderkant is 8)7

Verwijderd

Ik heb de eer gehad om met de Xen te mogen spelen, en ik vind het echt een van de mooiste spelers die er is. Groot scherm, goede geluidskwaliteit, enz. Alleen het batterijklepje is echt kwetsbaar, verder geen nadelen kunnen ontdekken.

De Nex IIe vind ik echt te lelijk, ik zou hem persoonlijk niet kopen. Behuizing is slecht afgewerkt, lelijke randjes enzo.

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

Ik zou voor de Xen gaan, de Nex IIe is een achterhaalde en oude speler. De Nex is één van de best-sellers uit korea en wordt in vele reviews geroemd. Punt van aandacht is inderdaad het batterij klepje wat je moet schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had ook gelezen dat het batterij klepje van de Nex is makkelijk breekbaar.

Alleen nog een vraagje,
Kunnen jullie links met reviews van deze speler even zeggen?

Verwijderd

Ik zelf heb de Xen, den ben er super tevreden mee.
Buiten het batterij klepje waar je gewoon wat moet mee oppassen heb ik nog geen nadelen ondervonden.

+goeie klank
+MP3 encoding werkt perfect
+prachtig design
+radio werkt perfect (meer zenders ontvangen dan met HIFI)
+...

Zojuist nieuwe firmeware opgezet en een paar leuke extra's: sleep functie,signaal visueel waarnemen op display,3D sound.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 19:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:47:
Ik zelf heb de Xen, den ben er super tevreden mee.
Buiten het batterij klepje waar je gewoon wat moet mee oppassen heb ik nog geen nadelen ondervonden.

+goeie klank
+MP3 encoding werkt perfect
+prachtig design
+radio werkt perfect (meer zenders ontvangen dan met HIFI)
+...

Zojuist nieuwe firmeware opgezet en een paar leuke extra's: sleep functie,signaal visueel waarnemen op display,3D sound.
Hey Benn,
Is er niet veel ruis met Radio?
En is ColorFul Radio te ontvangen of ID&T Radio (zijn me lievelingszenders) ik weet wel dan 538 en skyradio wel te ontvangen zijn alleen weet niet met die.

Kan je ook wat foto's maken van je speler?
Lijkt me fijn om te zien

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-11 19:11

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 14:58:
[...]

JA dat ie wit is is wel erg logisch :*)
Maar ik heb gehoord dat die Radio echt helemaal beroerd is.
En dat de headphone connector aan de onderkant is 8)7
De radio is nutteloos, niet te gebruiken. De headphone connector zit aan de onderkant, maar als je even nadenkt, is dat juist handig:
- Je propt dat ding in je broekzak (ook ondersteboven).
- Steek je hand in je broekzak.
- Haal de speler eruit, tada: rechtop :D

Verder is het batterijklepje wel goed, maar het geheugenklepje blijft na 2 weken gebruiken niet meer dichtzitten (dat is echt een systeem van niks).

Voor de rest klinkt de Nex (IA dus) wel heel erg goed, en werkt ie verder ook wel goed :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 19:53:
[...]

Hey Benn,
Is er niet veel ruis met Radio?
En is ColorFul Radio te ontvangen of ID&T Radio (zijn me lievelingszenders) ik weet wel dan 538 en skyradio wel te ontvangen zijn alleen weet niet met die.

Kan je ook wat foto's maken van je speler?
Lijkt me fijn om te zien
Ik kan deze niet ontvangen, maar aangezien ik in België woon lijkt me dat normaal :*)

Hier in België wert hij perfect, hebt het deze week nog getest op de trein en werkte perfect. Niet te veel last van storingen.
Echt een aanrader. Ik probeer nog enkele foto's te posten.

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op 24 januari 2004 @ 19:53:
[...]

De radio is nutteloos, niet te gebruiken. De headphone connector zit aan de onderkant, maar als je even nadenkt, is dat juist handig:
- Je propt dat ding in je broekzak (ook ondersteboven).
- Steek je hand in je broekzak.
- Haal de speler eruit, tada: rechtop :D

Verder is het batterijklepje wel goed, maar het geheugenklepje blijft na 2 weken gebruiken niet meer dichtzitten (dat is echt een systeem van niks).

Voor de rest klinkt de Nex (IA dus) wel heel erg goed, en werkt ie verder ook wel goed :D
Dan kan ik daarvoor beter de IIe kopen, want dat 15 euro extra is het dan ook niet waard.
Nee weet je waarom ik het erg vind van de onderkant headphone connector, als je em rechtop in je broekzak pleurd dan raakt de connector beschadigd.
Tenminste, dat neem ik aan.
Mijn Beatman geeft diezelfde problemen nu en dat is een heel klein vierkant ding dat altijd alle kanten in me broekzak zit.

Ik denk toch dat ik voor de Xen ga.

Waarom:
- Ik vind em mooier
- Radio en Voice recording
- Klein
- Alarm, klok
- Songteksten support

Het enige ding wat minder zou zijn is dat ie niet méér uitbreidbaar is hoewel ik daar toch nooit het geld voor hebt.

Dus gebruikerservaringen van de Xen, hier met ze (8> ;)

Verwijderd

Topicstarter
Oja, nog een vraagje over de Xen,
Heeft deze ook ondersteuning voor mappen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 20:09:
Oja, nog een vraagje over de Xen,
Heeft deze ook ondersteuning voor mappen?
Jep

Verwijderd

Topicstarter
Mooizo,
Nu nog de foto's >:)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je nou al die foto's kan echt niet wachten :P :9

Verwijderd

die Nex IIe is zo oud als de baard van Metuzalem dusz daar zou ik zekur niet voor gaan }:O

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 27 januari 2004 @ 18:56:
die Nex IIe is zo oud als de baard van Metuzalem dusz daar zou ik zekur niet voor gaan }:O
Haha, neej ik was ook al van plan om de Xen morgen te bestellen
Nog gebruikerservaringen en foto's ???

Verwijderd

Topicstarter
Daarom vermeld ik bovenaan naar de link waar die speler staat :/

Liefstzelfgemaakte plaatjes. >:)

• UnderFlow
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01-2024
Heb zelf een nex IIe bijna een jaar en met het geluid is weinig mis mee, ook niet als je em hard zet. Toegegeven hij ziet er niet zo heel mooi uit, beetje blokkerig zelfs, maar dat doet niet af van het feit dat het een goede mp3 speler is. Voordeel voor mij was dat hij werkt op AA batterijen (2 stuks, vandaar dat ie ook wat groter is) en dat hij met compact flash geheugen werkt. Handig om uit te breiden en bovenal NIET DUUR :).

Kijk je moet het natuurlijk zelf bepalen, maar voor mij was die mogelijkheid tot uitbreiden en daarbij het feit dat het de goedkoopste uitbreidmogelijkheid is de rede om voor deze speler te gaan. Wil je de speler liever compacter dan ben je vaak toegewezen op de duurdere andere opslagmedia (als je wel de mogelijkheid tot uitbreiden wilt hebben) of dat je niet de mogelijkheid hebt om uit te breiden.

Ow en trouwens qua uiterlijk, ik heb em altijd in mijn broek/jas zak zitten dus niemand ziet het ding :).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de Ez-Av Nex emp-200 besteld bij mp3spelers.nl
Is me eerste keer dat ik iets op internet hebt gekocht.
Maar ik hoop dat ik em morgen binnen heb.

K zal wel een review schrijven vrijdag avond of misschien morgen

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Meestal duurt het 2 dagen hoor, dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ojjorz schreef op 28 januari 2004 @ 16:55:
Meestal duurt het 2 dagen hoor, dus :)
Irriteer me nou niet en laat me dromen dat ik em over 1 dag heb >:) 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Heb em net binnen.
Zie ik op de doos staan 128mb aangestipt.. naja ik toch maar openmaken.
Ja hoor is het de 128mb versie terwijl ik de 256mb versie had besteld en ook nog 204 euro heb betaald.
Me eerste keer en meteen verpest

Op de bon staat ook nog dat het de 256mb versie is

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 15:45 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:41:
Heb em net binnen.
Ja hoor is het de 128mb versie terwijl ik de 256mb versie had besteld en ook nog 204 euro heb betaald.

heb je ze al gemaild, of gebeld das misschien beter, misschien zijn ze zo aardig om de speler om te ruilen...

Verwijderd

Topicstarter
ik ga ze over een paar minuten bellen omdat ik nu even weg moet

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 16:21:
ik ga ze over een paar minuten bellen omdat ik nu even weg moet
okeej :) als ik jou was zou ik het wel zo snel mogelijk doen, maar ja dat snap je zelf denk ook wel ;)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net gebeld.
De lijn in constant in gesprek, dus heb ik maar gemaild.

Hoop dat ze snel terug mailen voor deze stomme fout van hun

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 16:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 15:41:
Heb em net binnen.

Slordig van ze...

vul de shop-survey in zou ik zeggen:
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2931

Verwijderd

Topicstarter
Heb ze alsnog gebeld en deze keer toch aan de lijn :P
Die vrouw zei dat het een inpak fout geweest kon zijn en als ik em vandaag nog opstuur dan krijg ik em zaterdag weer in me huis.

Ik moest mijn rekening nummer opschrijven en in de doos stoppen zodat hun de verzendkosten betalen (was trouwens aangetekend).

Dus service gaat nog wel.
Tenzij ze me weer de verkeerde gaan sturen :(

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Ach dit heeft allemaal niks met service te maken, dit gebeurd zelfs wel eens in een gewone winkel. Menselijk fout gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Ojjorz schreef op 29 januari 2004 @ 18:11:
Ach dit heeft allemaal niks met service te maken, dit gebeurd zelfs wel eens in een gewone winkel. Menselijk fout gewoon.
Laat het zo zijn ;)

Maar goed, ik heb em in de doos zien liggen.
Toen ik em openmaakte (de doos) zag ik ineens hoe klein dat ding is.
Echt veel kleiner dan ik gedacht had (7,5cm).
Zeer mooi.

Heb em natuurlijk aangezet om te checken of de geheugen idd 128mb is.
En dat wassie :(

Mah goed de achterkant is helemaal zilver (aluminium d8 ik) en er zit een joystick op de voorkant.

De volume gaat zeer hard en dat ff op radio.
Er is (bijna) geen ruis te horen hier, waarschijnlijk een goeie dekking in Purmerend en dat met al dat apparatuur in me kamer.

Heb em 10min. in me hand gehad en ik bevel iedereen aan om em te kopen.

Zaterdag avond open ik hier nog een nieuwe topic met foto's en een review >:)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:43 ]

Verwijderd

Ojjorz schreef op 29 januari 2004 @ 18:11:
Tja, je kan door middel van bijvoorbeeld een scansysteem wél proberen om zo weinig mogelijk fouten te maken. Kijk dat je perongeluk het verkeerde USB-kabeltje opstuurt (die lijken allemaal op elkaar), alla, maar een verkeerde MP3 speler opsturen is toch wel érg dom.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 22:44:
[...]

Tja, je kan door middel van bijvoorbeeld een scansysteem wél proberen om zo weinig mogelijk fouten te maken. Kijk dat je perongeluk het verkeerde USB-kabeltje opstuurt (die lijken allemaal op elkaar), alla, maar een verkeerde MP3 speler opsturen is toch wel érg dom.
of ze denken dat sommige mensen dom zijn en niet eens merken dat het 128mb is.

Nou.. dat heb ik dus wel door :P
Kan niet wachte tot zaterdag >:)

Verwijderd

ThaDemon: no offence, maar je blaast het hele gedoe met een verkeerde levering wel heel erg op. Natuurlijk hebben ze je niet expres die 128mb versie toegestuurd! Nee, hier zit niet een grootscheepse complot-theorie achter, het is gewoon een inpakfoutje.

Waarschijnlijk hebben ze het gewoon even druk gehad en perongeluk de verkeerde doos gepakt. Of sterker nog, misschien lag de 128mb doos wel bij de 256mb dozen en heeft de persoon in kwestie er eentje van de 256mb stapel in de haast gepaakt, niet kijkend naar het eigenlijke model.

Blegh, ik word persoonlijk een beetje moedeloos van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is...ze hebben het toch netjes opgelost? Je hoeft geen verzendkosten enzo te betalen, dus een beetje meer respect naar het bedrijf toe zou in mijn optiek meer dan terecht zijn.

• Ojjorz
  • Niet online

Ojjorz

Waarschijnlijk heb jij (door hun fout weliswaar) hun product onverkoopbaar gemaakt. Daar doen ze ook niet moeilijk over. De dozen van de 128 of 256MB versie verschillen niet op dus een stickertje aan de zijkant na, beetje jammer dat daar dan zo'n ophef over gemaakt wordt.

Verwijderd

Topicstarter
Joh, rustig ik vat het niet eens serieus op.
Ik vind hun service ook wel goed.
Ze hebben alles weer netjes geregeld alleen wel jammeer dat ik toevallig de 128mb versie binnen kreeg.
Maar ze hadden me vanmorgen gebeld om even te zeggen dat van het aangetekende brief even de nummer moest sturen naar hun.
Maar had ze net gebeld en het hoefde al niet meer.
Morgen heb ik de speler van hun.

ze hebben dus alles gewoon goed gedaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 januari 2004 @ 23:38:
Waarschijnlijk hebben ze het gewoon even druk gehad en perongeluk de verkeerde doos gepakt. Of sterker nog, misschien lag de 128mb doos wel bij de 256mb dozen en heeft de persoon in kwestie er eentje van de 256mb stapel in de haast gepaakt, niet kijkend naar het eigenlijke model.

Blegh, ik word persoonlijk een beetje moedeloos van mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is...ze hebben het toch netjes opgelost? Je hoeft geen verzendkosten enzo te betalen, dus een beetje meer respect naar het bedrijf toe zou in mijn optiek meer dan terecht zijn.
Slaat natuurlijk nergens op; als de doos op de verkeerde stapel lag heeft iemand bij mp3cdspeler hem op de verkeerde stapel gelegd. Nog maals, met een scansysteem verkom je dit soort ontzettend-veel-geld-kostende (voor hun dan) fouten.

Ze hebben het inderdaad netjes opgelost, maar toch een stomme fout.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:28:
[...]

Slaat natuurlijk nergens op; als de doos op de verkeerde stapel lag heeft iemand bij mp3cdspeler hem op de verkeerde stapel gelegd. Nog maals, met een scansysteem verkom je dit soort ontzettend-veel-geld-kostende (voor hun dan) fouten.

Tjah je kan ze een mail sturen voor zulke tips.
Ik begin daar niet aan ik w8 lekker tot mijn mp3speler in huis is :z

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 19:28:
[...]

Ja ok, je hebt enigzins gelijk, het HOORT niet te gebeuren, maar bij sorteren worden eenmaal dit soort fouten gemaakt. Als je een aantal van die dozen ziet word je ietwat gemakzuchtiger en ben je sneller geneigd een fout te maken.

Maar goed, het is inderdaad gebeurd en daarbij moet ik toegeven dat ik zijn posts misschien iets te letterlijk opgevat heb, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn post nergens opslaat :P. Oh en als je wilt weten hoe het dan echt zit? Ga maar eens op een druk dagje sorteren in een tijd die praktisch onmogelijk is, wedden dat er wel een foutje tussenzit ;).

Overigens moet ik wel toegeven dat een scansysteem dit soort dingen zou minimaliseren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em binnen :)
256mb deze keer :P

Voor hun misverstanden hebben ze me zo te zien 4x GP AAA batterijen gegeven ipv 2
En ze hebben me een cassette converter gegeven om mp3 via de cassette deck te luisteren en ook nog een 3,5mm jack to l/r audio plugin gegeven.

De volgende keer is koop ik me mp3 speler ook maar want ze hebben hele goeie support

• Dude86
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-11 21:24
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 14:51:De volgende keer is koop ik me mp3 speler ook maar want ze hebben hele goeie support
mooie zin :P

Verwijderd

maar is waarschijnlijk Daar....dat 1 letter zo'n vage zin kan maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 februari 2004 @ 14:18:
[...]

maar is waarschijnlijk Daar....dat 1 letter zo'n vage zin kan maken :)
Jah sorry 1 letter verkeerd :P

De review van de Xen is hier trouwens te vinden.
[rml][ MP3] Xen Digital Audio Player Review'tje[/rml]

Ik zal binnenkort nog even wat foto's zelf maken en de review bijwerken.

Greetz

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:41:
[...]

Ja ok, je hebt enigzins gelijk, het HOORT niet te gebeuren, maar bij sorteren worden eenmaal dit soort fouten gemaakt. Als je een aantal van die dozen ziet word je ietwat gemakzuchtiger en ben je sneller geneigd een fout te maken.

Maar goed, het is inderdaad gebeurd en daarbij moet ik toegeven dat ik zijn posts misschien iets te letterlijk opgevat heb, maar dat wil nog niet zeggen dat mijn post nergens opslaat :P. Oh en als je wilt weten hoe het dan echt zit? Ga maar eens op een druk dagje sorteren in een tijd die praktisch onmogelijk is, wedden dat er wel een foutje tussenzit ;).

Overigens moet ik wel toegeven dat een scansysteem dit soort dingen zou minimaliseren.
Ik heb 4 weken ingepakt bij een webwinkel, ik weet waar ik het over heb :-D

Wel leuk van mp3cdspeler dat ze dan al die "cadeautjes" erbij doen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 februari 2004 @ 09:15:
[...]

Ik heb 4 weken ingepakt bij een webwinkel, ik weet waar ik het over heb :-D

Wel leuk van mp3cdspeler dat ze dan al die "cadeautjes" erbij doen.
Tjah zijn toch accessoires dat meer dan 25 euro waard zijn.
Vond het dus wel aardig van ze..
Pagina: 1