Toon posts:

Systeem reboot met Geforce 4 Ti 4600 maar niet met Geforce 1

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een uitzonderlijk probleem. Als ik zit te gamen, reboot mijn systeem na enkele minuten als ik mijn Geforce 4 Ti 4600 erin heb zitten.

Deze Geforce 4 ti 4600 doet het wel in de PC van mijn kameraad nadat we gedurende één maand geruild hebben. Ik heb zijn Ati Radeon 9700 mogen gebruiken en het probleem was opgelost. Ik had geen reboots meer.

Nadat we terug geswitcht hadden, begonnen de reboots opnieuw. Gamen met deze Geforce is dus echt wel uitgesloten zo lijkt het. Maar het werkte wel bij mijn kameraad en hij heeft toch wel enkele zware games getest.

3 weken geleden heb ik mijn Geforce 1 terug geinstalleerd - de allereerste geforce ooit gekocht door mij begin 2000 - en waarempel het probleem is opgelost. Ik kan perfect gamen zonder reboots maar het visuele aspect lijdt hieronder zoals jullie wel kunnen begrijpen.

Maar dat doet er niet toe. Het werkt perfect. Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand is? Er moet ergens een conflict zijn.

Een fresh install van windows XP heeft ook niet geholpen en verschillende Detonator drivers heb ik ook al geprobeerd.
Ik ben aan het overwegen om een nieuwe tower te kopen vermist ik deze al bijna 4 jaar heb. Echter heb ik bang dat dit het probleem niet gaat verhelpen.

Alvast bedankt

BM

PS: ik heb een AMD Athlon XP 2000 / 512 MB ddr ram / Socket A Mobo Asus A7V266-E / Via KT266A Chipset / 300 Watt voeding.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:22
wordt die kaart niet te warm in jouw systeem?
vertoont je voeding enige onstabiele waardes?

Verwijderd

Is je CPU overclocked? misschien word alles gewoon te warm aangzien een 4600 echt veel warmte afgeeft, meer als een 9700.. daarom waren de 4800 ook uitgegeven.. waren gewoon 4600 allene het warmte probleem was weg...

check dus ff je temps en plaatst anders ff paar casefans :)

Verwijderd

Topicstarter
In welke mate zou het Moederbord het probleem kunnen zijn?

BM

• Crash
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 15:48:
In welke mate zou het Moederbord het probleem kunnen zijn?

BM
als je eerst even antwoord geeft op bovenstaande vragen ;)

je moederbord zou iig zo goed als in orde moeten zijn aangezien de andere kaarten wel goed werken. indien je de juiste drivers hebt geinstalleerd kan er weinig fout zijn lijkt mij. je kunt wel eens kijken naar wat voor PCI kaartjen je er allemaal in hebt hangen, mischien is daar een conflictje mee, maar lijkt me sterk

• Marky03
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-01-2025
ik heb precies hetzelfde probleem, had eerst een ati radeon 9500 op een 8rda+. maar dat gaf dus dit probleem. aangezien m'n moederbord toen al niet zo best werkte (onboard lan was kapot) heb ik een nieuwe besteld.

Dus nu heb ik de 8rda3+, en dacht dat het probleem opgelost was. homaar, niet dus. kan nog geen minuut in bijvoorbeeld C&C generals zitten of m'n hele pc valt uit. dus ik m'n oude tnt2 kaartje gepakt en erin gedaan, en geen problemen. kon makkelijk uren achter elkaar spelen. alleen de kwaliteit was niet zo best.

was toch al toe aan een nieuwe videokaart. dus heb ik een ati radeon 9800 pro besteld. die heb ik dus vandaag binnen gekregen. alles ingebouwd, drivers geinstaleerd. en je kan het haast al raden. denk zal ff kijken of need for speed underground het doet. en jawel na een minuut pc weer uit.

vind het opzich wel raar. lijkt wel of ie niet helemaal lekker wilt werken met agp 8x.

specs: (nieuw systeem)
1700+ @1980mhz (wc)
1gb ddr corsair pc 3200 cas 2.5
1* 80gb en 1*250gb wd 8mb cache
nec dvd writer

specs: (oud systeem)

1700+ @1980mhz (wc)
512 ddr kingston pc 2700 cas 2.5
1* 80gb en 1*250gb wd 8mb cache
sweex netwerkkaart
creative audigy geluidskaart
nec dvd writer

temps:
case: 29 graden
cpu: 36 graden

op bijde systemen hetzelfde probleem dus.

[ Voor 3% gewijzigd door Marky03 op 24-01-2004 16:12 ]

Verwijderd

99% zeker de voeding die het niet trekt....de GF4 ti series zuipt stroom..
en de Radeon 9500/9800 verbruikt ook 10X zoveel als tnt2

• Marky03
zit trouwens een voeding in van 400 wat van qtec. maar dan nog is het rare dat ik hier vroeger (half jaar geleden ofzo) geen last van had.

Verwijderd

Topicstarter
Crash-Override schreef op 24 januari 2004 @ 15:50:
[...]

als je eerst even antwoord geeft op bovenstaande vragen ;)

je moederbord zou iig zo goed als in orde moeten zijn aangezien de andere kaarten wel goed werken. indien je de juiste drivers hebt geinstalleerd kan er weinig fout zijn lijkt mij. je kunt wel eens kijken naar wat voor PCI kaartjen je er allemaal in hebt hangen, mischien is daar een conflictje mee, maar lijkt me sterk
Of mijn voeding onstabiele waardes vertoont? Hoe zie je dat?

BM

Verwijderd

Qtec blijken ook niet al te goed te zijn heb ik ergens gelezen...

instabiele voltages enzow

• Crash
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 18:09:
[...]

Of mijn voeding onstabiele waardes vertoont? Hoe zie je dat?

BM
download Asus PC Probe of Motherboard Monitor, hiermee kun je de voltages uitlezen, ook kun je dit bekijken in je bios.

ook het antwoord geven op de andere vragen zou wel makkelijk zijn indien je (nuttige) hulp wilt :)

[ Voor 27% gewijzigd door Crash op 24-01-2004 19:04 ]

• Adjo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 13:33

Adjo

my first vectrex...

Ik heb hetzelfde probleem met mijn systeem; sinds gisteren klapt mijn systeem er steeds uit als ik Call of Duty start. Gf4 4200 ti vervangen door oude Asus gf2 7700 ti en hij draait zonder problemen.
Die Gf4 4200 ti in een andere pc gestopt, Call of Duty gestart en daar draait het wel zonder problemen. kortom, die Gf4 4200 ti wil niet in mijn eigen pc.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ook in dat geval: wat zijn de waardes die de voeding (onder stress) afgeeft op de 3.3v 5v en 12v lijnen?

En hoe klapt ie eruit? BSOD, reboot, terug naar Windows etc etc :)

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

reboot, ik had die instelling bij mijn systeemeigenschappen nog aanstaan. Sindsdien niet meer geprobeerd.
en het is wat n00b maar hoe meet ik die voltages onder stress?

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Je cpu kan je makkelijk stressen als je bij: start > uitvoeren > "dxdiag" (zonder de "") intypt.

simpel! ;)

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

OK gaak proberen

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

MBM geeft de volgende resultaten: de -5V staat standaard op 0, de -12 schommelt tussen -5,5 en -10.

NB ik heb niets overgeklockt

[ Voor 14% gewijzigd door Adjo op 26-01-2004 23:08 ]

Verwijderd

Ik heb het al vaker gezegd in diverse fora, maar als je een GF4 hebt, moet je minimaal een voeding hebben die op de 3,3V lijn minimaal 16A kan leveren. Hoger is beter. Dat kan dus best een 300W voeding zijn, als ie maar voldoet aan bovenstaande regel. Op de sticker die op de voeding zit kun je dit nakijken voorzover de sticker nog aanwezig cq leesbaar is.

• Eichii
Je moet niet de -volt posten, maar de +voltages.

Als het goed is, mag de - gedeelte wel wat uitwijkingen hebben.

• badboynova
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18:52
Adjo schreef op 26 januari 2004 @ 23:07:
MBM geeft de volgende resultaten: de -5V staat standaard op 0, de -12 schommelt tussen -5,5 en -10.

NB ik heb niets overgeklockt
check ff met aida32 opnieuw de waardes van je voending, om te kijken als die het zelfde zeg over de 5 en 12 lijn

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

mijn waardes met aida32 zijn:

+3,3 --> 3,3
+5 --> 4,70
+12 --> 12,74
+5 standby --> 5,05

Ik heb een standaard 250W voeding

• Eichii
Adjo schreef op 27 januari 2004 @ 09:02:
mijn waardes met aida32 zijn:

+3,3 --> 3,3
+5 --> 4,70
+12 --> 12,74
+5 standby --> 5,05

Ik heb een standaard 250W voeding
ehm... Ik en nog een paar mensen zouden toch even denken dat je 5 volt te laag is en je 12 volt veels te hoog.

die mogen alleen maar een paar procent afwijken en die 250 watt zou ik gewoon vervangen door een zwaardere voeding, omdat die voltages jouw spullen naar de filestijnen kunnen helpen.

Dit komt deels ook doordat je GF1 een beetje heel veel minder stroom gebruikt en ook daardoor je systeem-performance beinvloedt.

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

OK, even voor de duidelijkheid; deze waardes zijn onder stress (dxdiag) gemeten.
Ik merk dat dat weinig verschil maakt met idle (paar honderdsten).
Mag ik nog even vragen welke voeding jullie adviseren, voor een redelijke prijs? En is het lastig de voeding te vervangen?

• Marky03
heb gister dus een nieuwe voeding gekocht, Aopen 400watt (had eerst een qtec 400 wat). en sinds die erin zit heb ik nergens meer last van. raait weer als een zonnetje

• Adjo

Adjo

my first vectrex...

Ik heb zojuist de voeding vervangen door een 350 Watt voeding. mijn gf4200 ti draait weer prima! Ben benieuwd of mijn videobewerkingsprogramma's er nu ook minder vaak uitknallen tijdens een bewerking...

Verwijderd

Topicstarter
Adjo schreef op 27 januari 2004 @ 15:17:
Ik heb zojuist de voeding vervangen door een 350 Watt voeding. mijn gf4200 ti draait weer prima! Ben benieuwd of mijn videobewerkingsprogramma's er nu ook minder vaak uitknallen tijdens een bewerking...
Ik heb vandaag een nieuwe voeding geckocht van 420 Watt. Dit klinkt toch wel positief.

Overigens, ik ben de thread starter. Ik hoop echt dat het probleem nu opgelost gaat zijn hoewel ik toch nog twijfels heb.

Morgen installeer ik de nieuwe voeding.

BM
Pagina: 1