Toon posts:

Diskette stuk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,
op m'n laptop (ibm 380z) met w98 (niet se) kan ik niet bij m'n diskette-drive komen... Hij leest lang en zegt dan dat de diskette geformateerd moet worden. Doe je dit dan geeft ie weer een foutmelding. In MS-DOS leest ie wel normaal, dus buiten w98. Heb ik een optie niet goed staan? Waar ligt dit aan...? Hij heeft het wel ooit gedaan (gister). Kheb alles weer ongedaan gemaakt, wat ik in de tussentijd heb gedaan...

Alvast bedankt,
Jeroen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je dit probleem enkel met deze diskette of is het ook met andere disks?
Verder geen achtergrond progsels die verhinderen dat je naar je disk kunt schrijven ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Met elk schijfje, maar alleen de a:-drive zegmaar...
Geen achtergrondprogs, was dat maar zo... dan kon ik ze uitzetten.

Het probleem is dus:
Als ik op welke manier dan ook de a:-schijf benader, leest hij lang en geeft dan de melding dat het schijfje niet geformateerd is. Dit zegt hij bij ELK schijfje. Met formateren zegt hij dat het schijfje niet de goede grote heeft. In DOS werkt het wel (niet de prompt), het is dus een software-fout naar mijn idee. Verkeerde driver ofzo

Verwijderd

Omdat je de floppy wel onder DOS kan lezen in het station niet kapot??.

Ik heb dit zelf ook gehad, heb de data die er op stond gered met BadCopy Pro, en gekopieerd naar een lege nieuwe geformateerde disk.

En de oude floppy weggooien,deze is nl kapot

Je kunt een tijdelijke versie downloaden op http://jufsoft.com/download.asp

Suc6 ermee.

Groeten,

Johan

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
En de oude floppy weggooien,deze is nl kapot
Zoals TS schreef treedt het probleem op met álle floppies, maar niet in DOS. Het ligt hier dus duidelijk niet aan de media.

@TS: is het mogelijk om eens Windows opnieuw te installeren? Tis een paardenmiddel, dat weet ik...

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Toen ik een dergelijk probleem had, bij mijn oude PC bleek het te liggen aan een niet goed werkende / loszittende kabel. Probeer eens de floppy kabel te vervangen.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Verwijderd

Topicstarter
't is een laptop; volgens mij ligt het niet aan een kabel.
W98 erop nieuw opzettten kan idd, maar dan ik kan mijn progs niet backuppen... Iemand anders zei dat ut een fout in windows is. Conclusie van hem: windows er opnieuw op. Idd een paardemiddel, maar nix aan te doen lijkt me...

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Doe eens gek, haal uit apparaatbeheer je diskdrive weg en reboot dan. Als het goed is installeert ie de driver voor de drive (what's in a name :? ) dan opnieuw. Misschien lost dat iets op.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Check anders je BIOS 's. Kijk 's of die drive van jou daar correct staat vermeld/ingevoerd.
Pagina: 1