Toon posts:

Pc gebouwd, nu geen beeld.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is als volgt. Ik heb gisteren een pc in elkaar gezet. maar heb nu geen beeld, en de pc lijkt ook niet te booten.

Specs:
MB: Asrock K7VT4-4X
CPU: Athlon 2200
VGA: Geforce 2 MX

Zelf heb ik aantal dingen geprobeerd: booten zonder hd/cdrom, zonder geheugen, zonder vga, een pci vga kaartje, andere monitor en Bios reset.
Als ik de pc een tijdje aan laat staan dan wordt de heatsink van de cpu wel warm, het lijkt me dan dat deze dus ook werkt.
Ik kom er verder zelf niet meer uit dus ik hoop dat iemand hier me verder kan helpen.

Verwijderd

De videokaart er wat steviger induwen? :)

Verwijderd

Topicstarter
de videokaart zit er goed in.... deze werkt ook want ik heb 'm net nog geprobeerd in een andere pc

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 12:19 ]

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:31
Piept je moederbord wel als je KAAL opstart (zonder geheugen, niks?)

Zo niet, dan ben ik bang dat je moederbord (of je CPU) naar je grootje is.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
helemaal vergeten bij te zetten, maar nee helemaal geen piepjes niks nada.
Maar mocht nou de cpu defect zijn, wordt deze dan nog warm als je de pc aan zou zetten?

Verwijderd

Ik heb ook dat probleem, alleen kwam het bij mij pas nadat ik ermee heb zitten kloten. Blijft bij jou ook de HDD-led de hele tijd branden als ie aanstaat?

• DiedX
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:23:
helemaal vergeten bij te zetten, maar nee helemaal geen piepjes niks nada.
Maar mocht nou de cpu defect zijn, wordt deze dan nog warm als je de pc aan zou zetten?
Goeie vraag. Die ervaring heb ik helaas niet :( Ik ben wel bang dat je terug moet gaan naar de leverancier.

Even voor de duidelijkheid: je speaker is wel aangesloten?

Verwijderd

Topicstarter
ja, de speaker zit goed aangesloten.
maar als reactie op de vorige over hdd led. inderdaad, nog niet opgelet maar die blijft branden.

• DiedX
slowchat :)

Je harde schijf is NIET aangesloten toch?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Instellingen van de CPU wel juist?

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb het geheugen vervangen, voeding verandert, alle IDE kabels losgehaald, videokaart eruit gehaald, alles schoongemaakt, processor overnieuw derop, moederbord gecontroleerd op krasjes, maar nee hoor. Haalde allemaal niks uit. Ik denk dat het het moederbord is of de proc. Ik heb btw een Athlon XP 1800+ en een KR7A-RAID :) maar zit ondertussen nog steeds met een kapotte computer :(

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Voer eens een BIOS reset uit en stop alleen een CPU in het bordje. Sluit wel een speakertje aan en uiteraard de voeding. Als er nu nog niks piept, probeer een andere voeding. Piept er dán nog niks, probeer een andere CPU. Helpt dat ook niet? Mobo dood.

edit:
Tierlantijnen zoals geheugen, AGP kaart en IDE devices sluit je pas aan als je mobo netjes piept ;)

[ Voor 19% gewijzigd door koraks op 24-01-2004 12:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
zonder hdd gaat het ledje ook niet branden, maar met hdd blijft ie constant branden

Verwijderd

Steek het maschien eens in een geaard stopcontact.

Verwijderd

Ja bij mij brandt hij ook alleen met HDD, maar helemaal kaal werkt ie ook niet en krijg ik ook geen piepjes. Nieuwe proc kan ik niet proberen, ken niemand die dat heeft en wil ook niet het risico lopen dat ik iemand anders proc opblaas omdat het moederbord kapot is ;)

Verwijderd

Topicstarter
ok, als ik alleen de cpu erin heb geeft MB 3 lange piepjes, doe ik m'n geheugen er weer in dan heb ik geen piepjes meer.

Verwijderd

Als je HDD led blijft branden zit je (data)kabel verkeerd.
Gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.

Bron: OM Faq: Mijn IDE configuratie is brak, hoe komt dat?

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 13:19 ]

• DiedX
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:35:
ok, als ik alleen de cpu erin heb geeft MB 3 lange piepjes, doe ik m'n geheugen er weer in dan heb ik geen piepjes meer.
Dat ken ik nog. Probeer eens 1 (één!) bank te vullen.

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Als je HDD led blijft branden zit je (data)kabel verkeerd.
Oók als je HDD kabel verkeerdom zit brandt de IDE led, maar zeker niet per definitie. Door allerlei storingen in het mobo kan de IDE led permanent branden.

[ Voor 9% gewijzigd door koraks op 24-01-2004 14:07 ]

Verwijderd

Maar daar gaat het niet om, zonder hdd werkt er ook niks :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, problem solved, het moederbord was defect. ik heb nu Asus A7V8X-X en alles draait nu perfect.
dank voor al uw hulp btw ;)

• tinusbalpol
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Klinkt als een probleem met je geheugenchips. Al eens eerder ergens meegemaakt. Duurde tijd voordat we dat doorhadden...
Pagina: 1