na drie keer geen backup meer maken?

Pagina: 1
Acties:

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-03 19:23
Een kennis heeft nu al verschillende malen (drie keer denk ik) een kopie van een bepaalde cd gemaakt voor eigen backup. (hond gaat er wel eens met backup vandoor)
Nu wilde zij voor de vierde keer een backup maken en sloeg de pc helemaal op tilt. Er kwam een bericht dat er een beveiliging op de cd zit en de hele pc sloeg vast, was niets meer mee te doen behalve resetten.
Nu weet ik dat er cd's zijn die beveiligd zijn, maar zijn er ook beveiligingen die pas na drie kopieen geactiveerd worden?

Ergens in Windows Media Player zit volgens mij een optie die je aan en uit kan vinken om beveiligde cd's waar te nemen, weet iemand waar die optie precies zit?

Systeem draait trouwens op XP, branden met Nero

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wat wordt er precies gebackupped? Een (originele) audio-cd? In dat geval: nee, er zijn geen beveiligingen die in werking treden pas na drie (master) backups. Bij minidisc bestaat wel een dergelijk systeem, maar daar treedt de beveiliging ook pas in werking als je een kopie van de eerste kopie maakt.

• PtrO
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:52
Interessant. Geef 's een tpje van de sluiter. Wat voor CD probeer je te "backup'pen".

O ja, wanneer je 'veilig' en zonder inteferentie CD's wil branden, kan je maar beter iets anders dan Mediaplayer gebruiken. Het zou me niet verbazen wanneer Bill iets heeft ingebakken om de industrie tegemoed te komen.

Go with the flow blocking your way and use AD for achieving results

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 15-03 19:23
Volgens mij gaat het om de originele audio cd van de film Frieda.
Overigens wordt de cd niet mbv Mediaplayer gebackuped, die start alleen automatisch op om aan te geven dat de cd beveiligd is en niet gekopieerd kan worden.

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

nieuws: Macrovision staat nu aantal kopieën toe bij beveiligde cd's
bdw, slappe smoes, ik ben nog geen hond tegen gekomen die cd's lust..

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Uit het door Zer0 aangedragen artikel:
commerciële producten met Macrovision CDS-300 zullen nog minimaal een kwartaal op zich laten wachten.
Lijkt me sterk dat TS nu al zo'n cd heeft dan ;)
Pagina: 1