K8V boot niet

Pagina: 1
Acties:

• xpander
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-10-2024
Nu heb ik hier al een paar topics over gelezen, maar mijn probleem is weer anders.

Tijdens het booten blijft mijn monitor in de stand-by mode en krijg ik van de POST Voice de volgende melding; "System failed due to CPU over-clocking"
Deze melding kreeg ik dus al bij de eerste boot dus je begrijp hij kan niet over-clocked zijn. De oplossingvoor dit probleem zit in de bios (volgens de user guide), maar daar kom ik dus niet in.

Nu heb ik alle onnodige onderdelen niet aangesloten en alleen geheugen, videokaart en moederbord aangesloten (ook het P4 stekkertje) en nog blijft het probleem.
Als ik boot zonder geheugen krijg ik netjes de melding "System failed memory test", maar als ik boot zonder videokaart krijg ik hier geen melding over en als ik een andere videokaart (GeForce 3) probeer blijft het probleem.

Waar ligt nou het probleem, voeding, CPU of mobo?

specs.
Asus K8v
AMD64 3000 (boxed)
1GB Corsair (2x 512)
Club3D Radeon 9800PRO
350watt Aopen voeding
WD Raptor 36GB
Seagate 7200.7 80BG
Lite-on DVD en CD-writer

[ Voor 7% gewijzigd door xpander op 24-01-2004 12:03 ]

• survivor
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 31-12-2021
Je moet wel op de "Del" toets drukken om in de bios te komen,en daar kan je dan de juiste cpu instellen.
Normaal detecteerd hij die automatisch,maar dat blijkt hier dus niet het geval te zijn....je zal het dus moeten "forceren" in de bios.
Je kan misschien eerst de bios eens resetten door de jumper even te verplaatsen....daarvoor moet je wel zorgen dat alle spanning van je moederbord af is,de jumper dan verplaatsen,10 seconden wachten en weer terug op dezelfde plaats zetten,dan computer weer opstarten.

[ Voor 39% gewijzigd door survivor op 24-01-2004 12:27 ]

Asus A8N-SLI SE,AMD X2 4200+,2 x 1024MB Apacer,Nvidia GeForce 8500GT,Plextor PX-708A,Plextor Premium,Plextor PX-116A2,Seagate ST3320620AS 320 GB(Vista),Seagate ST3250410AS 250GB x 2 raid0(XP),Samsung HD502IJ 500GB(Open Suse 11.0)

• xpander
Ik kom dus niet in de bios, omdat ik geen beeld heb. Dat is dus mijn grootste probleem, monitor blijft in stand-by mode en de POST Voice melding.

Ik heb net de koeler en CPU verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en bios gereset = geen oplossing.

• Bliep
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:39
Weet niet hoe het zit met de k8v maar mischien ff een andere bioschip erin? Of anders gewoon RMA

Verwijderd

Al eens geprobeerd d.m.v. jumpers de juiste CPU-settings te kiezen?

• xpander
Zitten geen jumpers voor proc. op mobo.

• xpander
Ik heb vanavond de floppy-drive aangesloten kijken of de pc verder boot, maar na de POST Voice loopt ie vast.

[ Voor 3% gewijzigd door xpander op 24-01-2004 19:54 ]

• KaMiKaZe
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07 16:34
check eens de condensators naast je ram banken

http://www.asus.com.tw/support/faq/qanda.aspx?KB_ID=85257

[ Voor 40% gewijzigd door KaMiKaZe op 25-01-2004 01:27 ]

Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.

Verwijderd

Ik had dit probleem laatst ook, bij mij bleek mijn CPU dood.

Op AMDforums had ik gelezen dat je ff 1 chippie geheugen in de middelste bank moet doen, dan wil ie soms weer helemaal goed gaan, ik heb dit niet zelf kunnen testen omdat mijn cpu toen al RMA ging.

• xpander
Ik heb condensatoren gecheckt, zijn goed en mem hielp ook niet. Ik heb de hoop nu wel opgegeven hij gaat retour!

Verwijderd

Bios chip fout, vraag asus om rma of andere chip.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Een mogelijke oplossing staat in het manual op 4-5. Daar staat nl. hoe je een BIOS kunt recoveren. Zou dat eerst even doen voor je het bord terugstuurt.

Hmm, ik zoek nog even verder, het kan ook zonder beeld door naar de beeps te luistern... ik zoek..

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 25-01-2004 23:32 ]

ARME AOW’er

• xpander
Verwijderd schreef op 25 januari 2004 @ 23:20:
Bios chip fout, vraag asus om rma of andere chip.
kan het probleem niet aan de proc. liggen?
GuardianAngel schreef op 25 januari 2004 @ 23:30:
Een mogelijke oplossing staat in het manual op 4-5. Daar staat nl. hoe je een BIOS kunt recoveren. Zou dat eerst even doen voor je het bord terugstuurt.

Hmm, ik zoek nog even verder, het kan ook zonder beeld door naar de beeps te luistern... ik zoek..
de pc boot ook helemaal niet verder (gecheckt met floppy-drive) dus hoe kan ik dan bios updaten zelfs zonder beeld?

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Zonder beeld kan heb ik gelezen (de vraag is waar ik dat las), er werd nog speciaal gewezen op een te maken floppy en wat beeps. (ik las dit ivm de aanschaf van dit bord wat inmiddels ook is gebeurd).

Zal eens verder zoeken zoals ik al zei maar is nogal wat werk. Indertijd via Google gevonden.

ARME AOW’er

• xpander
De pc loopt ook vast na de POST voice (zie hiervoor " getest met floppy-drive")

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Tja, dan houd het op hè. Retour leverancier want dit is een d.o.a. en kan direct vervangen worden.

ARME AOW’er

Pagina: 1