Toon posts:

Internet valt uit 10 seconden na inbellen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eej,
ik zit hier met een probleempje, ik heb een laptop met daaraan een 56k modem op de Seriele poort...
Alles werkt, drivers gaan goed en het installeren van directinternet van kpn verloopt ook zonder probs....
Nadat ik in heb gebeld word mijn startpagina zonder problemen geladen, alleen daarna kan ik niet naar andere sites of de startpagina vernieuwen, er word ook niks meer verzonden/ontvangen via die verbinding ;(

Dit is dus na ongeveer 10 seconden, ik heb ook een andere ISP geprobeerd (gamepoint), precies hetzelfde probleem...

Kan iemand mij plzzzz helpen, ik snap er niks meer van :?

Ik draai windows 98 op die laptop BTW

Verwijderd

Niks meer doen, loopt dan ook het hele i-net exploler scherm vast ?

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ga eens naar configuratiescherm en dan naar netwerk, ga naar tabblad WINS. Ik gok dat daar DHCP aan staat, zet WINS uitschakelen aan. Vervolgens nog even het DNS tabblad checken of de DNS-en goed staan, op toepassen klikken, opnieuw opstarten en klaar :)

Verwijderd

Topicstarter
intet explorer loopt niet vast, ik kan ook niks meer pingen dan, het moet wel de connectie zijn

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:04:
intet explorer loopt niet vast, ik kan ook niks meer pingen dan, het moet wel de connectie zijn
Zoals ik al zei, wins uitzetten en dns-en controleren.
Als dat niet werkt moet je de eigenschappen van de inbelverbinding openen en dan de instellingen op het tweede tabblad even hier posten (die weet ik niet meet uit m'n hoofd op te zeggen, tcp/ip, netwerkauthenticatie e.d.)

By the way, welk modem heb je :? (* pagani hoopt géén conexant)

[ Voor 7% gewijzigd door pagani op 24-01-2004 12:06 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Niet dat fijne vinkje aanstaan in je mailproggel ? :P

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
wins uitzetten helpt niet, wat ook supergaar is dat ie gewoon blijft werken als ik
Ping <eenhost> -t
doe, TOTDAT ik internet explorer opstart en ik een website ga openen, ik krijg dan na de 10 seconden gewoon timeouts bij de ping

Ik heb een modem waar "best" opstaat, alleen ik heb op het nummer gezocht, en heb hiervoor Ambient drivers gevonden.
De orginele drivers zijn weg, maar de gast waarvan ik de modem heb weet nog dattie in windows niet als best werd herkend maar als iets anders, ook nadat hij zijn orginele drivers heeft geinstalleerd

En als ik em via netwerkkaart in mijn ADSL duw doet ie het wel :?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2004 12:28 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem onder winxp als standaartmodem geinstalleerd, en dan werkt ie wel, maja winxp op die 300mhz laptop lijkt me nie echt fijn :)

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 12:54:
Ik heb hem onder winxp als standaartmodem geinstalleerd, en dan werkt ie wel, maja winxp op die 300mhz laptop lijkt me nie echt fijn :)
Niet te snel kicken he ;)

Kun je 'm in windows 98 niet als standaard modem installeren (generic)

Verwijderd

Topicstarter
ja alleen dan heb ik precies hetzelfde probleem

• pagani
  • Niet online
Verwijderd schreef op 24 januari 2004 @ 13:07:
ja alleen dan heb ik precies hetzelfde probleem
Ik zou adviseren: probeer eens een ander modem. Ik vermoed dat je een conexant/HSF modem hebt. Zelf heb ik daar ook veel problemen mee gehad en het is me in sommige gevalleen nieteens gelukt om het werkend te krijgen...

Verwijderd

Topicstarter
Mijn modem word herkend als een Cirrus en er staat best op....
Pagina: 1