K9 en mails verwijderen van de server

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07-09 08:05
Hey,

Ik gebruik K9 (spamfilter) in samenwerking met Outlook Express 6.0. Voor degenen die de werking van K9 niet kennen: alle inkomende mails passeren via K9 en alle commando's die Outlook Express verstuurd naar de mailserver gaan ook via K9
(http://www.keir.net/k9_begin.html)

En volgens mij zit daar net het probleem. Ik heb in OE ingesteld dat inkomende mail met subject [spam] (zo geeft K9 aan dat bepaalde mail spam is) naar de map verwijderde items moet. Ik heb ook ingesteld dat deze mails als gelezen gemarkeerd moeten worden. Deze regels werken zoals het hoort.

Maar ik heb nog een derde regel: ik wil dat alle mails met het onderwerp [spam] onmiddelijk verwijderd moeten worden van de server. Dit is omdat ik mijn pop3-mail op diverse pc's binnenhaal en ik niet op alle pc's K9 wil/kan installeren. Ik wil de spam dus maar één keer filteren en niet steeds opnieuw.

Die derde regel werkt dus totaal niet. De mails blijven gewoon op de server staan! Ik heb erover zitten nadenken... Mijn mailserver is pop.pi.be; daar staat bijvoorbeeld een mailtje met als subject "Specia-l Offer! 60% off Gen|eric V(i)agra". K9 haalt deze mail binnen en maakt daarvan "[spam] Specia-l Offer! 60% off Gen|eric V(i)agra". Hij veranderd het subject niet op de originele server maar plaatst het aangepaste subject op zijn eigen 'virtuele' mailserver (te bereiken via 127.0.0.1). Dan begint Outlook Express, hij maakt verbinding met K9 (127.0.0.1) en ziet het spammailtje met subject "[spam] Specia-l Offer! 60% off Gen|eric V(i)agra". Hij plaatst deze als gelezen in de map verwijderde items. En hij stuurt het commando naar K9 door dat het mailtje met in het subject [spam] verwijderd moet worden van de server... En dan gebeurt één van de volgende zaken volgens mij:
* Dit mailtje wordt van de K9-server (127.0.0.1) verwijderd maar niet van de echte mailserver (pop.pi.be).
* Of (waarschijnlijker): K9 stuurt het commando van OE door naar de echte mailserver (pop.pi.be). Die mailserver denkt: "maar allé, wat zegt die nu? Hier zijn helemaal geen mailtjes met in het subject [spam]". Dit natuurlijk omdat het woord [spam] pas later is toegevoegd op de K9-mailserver.

Ik heb de laatste versie van Outlook Express met alle Windows Updates en de laatste versie van K9 (1.23, dacht ik).

Iemand een idee waar de fout zit (ben ik juist?) En belangrijker: weet iemand een manier om die spammailtjes van de server te verwijderen? Liefst een geautomatiseerde manier zoals hierboven aangezien ik beter zaken te doen heb dan elke dag spammailtjes te verwijderen. Ze komen me serieus het strot uit (Ik krijg 72 mailtjes per dag waarvan 83% spam).

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
*kick*
Ik permiteer me even een 'kick' aangezien me dit ook interessant lijkt voor anderen...
Ik heb ondertussen K9 versie 1.24 maar dat heeft niet voor de oplossing gezorgd.

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

ik gebruik zelf ook K9 (icm Hotpop) voor mijn hotmail, alleen bij mij is het n.v.t omdat ik de mails zoiezo niet wil bewaren op de server.

Ook draai ik K9 en Hotpop op een aparte pc (mijn server) zodat ik ze geen resources op mijn eigen pc gebruiken.

Misschien een paar ideetjes voor jou:
- Draai een aparte mail server
- Share je outlook-mailbox-files

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DriesA
Jimbolino schreef op 27 januari 2004 @ 19:46:
Misschien een paar ideetjes voor jou:
- Draai een aparte mail server
- Share je outlook-mailbox-files
Het is niet erg duidelijk uit mijn eerste posting. Maar toen ik het had over verschillende pc's bedoelde ik de pc op mijn kot, de pc thuis, de pc bij mijn schoonouders. Mijn drie 'thuis-en'. :) Deze zitten dus niet op hetzelfde intranet als je dat dacht.
Dus mijn mailbox sharen lijkt me geen optie. Een mailserver lijkt me een overkill voor mijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-09 05:18
Ik weet niet waar de fout zit, maar het probleem is denk ik iig niet dat de mailtjes op de server nog geen [spam] ervoor hebben staan. Mailtjes worden namelijk echt niet gedelete op naam, wat zou er anders bijv. gebeuren als je 1 email wilt wissen en er hebben tien dezelfde naam?